הכנסת תקיים בקרוב דיון בפרשת ביטול הבונוסים למדעי המחשב באוניברסיטאות

הדיון יתקיים בעקבות הפרסום באנשים ומחשבים שלפיו ועד ראשי האוניברסיטאות החליט לבטל בהדרגה את הבונוסים המוענקים לסטודנטים שסיימו 4 ו-5 יחידות במדעי המחשב ● ח"כ רונית תירוש, יושבת הראש החדשה של ועדת המדע והטכנולוגיה, פנתה לשר החינוך, גדעון סער, כדי שיבדוק את הנושא

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תקיים בקרוב דיון בפרשת ביטול הבונוסים ללימודי מקצועות המחשב והמדעים באוניברסיטאות. זאת, לאחר שכפי שפורסם בראשונה בלעדית באנשים ומחשבים, החליט ועד ראשי האוניברסיטאות באופן חד צדדי לבטל בהדרגה את הבונוסים לציוני הבגרות שניתנו עד כה לתלמידי תיכון, בוגרי 4 ו-5 יחידות במתמטיקה ומדעי המחשב, שנרשמו ללימודים אלה.

בעקבות הפרסום באנשים ומחשבים אמרה ח"כ רונית תירוש, שנכנסה באחרונה לתפקידה כיושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, כי יש לבדוק את הסוגיה ולתקן את העיוות, אם אכן יש כזה. ח"כ תירוש הודיעה, כי תקיים דיון בוועדה בראשותה ותזמן אליו את ראשי משרד החינוך. במקביל, היא החלה לפעול אצל שר החינוך, גדעון סער, בכדי לבדוק מה עומד מאחורי החלטה זו וכיצד למנוע את הנזקים שהיא עלולה לגרום.

ביטול הבונוסים התגלה במקרה על ידי רכזי התיקשוב בחינוך הטכנולוגי, בעקבות חוזר שהוציא בקיץ האחרון המנכ"ל הפורש של משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני. במסמך, שפרסם ועד ראשיה אוניברסיטאות ואושר על ידי שר החינוך, הופיעה שורה של המלצות לשינויים בבונוסים, אולם מקצועות המחשב והמדעים הושמטו ממנו, ללא כל סיבה או הסבר.

ההחלטה גרמה לסערה גדולה בקרב ראשי החינוך הטכנולוגי במשרד החינוך. הם אמרו, כי המשמעות שלה היא שהורים לתלמידי חטיבות ביניים ותיכונים ימליצו לילדיהם לא לבחור במקצועות המחשב והמדעים אלא במקצועות אחרים שבהם מעניקות האוניברסיטאות בונוסים.

גורמים בכירים במשרד העריכו, כי סער חתם על המסמך של ועד ראשי האוניברסיטאות מבלי שהיה מודע לכך שהוא לא כולל את הבונוסים למדעי המחשב. לדבריהם, כעת הוא מחפש דרך כיצד לתקן את ההחלטה.

שלמה וקס, מנכ"ל התאחדות האלקטרוניקה והתוכנה, התבטא בזמנו בחריפות נגד החלטת ועד ראשי האוניברסיטאות וכינה אותה "סכין בגב של ההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים