אחת מכל 60 הודעות בפייסבוק כוללת תוכן זדוני

סקר חדש מגלה, כי בטוויטר עומד שיעור ההודעות הזדוניות על אחת ממאה ● משתמשי לינקדאין חשים בטוחים יותר - אך לא לאורך זמן ● 92% ציינו את רשמת האבטחה כשיקול המרכזי בבואם לבחור באיזו רשת חברתית להשתמש

40% ממשתמשי פייסבוק (Facebook) הודו שהם לא חשים ביטחון ברשת החברתית – כך עולה מסקר שערכה חברת Barracuda Networks. זאת, בהשוואה ל-28% ממשתמשי טוויטר (Twitter) ול-14% ממשתמשי לינקדאין (LinkedIn).

עם זאת, "אם בוחנים את הנזק בפועל" שיכולים גורמים עוינים לגרום לחברות עסקיות, הרי שברשת לינקדאין הם עלולים לפגוע בפעילות עסקית ולהוליך עובדים שולל – ציין דניאל פק, חוקר בכיר של Barracuda Labs. הוא הציג בכנס HackerHalted שנערך בסוף השבוע במיאמי נתונים שאספה החברה ביחס לרשתות חברתיות.

מנתונים שנאספו בסקר שערכה Barracuda בקרב משתמשים ברשתות חברתיות עולה, כי רק ב-20% מהארגונים חוסמים גישה של העובדים ללינקדאין מהעבודה, בעוד שב-25% מהארגונים חוסמים גישה לטוויטר, ב-24% לא מאפשרים לעובדים לגלוש בגוגל פלוס (+Google) וב-31% – בפייסבוק. פק העריך, כי "מתקפות רבות מתנהלות בלינקדאין" וכי בסופו של דבר יחסמו ארגונים רבים יותר את הגישה גם לרשת זו, שנחשבת לבעלת אופי עסקי יותר.

מבין השיקולים באיזו רשת חברתית לבחור ציינו 92% מהמשיבים את רמת האבטחה, 91% – את השימוש של חבריהם באותה רשת, 90% – את השמירה על הפרטיות ו-87% ציינו את קלות השימוש. יותר מ-90% מהמשתמשים הודו שקיבלו דואר זבל ברשת החברתית ויותר ממחצית מביניהם נחשפו למתקפות פישינג. כמו כן, יותר מ-20% מהמשתמשים קיבלו תוכנות זדוניות, 16.6% ציינו שהחשבון שלהם נוצל לצורך הפצה של דואר זבל וכ-13% השיבו, כי תוקפים הצליחו להשתלט על החשבון שלהם באמצעות סיסמה גנובה. עוד עולה מהנתונים, כי יותר ממחצית לא מרוצים מאמצעי הבקרה שמציעה פייסבוק לצורך שמירה על הפרטיות.

החוקרים של Barracuda אף מצאו, כי רק 43% מהחשבונות בטוויטר שייכים ל-"משתמשים אמיתיים", נהנים מעוקבים אמיתיים ומעודכנים בצורה סדירה. לעומת זאת, החשבונות שאינם שייכים ל-"משתמשים אמיתיים" – 57% מכלל החשבונות – משמשים להפצת דואר זבל או שהם פשוט לא פעילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים