ברנאר שארלס, דאסו: "אנו רואים במיחשוב ענן כאמצעי להוספת ערוץ הפצה לתוכנות שלנו"

"אנו מתכוונים להפיץ תוכנות כשירותים יחד עם אמזון", אמר נשיא ומנכ"ל דאסו, "לדוגמה, כדי ששני מהנדסים יעבדו בשתי ארצות שונות כדי ליצור תוך פחות משעה פלטפורמה שיתופית בה יוכלו לבצע במשותף את תכנון אחד ממוצריהם"

ברנאר שארלס, מנכ"ל דאסו סיסטמס. צילום ארכיון: פלי הנמר

דאסו סיסטמס (Dassault Systemes), חברת התוכנה הגדולה בצרפת והשנייה בגודלה באירופה אחרי סאפ (SAP), פרסמה תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה, עם הכנסות בסך 432.8 מיליון יורו ורווח נקי של 76.4 מיליון יורו. החברה, שידועה גם כ-3ds, הודיעה כי לשנת 2011 כולה היא צופה גידול של 12%-13% בהכנסות וצמיחה של יותר מ-30% ברווח התפעולי.

במקביל, חשף ברנאר שארלס – נשיא ומנכ"ל דאסו, את האסטרטגיה שלו למיחשוב ענן, עליה ירחיב בכנס ECF השנתי של החברה, שיתקיים בסוף נובמבר. לדבריו, דאסו סיסטמס רואה במיחשוב ענן כאמצעי להוספת ערוץ הפצה לתוכנות שלה, בראשן CATIA ו-SolidWorks, וככזו היא אחת התומכות העיקריות פרויקט אנדרומדה הצרפתי. "אנו מתכוונים להפיץ תוכנות כשירותים יחד עם אמזון (Amazon)", אמר שארלס. "לדוגמה, כדי ששני מהנדסים יעבדו בשתי ארצות שונות כדי ליצור תוך פחות משעה פלטפורמה שיתופית בה יוכלו לבצע במשותף את תכנון אחד ממוצריהם".

בברית זאת אמנם מספקת אמזון את קיבולת האחסון והיכולת החישובית, אך דאסו סיסטמס מתכוונת להמשיך גם את קשריה עם יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft). אך הספקים האמריקנים אינם כל יכולים. מאז שעבר ה-Patriot Act בארצות הברית, מחויבות החברות האמריקניות לספק על פי דרישת הממשל את הנתונים הנאגרים מחוץ לארה"ב, היכן שיכולים להימצא משתמשי השירות. מכאן נולד הרעיון של מיחשוב ענן נוסח צרפת, שימומן בחלקו על ידי הממשלה (135 מיליון יורו). השותפות לפרויקט יהיו חברות הטלקום טאלס ואורנג' וכמובן דאסו סיסטמס.

"המטרה היא ליצור מרכז דיגיטלי בצרפת", הסביר שארלס. "מאחר שנתונים מסוימים, במיוחד בתחומי ביטחון, תעופה וחלל או בריאות, הנם רגישים או אסטרטגיים, מדובר בפרויקט דחוף. אני מקווה שהוא ייצא לדרך לכל המאוחר בתחילת 2012, מפני שאנחנו כבר באיחור".

ברנאר שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס. צילום: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים