גרטנר: הכנסות שוק המדיה החברתית העולמי יצמחו השנה ב-41% ליותר מ-10 מיליארד דולרים

חברת המחקר צופה, כי ההכנסות מעולם זה יעלו בעקביות - עד סוף 2012 הן יגיעו לכ-15 מיליארד דולרים וב-2015 הן יעמדו על 29 מיליארד ● הפרסום יישאר הגורם המשפיע ביותר על ההכנסות הכוללות של המדיה החברתית ויניב לשחקנים בשוק זה 5.5 מיליארד דולרים השנה ויותר משמונה מיליארד בשנה הבאה

ההכנסות העולמיות משוק המדיה החברתית צפויות להגיע השנה ל-10.3 מיליארד דולרים – כך עולה מדו"ח שפרסמה גרטנר (Gartner). סכום זה משקף עלייה של 41.4% בהשוואה להכנסות של 7.3 מיליארד דולרים ב-2010.

על פי חברת המחקר, ההכנסות בשוק המדיה החברתית ירשמו גידול עקבי גם בשנים הבאות. ב-2012 הן יגיעו, חוזה גרטנר, ל-14.9 מיליארד דולרים ב-2012 וב-2015 – ל-29.1 מיליארד.

הכנסות הפרסום יישארו הגורם המשפיע ביותר על ההכנסות הכוללות של המדיה החברתית, נכתב בדו"ח. אלה צפויות להגיע ל-5.5 מיליארד דולרים השנה ולגדול ל-8.2 מיליארד בשנה הבאה. ההכנסות בתחום זה כוללות פרסום מבוסס תצוגה (באנרים) לצד פרסומות וידיאו דיגיטלי על כל ההתקנים, בכלל זה מחשבים אישיים, מכשירים ניידים וטאבלטים.

"המשווקים יחלו לעבור משיטה של 'הצבה חד פעמית והקלקה על פרסומות' לשיטה של 'הסכם מתמשך' עם משתמשי האינטרנט, מה שאומר שהם עתידים להקצות אחוז גבוה יותר מתקציב הפרסום שלהם לאתרי הרישות החברתי", אמרה נפה גופטה, אנליסטית בכירה בגרטנר. לדבריה, "הסיבה המרכזית לכך היא שאתרי הרישות החברתי, בעזרת חברות לניתוח מגמות חברתיות, מסוגלים להתיר ולפענח את המבנים הקשורים ביניהם, של נתוני המשתמשים – מיפוי של רשימות חברים, ההערות וההודעות שלהם, התמונות וכל ההקשרים החברתיים שלהם".

תחום נוסף של הכנסות בשוק המדיה החברתית שהדו"ח של גרטנר עוסק בו הוא המשחקים. על פי החברה, הן צפויות להגיע ב-2011 ל-3.2 מיליארד דולרים ולגדול ל-4.5 מיליארד ב-2012. אתרי הרישות החברתי מכניסים בתחום זה כספים שהם גובים ישירות ממשתמשים המשחקים משחקים שפותחו בהם וכן הכנסות שהם מרוויחים כשהם מאפשרים למוציאים לאור ולמפתחים להשתמש באתרים שלהם – כפלטפורמה המאפשרת למשתמשים לשחק עם חברים ברשת. ההכנסות כוללות גם רווחים מארנקים וירטואליים במסגרת משחקים.

עוד צופה גרטנר, כי ההכנסות ממנויים לאתרי מדיה חברתית צפויות להגיע ב-2011 ל-236 מיליון דולרים וב-2012 – ל-313 מיליון. יצוין, כי מספר האתרים החברתיים שגובה דמי מנוי קטן, ולרוב הם נגבים עבור שירותי פרמיום.

"שוק המדיה החברתית מצוי עדיין בחיתוליו, על אף שכבר יש לו מספר גדול של משתמשים, שבמקרים מסוימים דווקא מפגינים דפוסי שימוש בוגרים למדי", הוסיפה גופטה. "השחקנים בשוק זה צריכים לבנות מודלים עסקיים חדשים כדי לעמוד בקצב הגידול בשימוש כמו גם לספק את רמת המעורבות ההולכת וגדלה של המשתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים