דיווח: אפל רכשה חברה למיפוי תלת מימדי; עומדת להתחרות במפות של גוגל

באוגוסט השנה דווח כי "חברה מערבית" רכשה חברת מיפוי שוודית בשם C3 Technologies, וכעת מתגברות השמועות שהרוכשת היא לא אחרת מאשר אפל, שמעוניינת כנראה להפחית את תלותה בטכנולוגיה של גוגל ביישום המפות במכשירי ה-iPhone ● בקשות לרישום פטנט שהגישה אפל בשנים האחרונות, כמו גם משרות שהיא מחפשת עבורן מועמדים, מעידות גם הן על כוונתה של אפל להציג חדשנות בטכנולוגיות מיפוי

באחרונה נשמעו הערכות ושמועות רבות על כך שאפל (Apple) עומדת לרכוש חברת מיפוי שלישית בשנתיים האחרונות. באוגוסט השנה דווח כי "חברה מערבית" רכשה חברת מיפוי שוודית למיפוי תלת-ממדי בשם C3 Technologies. אפל הייתה בין השמות שהועלו כרוכשת, יחד עם מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google).

כעת מתגברות השמועות שזוהי אכן חברת אפל שהצליחה "לתפוס" את חברת C3. חברת המיפוי משתמשת בטכנולוגיה צבאית כדי לייצר מפות בתלת מימד. לפי הדיווחים, שיטת המיפוי בתלת מימד של C3 מצריכה מצלמות SLR דיגיטליות, המצלמות תמונות אוויריות שלוכדות את צידי הבניינים ואת גגותיהם. בעזרת צילומים בזוויות נוספות מושלמות התמונות האלה לכדי תמונות תלת ממדיות מלאות של ערים ואתרים.

"שלא כמו גוגל או בינג, כל המפות שלנו ניתנות לצפייה ב-360 מעלות", סיפר פול סמית, מנהל האסטרטגיה של C3. "כל בניין, כל עץ, כל ציון דרך, בעצם הכל – החל במרכזי הערים ועד הפרברים – נלכד בשלושה ממדים, ולא רק כמה בניינים נבחרים".

לפי הדיווחים, החברה נמכרה לפי ערך של 250 מיליון דולרים.

אפל הראתה עניין רב בחברות מיפוי בשנים האחרונות. ב-2010 רכשה יצרנית ה-iPhone את חברת המיפוי Poly 9, ולפני כן, ב-2009, היא רכשה את Placebase, מתחרה של גוגל, מה שעורר כבר אז שמועות על כך שאפל מעוניינת להפחית את תלותה בטכנולוגיה של גוגל ביישום המפות במכשירי ה-iPhone. ב-2010 אף נחשף שאפל החלה להשתמש בבסיס נתונים משלה לשירותים מבוססים מיקום, למרות שהיא ממשיכה לשתף פעולה עם גוגל בנושא מפות ותכונות של Street View.

בקשות לרישום פטנט שהגישה אפל בשנים האחרונות, כמו גם משרות שהיא מחפשת עבורן מועמדים מעידות גם הן על כוונתה של אפל להציג חדשנות בטכנולוגיות מיפוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים