גוגל מציגה גרסה משודרגת של Google TV; מתכוונת להציע כ-100 ערוצי וידיאו

בענקית החיפוש מתכוונים להעמיק את החדירה לשוק הטלוויזיה - למרות קבלת הפנים הפושרת לה זכתה עד כה הפעילות של החברה בתחום זה ● התוכניות בערוצי הווידיאו החדשים של יו-טיוב יופקו בשיתוף פעולה עם גופי מדיה ידועים, וכן יתבססו על שיתוף פעולה עם כוכבים דוגמת הראפר ג'יי-זי, מדונה וגולש הסקייטבורד טוני הוק

יו-טיוב. מרעננת את ממשק המשתמש.

גוגל (Google) הציגה בסוף השבוע גרסה חדשה של שירות Google TV, ובמקביל הכריזה על כוונתה להציע כ-100 ערוצי וידיאו מקוונים ביו-טיוב (YouTube), שיכללו תוכניות מקוריות.

התוכניות בערוצי הווידיאו החדשים יופקו בשיתוף פעולה עם גופי מדיה ידועים, וכן יתבססו על שיתוף פעולה עם כוכבים דוגמת הראפר ג'יי-זי, מדונה וגולש הסקייטבורד טוני הוק. מקור יודע דבר מסר, כי במסגרת שיתוף הפעולה תשלם גוגל מראש יותר מ-100 מיליון דולרים לשותפים השונים.

גרסה 2.0 החדשה של שירות Google TV תכלול כלים חדשים להמלצה על סרטים, תוכניות טלוויזיה וסרטונים לצופי טלוויזיה. כמו כן, היא תקל על מפתחי תוכנה ליצור יישומים חדשים המיועדים למסך הטלוויזיה.

Google TV משולב כיום בחלק מהדגמים של מכשירי הטלוויזיה מתוצרת סוני (Sony) וכן בממירי כבלים מתוצרת לוג'יטק (Logitech). במסגרת השירות יכולים המשתמשים להציג סרטונים ואתרי אינטרנט במכשירי הטלוויזיה ולהפעיל יישומים מיוחדים, דוגמת משחקים שמציעה גוגל.

"אנחנו עדים לצמאון רב לתכנים מהאינטרנט בסלון הבית", אמר מריו קיירוז, סגן נשיא לניהול מוצרים בגוגל, שעומד בראש פרויקט Google TV. עם זאת, הוא הדגיש, כי מדובר ב-"אתגר לטווח הארוך" וציין ש-"אינני יודע כמה חודשים יחלפו עד שהשירות ימריא". קיירוז אמר את הדברים בהדגמה שערך לעיתונאים במשרדי גוגל בשבוע שעבר. "אינני סבור שבשנה שעברה חלה התקדמות רבה, ואני מקווה שבשנה הקרובה תושג התקדמות משמעותית יותר", הוסיף.

בגוגל מסרבים למסור כמה אנשים משתמשים כיום ב-Google TV, שהושק בקול תרועה רמה בשנה שעברה. אנליסטים מעריכים, כי גרסה 1.0 של השירות נחלה כישלון חרוץ. "הם רצו להצית אש אבל לא הצליחו אפילו להדליק את הגפרור", אמר ג'יימס מק'קיווי, אנליסט מחברת Forrester Research.

המכשיר הזול ביותר שכלל את Google TV עלה במועד ההשקה 299 דולרים ועל פי מק'קיווי, זה היה מחיר גבוה מדי. עם זאת, מאז הורידה לוג'יטק את המחירים וכיום ניתן להשיג את המכשיר ב-100 דולרים בלבד. גם העובדה שרשתות טלוויזיה רבות חסמו את גרסאות האינטרנט של התוכניות שלהן ולא אפשרו להציג אותן במכשירי Google TV לא תרמה להצלחת השירות. עם זאת, אנליסטים מעריכים ששוק הטלוויזיה אטרקטיבי מכדי שגוגל תתעלם ממנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים