תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "ויז'ואל קובול הוא הפתרון היחיד למשבר המיומנויות בקובול"

כך אומר סקוט נילסן -מנהל מוצר ויז'ואל קובול בחברת מיקרו פוקוס, בשיחה לקראת כנס מיקרו פוקוס ו-SRL מקבוצת מלם-תים, ה-7 בנובמבר, שרתון תל אביב ● לדבריו, ארגונים פיננסיים, ארגונים ממשלתיים, גופי מסחר ושאר הנאמנים לקובול, יכולים להטיל על המומחים לסביבות המודרניות גם את תחזוקת מערכות הקובול ולחשוף אותן כ-WEB SERVICES בזכות היכולות של סביבת ויז'ואל קובול

30/10/2011 17:10

קבוצת מלם-תים תערוך ב-7/11 במלון שרתון בת"א כנס במסגרתו היא תציג את פתרון Visual Cobol של חברת מיקרו פוקוס הבריטית המשמש למודרניזציה של השפה הותיקה המאפשר לארגון ה-IT לתחזקת את היישומים הכתובים בקובול ולשלב אותם בסביבות שמפתחיהן עדיין לא נולדו כאשר האפליקציות הללו נכתבו. לקראת הכנס שוחחנו עם סקוט נילסן, מנהל מוצר ויז'ואל קובול בחברת מיקרו פוקוס הבריטית ועם אד אירי – מנהל השיווק של המוצר.

חברת מיקרו פוקוס הוקמה באמצע שנות השבעים ופיתחה התמחות ביישומי קובול. במהלך השנים היא פיתחה מערכות שמאפשרות להריץ את קובול בסביבות המודרניות התורניות, וכעת היא מאפשרת להריץ את הקוד של השפה החשובה הזו גם בסביבות דוט.נט ו-JVM, ותחשבו על זה שפעם תוכנית בקובול היתה כבולה למחשה הספציפי אליו ייועדה. מטה החברה נמצא בניוברי, בריטניה ובנוסף היא מפעילה 24 משרדים בארה"ב, אירופה ויפן, בהם היא מעסיקה כ-14 אלף עובדים. מיקרו פוקוס מכרה עד כה מעל מיליון רשיונות לקובול ולסביבות הפיתוח. בארץ היא מפעילה מרכז פיתוח בחיפה, המבוסס על רכישת חברת נטמנג' הותיקה בשנת 2008.

מה שוויו של שוק הקובול ואיך הוא מחולק?
נילסן: "שוק הקובול הוא שוק בוגר, אך עדיין צומח ועדיין נכתבות בו כתבות חדשות. יישומי הקובול עדיין קריטיים לארגונים רבים המסתמכים בהם לצורך ביצוע טרנזקציות עסקיות. חברות כמו בנקים, שירותים פיננסים, לוגיסטיקה, חברות תעופה ותחבורה, חברות סחר גדולות ועוד ממשיכות להשתמש בקובול, וכמובן ממשלות. שוויו של השוק – כ-300 מיליון דולר, אך הוא מחולק בין משתמשי המיינפריים – שם שולטת יבמ, ובין מערכות מבוזרות – ובעיקר חלונות ויוניקס".

לקראת אירוע COBOL Without Barriers

מהו משבר הקובול?
אירי: "שפת הקובול הפסיקה להילמד באוניברסיטאות כי היא נחשבת שפה של זקנים, למרות שהיא אולי השפה הקריאה ביותר בידי אנשים. ולכן יש צורך בסביבה שמי שלא מפתח בקובול יוכל להבין אותה, ולפיכך הרעיון היה לפתח לה ממשקים לג'אווה ודוט.נט או אפילו למיקרוסופט Azure (סביבת הענן) בדומה לויז'ואל בייסיק ואקליפס. כשמשלבים את הקובול בתמונה הזו מאפשרים לארגון ה-IT לתמוך ולחדש בקלות את היישומים העסקיים הקיימים שלהם, או לחשוף אותם כ-Web Services. בלי שהיינו עושים זאת, היינו רואים ירידה הרבה יותר גדולה בשימוש בקובול משום  שארגונים לא היו יכולים להעביר את היישומים לפלטפורמות חדשות וכאשר פלטפורמה מתיישנת היתה להם בעיה בהעברה לחומרה חדשה".

מה תוכלו לספר לשוק הישראלי לקראת האירוע?
אירי: "באירוע, סקוט ואני מתכננים לדון ולסקור את היכולות המודרניות והיתרונות של ויז'ואל קובול שמאפשר להם לעשות הרבה יותר עם הנכסים מאשר היום. אנחנו נספק הסבר על יכולות הטכנולוגיה והיתרונות לארגון".

ומוסיף נילסן: "פעלנו בשנים האחרונות עם בית תוכנה ישראלי להגדיל את התמיכה העברית לויז'ואל קובול לסביבות אקליפס. היה צורך להתאים מסכים שמתכנתים כתבו בעבר בקובול והכריחו אותם ידנית להיקרא מימין לשמאל, כך שלא יהיה צורך באילתור והמערכות תופעלנה באופן נורמאלי. אנו יודעים שיש בארץ קהילה מצויינת של מפתחי קובול וגם אנו תורמים את חלקנו במרכז הנדסי בחיפה המבוסס על רכישת נטמנג' ומעסיק כ-40 עובדים".

מי קהל היעד של הכנס?
נילסן: "כל ארגון שפועל שישלו השקעה חשובה בקובול בסביבות המבוזרות, מוזמן להגיע כדי לדעת כיצד להאריך את החיים של המערכת ולפתח את ההשקעה בקובול גם לעתיד. באירוע נסביר למה זה חשוב, היתרונות של זה וכמה מהיתרונות שיקבלו בשימוש בטכנולוגיה שלנו כדי להשיג זאת".

אירועים קרובים