מורנו צ'יבולדי, אלקטל-לוסנט: "על המנמ"ר לשנות את השיח התקשורתי – כחלק משינוי המודל העסקי"

יש לבצע את השינוי הזה מאחר ש-"עולם ה-ICT משתנה במהירות, ונוספים לו עוד רכיבי מיחשוב", אמר צ'יבולדי, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור דרום אירופה ואגן הים התיכון בחברה ● הוא מנה בהקשר זה את הרכיבים הניידים, כניסת התקשורת החזותית, העברת נתונים רבי-היקף והשימוש הנרחב באינטרנט ● לדבריו, "לא ניתן עוד להישען על רכיבי התקשורת והרשת הארגוניים של העבר, ויש להפוך את תשתיות התקשורת לדינמיות ואחודות"

"עולם ה-ICT משתנה במהירות ונוספים לו עוד רכיבי מיחשוב, לרבות רכיבים ניידים. כמו כן, נכנסת תקשורת חזותית, מועברים נתונים רבי-היקף ויש שימוש נרחב ברשת האינטרנט. על מנת להתאים את עצמו לעולם חדש זה, המנמ"ר נדרש לשנות את השיח התקשורתי בארגונו, כחלק מההיערכות לשינוי המודל העסקי של הארגון", כך אמר מורנו צ'יבולדי, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור דרום אירופה ואגן הים התיכון באלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent).

צ'יבולדי היה דובר המפתח בכנס שערכה חטיבת האנטרפרייז של החברה, כחלק ממסע עולמי. הכנס נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים. מנחה המליאה המרכזית היה פלי הנמר, נשיא ויזם הקבוצה.

לדברי צ'יבולדי, "עולם התקשורת בארגון חייב לעבור שינוי, והשינוי חייב להתרחש במהירות. לא ניתן עוד להישען על רכיבי התקשורת והרשת הארגוניים של העבר, ויש להפוך את תשתיות התקשורת לדינמיות ואחודות. זאת, על מנת לתת מענה לשלל השינויים שקורים בעולם התקשורת, ביניהם ריבוי רכיבים, ריבוי ערוצי תקשורת, הצורך בשימור חוויית משתמשי הקצה, המעבר משימוש ברכיב תקשורת אחד למשנהו, ריבוי פלטפורמות תקשורת והצורך לחבר ביניהן". כך, אמר צ'יבולדי, ""החיבוריות והשיתופיות עומדות במרכז השינוי החל בעולם התקשורת. מחד, יש צורך בקשר הדוק יותר בין עובדי הארגון. לצד זה קיים צורך בהידוק הקשר ובהעברת הנתונים והמידע מהארגון החוצה, ללקוחות ולשותפים העסקיים". לדוגמה, הוסיף, "אם העובד החל את שיחתו בטלפון הנייד במכונית, על מנהל התקשורת הארגוני לספק לו את היכולת לעבור לטלפון הקווי בארגון, תוך שימור חוויית המשתמש. המעבר צריך להיעשות בצורה 'חלקה' ושקופה, ובלי הפרעות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

עולם התקשורת הארגוני – כמו טלוויזיה בשחור לבן

"הפתרונות שאותם נדרשים לספק מנהל התקשורת הארגוני והמנמ"ר צריכים להיות קלים להטמעה ולתפעול על ידי משתמשי הקצה, זולים בעלות ומתוחכמים טכנולוגית", אמר צ'יבולדי.

הוא דימה את הקורה בעולם התקשורת הארגוני לאדם שמשתמש בטלוויזיה שחור לבן, בעוד שבביתו הוא צופה בטלוויזיית HD. "זה המצב שאליו יש לשאוף גם בארגונים", אמר. "אסור שעולם התקשורת יהווה מגבלה או חסם בארגון. יש לסייע ליתר שיתופיות וליתר חיבוריות. התקשורת נדרשת להיות רב-ערוצית, מכל רכיב מיחשוב, בזמן אמת וללא נפילות".

צ'יבולדי ציין, כי מחזור המכירות השנתי של אלקטל-לוסנט עולה על 16 מיליארד יורו, היא מונה 77 אלף עובדים ב-130 מדינות ויש מאחוריה 2,400 פטנטים שנרשמו בשנת 2010 ו-27,900 פטנטים שיושמו בכל שנות פעילותה. הוא הוסיף, כי שבעה מעובדיה של החברה קיבלו פרסי נובל, דרך מעבדות בל (Bell).

האזור בתחום אחריותו, אמר צ'יבולדי, מונה 2,200 שותפים, והוא אחראי למחזור מכירות שנתי של חצי מיליארד דולרים. הוא הסביר, כי מודל העבודה של החברה הוא עקיף, דרך שותפים עסקיים שמספקים את פתרונות החברה ברישוי קלאסי, בניהול או במיחשוב ענן. לדבריו, חטיבת האנטרפרייז של אלקטל-לוסנט פועלת בשלושה עולמות: יישומים לשירות לקוחות, תקשורת ורישות. "יש לאחד את אותם עולמות בארגון, על מנת לקבל שיתופיות רוחבית של קול וחוזי, עם היבטים של חופש ושבירת גבולות", אמר.

"נגדיל את הצוות בישראל"

לשאלת אנשים ומחשבים השיב צ'יבולדי, כי "השוק הישראלי הוא שוק חשוב עבורנו. החדירה פה הייתה מהירה ומוצלחת, ובשל כך – נגדיל את הצוות של הסניף הישראלי ב-2012".

בהתייחסו למתחרים של אלקטל-לוסנט הוא אמר, כי "אנחנו מכבדים את כל מתחרינו ומתייחסים אליהם בכובד ראש. למרות זאת, אלקטל-לוסנט ממוצבת בשוק באופן ייחודי, בגלל היצע המוצרים הנרחב שלה בתחום תשתיות הרשת, תקשורת IP, מערכות ומרכזי תקשורת, פתרונות מיחשוב ענן, מרכזי שירות לקוחות ו-וידיאו. זאת, לצד הרמה הטכנולוגית של הפתרונות וכן גמישות תפעולית, קלות הטמעה והחזר השקעה. כך, אנחנו מסוגלים לספק למנמ"ר את הדור הבא של עולם התקשורת ולהביא אותו למצב שבו מערך ה-ICT שלו מסייע לארגון להפוך לאנטרפרייז דינמי".

"החזון שלנו הוא להביא את פתרונות השיח של הצרכן לחברות, תוך התייחסות לצרכיהן העסקיים", סיכם צ'יבולדי. "אנחנו יכולים לסייע לארגונים לשנות את השיח התקשורתי במהלך ההתנהלות העסקית שלהם, על מנת לשרת את העובדים והלקוחות בצורה טובה יותר. השיח התקשורתי צריך להיות מבוסס טכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים