מק דיווין, יבמ: "הענן יכול לקחת נכסים קיימים ולשלבם עם אלה שלו, כדי להפיק ערך מוסף גבוה יותר"

"הענן, מעצם מהותו, הוא מודל של תחרות ושיתוף, והוא משנה את האופן שבו ספקיות ה-IT נדרשות לעבוד", אמר דיוויין, CTO פתרונות מיחשוב ענן בחטיבת שירותי הטכנולוגיה של הענק הכחול ● הוא הוסיף, כי ההיי-טק הישראלי הוא "כמו עמק הסיליקון - יש כאן הרבה חברות מעניינות שעושות דברים מדהימים" ● לדבריו, "התרשמתי מהעבודה של ה-ISV בישראל; המיקוד כאן טוב יותר ממקומות אחרים בעולם"

"ארגונים יכולים לקחת נכסים קיימים ולשלב אותם עם אלה של מיחשוב הענן, על מנת להפיק ערך מוסף גבוה יותר ולשמר את השקעות העבר שבוצעו במערכי ה-IT שלהם", כך אמר מק דיוויין, דירקטור ו-CTO פתרונות מיחשוב ענן בחטיבת שירותי הטכנולוגיה של יבמ (IBM) העולמית.

דיוויין, הנושא גם בתואר Distinguished Engineer, ששמור לקבוצה קטנה של אנשי טכנולוגיה מובילים בענק הכחול, ביקר השבוע בישראל. בשיחה עם אנשים ומחשבים הוא אמר, כי "אחת הנקודות המרכזיות שמפרידות בין תפיסת מיחשוב הענן שלנו לזו של ספקיות ה-IT האחרות היא ההתמקדות שלנו בשילוב יישומים וסביבות שונות אל תוך הענן, ובענן בן-כלאיים. ספקי מיחשוב ענן רבים מניחים שאפשר לבנות כל סוג של יישומים על בסיס אותו ענן. לעומתם, אנחנו מספקים את הגמישות של צריכת שירות באמצעות ענן ציבורי משותף או ענן פרטי, ומאפשרים גם ללקוח לבנות את הענן שלו מאחורי חומות הפיירוול הארגוני". הוא הוסיף, כי "יבמ תתמוך עד סוף 2012, ב-200 מיליון משתמשי קצה, שיעבירו את יישומי הליבה והתהליכים המשרתים אותם לסביבת הענן החכם שלה, SmartCloud. למעשה, אין כיום שום חברה בשוק שיכולה להציע ללקוחות סל פתרונות מקיף בתחום מיחשוב ענן כפי שאנחנו מציעים".

מהי מפת הדרכים הטכנולוגית שלכם בתחום?

"באמצע החודש שעבר השקנו שורת מוצרים ושירותים חדשים לסביבת ענן, באחת ההכרזות הגדולות שנרשמו אי פעם בתחום הזה. עד עכשיו התמקדנו בעיקר בהיצע לענן ציבורי ובשירותי תשתית ותוכנות תשתית לענן, בתחומים דוגמת הרחבה של קיבולת העיבוד וניהול הקיבולת על פי דרישה. עכשיו הוספנו שירותי פלטפורמה שהם מעבר לתשתית בסיסית: שירותי שילוב מערכות ויישומים אל סביבת הענן, שירותים אנליטיים ואפשרות לשלב את עבודת הענן עם יישומים הפועלים מחוץ לו, באתר הלקוח.

כך, למשל, כל ארגון יכול עכשיו להכניס ולשלב במערכות המידע הקיימות שלו גם שירות ענן אנליטי של יבמ.

במקביל, הצגנו סל פתרונות יישומיים: סביבת תוכנה כשירות (SaaS) לערים חכמות, שמסייעת, למשל, בניהול טוב של התנועה, ענן מסחר חכם ופתרונות Big Data – מידע בנפחי נתונים רחבי היקף".

יש פה סוג של מתח, תחרות מול שיתוף.

"נכון. פעילותה של יבמ בעולם הענן מתבצעת, כדרכו של השוק הזה, במתכונת שיש בה הן שיתוף עם שחקנים אחרים והן תחרות מול השחקנים הללו. אנחנו מספקים תשתיות לשירותי ענן, אבל גם מתחרים בהם באספקת שירותים.

הענן, מעצם מהותו, הוא מודל של תחרות ושיתוף. כך, למשל, אנחנו מציעים אופציות להקים ענן על בסיס המוצרים שלנו שיוצע ללקוחות תחת מותג של הספק, במתכונת של White Label. יש כאן מודלים חדשים של עסקים, שצריך להתרגל אליהם. זו מתכונת של צימוד רופף של שירותים".

באילו שווקים ומגזרים אתם מתמקדים?

"שווקי היעד המרכזיים למוצרי הענן ולשירותים שלנו כוללים את עולם המסחר, השירותים הפיננסיים, שירותי הבריאות, מדעי החיים ותעשיות הייצור. המהדורות הראשונות של סביבות הענן של יבמ מיועדות למערכות המשלבות מעבדי x86 ו-Power. רשימת מערכות ההפעלה מתחילה ב-AIX והיא צפויה להתרחב ולכלול את עולמות הלינוקס (Linux), ה-iOS והמיינפריים.

בכל הנוגע לסביבת הפיתוח המומלצת, יש לציין שהענן מאפשר להשתמש בסוגים חדשים של מודלים לפיתוח. כך, אנחנו משתפים פעולה עם חברת זנד (Zend Technologies‏) הישראלית, שהיא מרכז הכובד של פיתוח PHP. יש 4.5 מיליון מפתחים שמשתמשים בכלים שלהם. אנחנו עובדים איתם, כי הם מהווים ל-PHP את מה ש-WebSphere של יבמ עשה לג'אווה (Java)".

מה לגבי הענן של מיקרוסופט (Microsoft)?

"מיקרוסופט מתמקדת באספקת שירותי Azure לקהילת הדוט.נט, כמו שאנחנו משתמשים בענן שלנו לאספקת שירותים לקהילת ג'אווה. עם זאת, אנחנו הרבה יותר פתוחים מהם: אנחנו עובדים גם עם שותפים רבים שאינם משתמשים בתוכנות התשתית שלנו. אתה לא רואה את התפיסה הפתוחה הזאת במיקרוסופט. לעומתם, אחד הדברים שאנחנו מספקים הוא סביבת חלונות (Windows) מלאה. מי שעובד ב-Azure יכול לעבוד גם בענן החכם של יבמ. מיקרוסופט עצמה ממשיכה להציע גם מוצרים שמתחרים במוצרי הענן שלה. אנחנו מתמקדים בתקנים פתוחים ואיננו מציעים מוצרים רבים שמתחרים בהם ברמת היישום, כמו מיקרוסופט".

"לאחר שנפגשתי כאן עם שורת חברות שפועלות בתחומי הענן, אני קובע שישראל היא כר פורה לחדשנות", סיכם דיוויין. "זה כמו עמק הסיליקון: יש כאן הרבה חברות מעניינות שעושות דברים מדהימים. התרשמתי מהעבודה של מפתחי התוכנה העצמאיים (ISV) בישראל. המיקוד כאן טוב יותר ממקומות אחרים בעולם שבהם יש ISV שלא מבינים מה לקוחות ארגוניים צריכים. הם מבינים לעומק את הדרישות של הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים