הילי בלזר, PractiProject: "כאשר רוב פרויקטי ה-IT בעולם נכשלים, יש לבדוק גישות חדשות לניהול פרויקטים"

"גישות ה-Agile נוצרו בראש ובראשונה כדי לתת פתרון לבעיות הקיימות בפרויקטים בתחום ה-IT", אמר בלזר בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● לדבריו, חובה לערוך התאמות של התפיסות החדשות ל-DNA של הארגון

"בימים בהם כ-75% מפרויקטי ה-IT בעולם מוכתרים ככישלון, הטמעה פרקטית של גישות חדשות בתחום ניהול הפרויקטים ותפיסות מתחום ה-Agile וה- ,Scrumהיא נוסחה מנצחת", אמר הילי בלזר, מנכ"ל חברת PractiProject. בלזר, המשמש גם כמנהל תחום ניהול הפרויקטים וה-Agile Scrum בג'ון ברייס הדרכה, אמר את הדברים במסגרת הרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים.

"מחקרים שנתיים שמבוצעים על ידי Standish Group ובוחנים כ-8,000 פרויקטים ברחבי העולם, מעלים שכ-75% מפרויקטי ה-IT בעולם אינם מצליחים לעמוד ביעדים שהוגדרו להם", פירט בלזר. "יתרה מכך, כ-20% מהפרויקטים נכשלים ומבוטלים כליל. לעומת זאת, השקעה ביישום הכלים והטכניקות של גישות חדשות בתחום ניהול הפרויקטים, ותפיסות מתחום ה-Agile וה-Scrum, מובילות להצלחות מוכחות ולשיפור מהיר בכלל מדדי הפרויקטים, וזאת בתנאי שהן מיושמות באופן פרקטי".

לדבריו, חובה לערוך התאמות של התפיסות החדשות ל-DNA של הארגון. "גישות ה-Agile נוצרו בראש ובראשונה כדי לתת פתרון לבעיות הקיימות בפרויקטים בתחום ה-IT. חלק מהגישות והתפיסות מתבססות על ניתוח שמנסה לזהות את מאפייני ההתנהלות השונים בפרויקטים שבלטו בהצלחתם, לעומת אחרים".

כיום, אמר בלזר, "למרות הסטטיסטיקה החד משמעית על אחוזי כישלון גבוהים של פרויקטים, רוב גופי ניהול הפרויקטים ממשיכים להפעיל את אותן גישות כושלות שוב ושוב. הגישות והכלים החדשים נראים לעיתים כהפוכים לכל מה שלימדו אותנו ולכל מה שידענו עד היום בתחום ניהול הפרויקטים, אך האם התובנות שלימדו אותנו הן לא אלו שהכניסו אותנו לכל הבעיות וגורמות לכישלון כמעט גורף של הפרויקטים? ארגונים שמיישמים את גישות ה-Agile Scrum על ידי השקעה בהתאמת הגישות לארגון והתאמת הארגון לגישות, מדווחים על נתונים מעודדים מאוד בפרויקטים המעורבים".

על פי בלזר, חברות שהגיעו ממקום משברי והציגו איחורים כרוניים ואיכות ירודה של פרויקטים, מדווחים כמה חודשים לאחר הטמעה מוצלחת של הגישות על עמידה מוחלטת בזמני הפרויקט שתוכננו ונקבעו מול הלקוחות. "הדרך ליישום מוצלח ולשדרוג יכולות הארגון, מתחילה בהנהלת החברה, שצריכה לקבל על עצמה את ההחלטה לשינוי", סיכם בלזר. "היישום מתבצע דרך הפן ההדרכתי-מקצועי. במקביל, יש צורך בארגון ייעוץ וליווי בעל הצלחה מוכחת בהטמעת הגישות בארגונים, שהרי הטמעה מוצלחת וקצרה, הינה ההשקעה הזולה ביותר שארגון יכול לעשות".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה ואנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בתחום מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי ענף מערכות המידע. המסלול זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות. המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך חודש דצמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים