ציוד של חברה אמריקנית מסייע לשלטונות סוריה לצנזר את האינטרנט

לפחות 13 מתוך 14 התקנים ששלחה חברת Blue Coat Systems בסוף השנה שעברה לדובאי הגיעו לסוריה ● בחברה בודקים כעת כיצד הגיע הציוד מתוצרתה לסוריה למרות האיסור שהטילה ארצות הברית על סחר עם מדינה זו

חברת Blue Coat Systems מקליפורניה אישרה, כי התקנים מתוצרתה משמשים את השלטונות בסוריה כדי לצנזר את רשת האינטרנט במדינה. כעת בודקים בחברה כיצד הגיע הציוד מתוצרתה לסוריה למרות האיסור שהטילה ארצות הברית על סחר עם מדינה זו – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

"ההתקנים שולחים לחברה הודעות סטטוס באופן אוטומטי", מסרו מנהלי החברה לכתב העיתון. בידיעה צוין, כי מבדיקה של הקוד עולה שבסוריה משתמשים במכשירים נוספים של Blue Coat Systems – דבר שמעלה שאלות אם בחברה הפרו את האיסור שהטילה ארצות הברית על סחר עם סוריה.

על פי הדיווחים, השלטונות בדמשק מפעילים צנזורה על האינטרנט כדי להקשות על המורדים במדינה, מאז שהחלו המהומות שגבו אלפי קורבנות. בחודש שעבר מסרה Blue Coat Systems לכתב של אתר ZDNet בבריטניה, כי מדיניות החברה אוסרת על מכירת ציוד לשלטונות סוריה. כעת הודו מנהליה, כי מבין 14 התקנים שנשלחו לדובאי בסוף השנה שעברה, לפחות 13 הגיעו למדינה זו.

מניתוח הפעילות של המכשירים בסוריה עולה, כי הם חוסמים גישה לאתרי אינטרנט ודפים ברשתות חברתיות שעוסקים במחאה בסוריה או מנוהלים על ידי מנהיגי האופוזיציה במדינה, או מנטרים את הגישה לאתרים ודפים אלה.

"איננו מעוניינים שהציוד שלנו ישמש את שלטונות סוריה או כל מדינה אחרת שארצות הברית אוסרת על הסחר עמה", אמר סטיב דהיב, סגן נשיא בכי ב-Blue Coat Systems. "אנחנו מצרים על הסבל האנושי ואובדן חיי האדם בסוריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים