דרום קוריאה: סמסונג, LG ויצרניות נוספות של צגי LCD נקנסו על תיאום מחירים

סכום הקנס, שהוטל על ידי הרשות להגבלים עסקיים של דרום קוריאה, שווה ערך ל-176 מיליון דולרים ● על פי הרשות, החברות קשרו קשר ביניהן לניפוח מלאכותי של מחירי הצגים הדקים ● בסמסונג מקבלים את ההחלטה, בעוד ש-LG מתכוונת לערער עליה לבית המשפט העליון של דרום קוריאה

הרשות להגבלים עסקיים של דרום קוריאה קנסה שש יצרניות של צגי LCD בסכום שווה ערך ל-176 מיליון דולרים, על קשירת קשר לניפוח מלאכותי של מחירי הצגים הדקים. החברות שהשתתפו בקרטל ונקנסו הן LG ,AU Optronics ,Chimei Innolux ,Chunghwa Picture Tubes, HannStar Display וסמסונג (Samsung).

על פי הרשות, הפרשה אירעה בשנים 2001-2006, כאשר החברות קשרו קשר לתאם את מחירי הצגים המיועדים למכשירי טלוויזיה ומחשבים אישיים. נציגי החברות שהשתתפו בקרטל ערכו 200 ישיבות חשאיות שבהן דנו על צמצום התפוקה או הפסקה זמנית של הייצור כדי למנוע ירידת מחירים.

"החברות קבעו מחירי מינימום לצגים, מדיניות מחירים לכל סוג של מוצר, מועדים להעלאת מחיר ואיסור על מתן הנחות במזומן", ציינה הרשות בהודעתה, על פי ידיעה שהתפרסמה בטייפה טיימס (Taipei Times). "בחברות ידעו שמהלכים אלה אסורים בחוק והקפידו לשמור על חשאיות".

התפוקה של שש החברות שהשתתפו בקרטל מסתכמת בכ-80% מהשוק העולמי של צגי ה-LCD, על פי הרשות. זו חילקה את הסכום הכולל של הקנס בין שש החברות בהתאם לתפוקה של כל אחת מהן.

מסמסונג, היצרנית הגדולה בעולם של צגי LCD, נמסר שבחברה מכבדים את החלטת הרשות ואת חוקי ההגבלים העסקיים. לעומת זאת, מ-LG, היצרנית השנייה בגודלה, נמסר שהחברה חולקת על החלטת הרשות ותערער עליה לבית המשפט העליון של דרום קוריאה.

בדצמבר האחרון קנסה הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי חמש יצרניות של צגי LCD בסכום שווה ערך ל-856 מיליון דולרים, על שלקחו חלק בקרטל ותיאמו מחירים.

ב-2008 האשימה הרשות להגבלים עסקיים של ארצות הברית שלוש יצרניות של צגי LCD בקשירת קשר לתיאום מחירים. החברות – LG, שארפ (Sharp) ו-Chunghwa Picture Tubes – הודו בסעיפי האישום הפליליים ובמסגרת הסכם פשרה שילמו קנס של 585 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים