הטלטלה ב-HP נמשכת: CTO חטיבת המיחשוב האישי התפטר מתפקידו

אף שפיל מק'קינלי, שיפרוש מתפקידו בסוף השנה, לא התייחס לסערות שעוברות על מקום עבודתו, התזמון של ההודעה על עזיבתו יעלה בוודאי שאלות ותמיהות לגבי האופן שבו יכולה חטיבת המיחשוב ב-HP לנוע קדימה ● הוא כתב בבלוג שלו, כי "אנצל מעתה הזדמנויות שלא יכול הייתי לעשות קודם לכן ולא אדאג לגבי נושאים שהדאיגו אותי קודם, בשל ניגוד עניינים ועוד הגבלות שונות שנובעות מעבודה בתאגידים"

פחות משבוע אחרי הודעתה של מג וויטמן, המנכ"לית החדשה של HP, על החלטתה להותיר את חטיבת המיחשוב האישי בתוך החברה, ולא להפרידה כחברה בת או למכור אותה, מודיע ה-CTO של החטיבה על פרישתו.

פיל מק'קינלי, שמשמש גם סגן נשיא החטיבה, הודיע על התפטרותו באופן עמום. מצד אחד, הוא שמר על ארשת דיפלומטית ומסר הודעה סטנדרטית כביכול. מצד שני, בבלוג שלו הוא התעקש לציין, כי "לא מדובר בפרישה מסורתית".

"הגדרתי לפרישה היא החופש לכתוב, לדבר, להדריך, לייעץ וללמד – בלי כל הגבלות הנובעות מיחסי עובד-מעביד", כתב. "התשוקה שלי היא לסייע ליזמים ולמחדשים להשיג תוצאות טובות יותר בעולם החדשנות וההמצאתיות. ביליתי בחלק הטוב של תריסר שנותיי האחרונות במילוי ובמימוש משימה זו. התחלתי ב-HP כיועץ לחדשנות ולהמצאתיות. בתוך זמן לא רב נתבקשתי להצטרף, למשך כשנה, כדי 'לסייע לתרבות החדשנות הארגונית בחברה'. זה היה לפני תשע שנים. אני יכול לומר בכנות ובאובייקטיביות, ככל שהדבר ניתן, שעשיתי הכול וככל שביכולתי במסגרת התפקיד על מנת למלא את המשימה הזו בהצלחה".

אף שלא פירט מעבר לכך, מק'קינלי חזר על תרומתו לחברה פעמיים. בפעם השנייה הוא כתב, כי "עשיתי ב-HP כדי להשיג את מירב החדשנות באופן המיטבי".

במסגרת תפקידו היה מק'קינלי אחראי לתכנון ולניהול האסטרטגיה של חטיבת המיחשוב האישי של HP לטווח הארוך, למחקר ולפיתוח של מוצרי החברה ולקווי המוצרים בחטיבה. תחום עיסוקו כלל טיפול במנעד רחב של מוצרים – מרכיבים ניידים, כגון טאבלטים ומחשבים ניידים, ועד למחשבים נייחים ותחנות קצה.

מק'קינלי הודיע, כי יסיים לעבוד ב-HP בסוף השנה וכי בכוונתו להוציא לאור לאחר הפרישה את ספרו הראשון. כמו כן, הוא בוחן אפשרות להיכנס לעבוד, או לשתף פעולה, עם קרנות הון-סיכון. לחילופין, כתב, הוא ינהל איתן מגעים על הזדמנויות ומיזמי אינטרנט חדשים.

"אני נרגש מכך ששוב אוכל לשמש בתפקידי ניהול, ייעוץ, ולימוד", כתב מק'קינלי. "אנצל מעתה הזדמנויות שלא יכול הייתי לעשות קודם לכן ולא אדאג לגבי נושאים שהדאיגו אותי קודם, בשל ניגוד עניינים ועוד הגבלות שונות שנובעות מעבודה בתאגידים".

הוא אמנם לא התייחס בדבריו לסערות שעוברות על HP, אולם התזמון של ההודעה על עזיבתו של מק'קינלי יעלה בוודאי שאלות ותמיהות לגבי האופן שבו יכולה חטיבת המיחשוב של החברה להמשיך קדימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים