תוכן שיווקי

בעקבות קורס 4X4 בנושא חוויית המשתמש | טל פלורנטין: "מעטים הם הארגונים שהשכילו להבין איך לשלב את בניית חוויית המשתמש באופן מובנה בתהליכי העבודה

03/11/2011 15:28

כולם מדברים על חוויית משתמש, אבל בפועל מעטים הם הארגונים שהשכילו להבין לשלב את הנושא באופן מובנה בתהליכי העבודה ולהפוך את התחום לכלי שרת עסקי. בנושאים אלו עסק המפגש הראשון של קורס 4X4 בנושא חוויית המשתמש שנערך השבוע. מהי חוויית משתמש? מיהו המשתמש? איך נראה תהליך מונה שלב אחר שלב בתכנון חוויית המשתמש?מיהו מאפיין חוויית המשתמש, מה נדרש ממנו ומהי מערכת היחסים שלו עם שאר בעלי התפקידים?

ג'ון ברייס, מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים מציעים עוד מגוון של רחב של סדנאות מומחים בתחום ה-IT השונים. הסדנאות שמות דגש על נושאים מתקדמים וצורת המימוש הנכונה שלהם בארגון. עד כה השתתפו בסדנאות השונות מאות אנשי מקצוע ומנהלים ברמת שביעות גבוהה מאוד.

לדברי טל פלורנטין, מרצה הסדנה ומחבר הספר חוויית המשתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים, "בכוחה של חוויית משתמש נכונה להשפיע באופן ישיר על המדדים העסקיים שלשמם אנחנו מייצרים מוצרים. תכנון נכון של מסכי המערכת במוקד שירות הלקוחות יוביל באופן ישיר להקטנת זמן השיחה הממוצעת; תכנון מושכל של דף הבית של אתר קופת החולים יקטין באופן ישיר את כמות הטלפונים וישפיע אפילו על כמו העובדים הנדרשים במוקד לזימון תורים; וכמובן שיחס ההמרה של האתר ישתפר וגם כמות ההרשמות והמכירות תעלה אם נשכיל להבין טוב יותר את עולמו של המשתמש ולתכנן מנקודת המבט של משתמשים במקום מנקודת המבט שלנו ושל המוצר".

"מרבית הארגונים והחברות", מוסיף פלורנטין, "מתייחסים לחוויית משתמש בדומה לעיצוב גרפי – כגורם שניתן לוותר עליו. בפועל, ברור מעל לכל צל של ספק שקיים יחס ישיר בין חוויית המשתמש של המוצר לבין הצלחתו וביצועיו העסקיים. בחלק נכבד מן הארגונים שכבר מודעים לתחום, מתייחסים לחוויית המשתמש כמטרה. מנסים לייצר חוויית משתמש טובה. השליחות שלנו היא להסביר לכל אותם ארגונים שחוויית משתמש היא אמצעי ולא מטרה. זהו האמצעי המשמעותי ביותר לייצר הצלחה עסקית".

'ממשק משתמש' הוא עניין פשוט לכאורה. על פי הגישה הקלאסית, מאחר ואנחנו מתכננים מוצר שמיועד לשימוש אנושי, יהיה עלינו לתכנן שכבה שתאפשר למשתמשים להפעילו. משתמש יידרש להכיר שכבה זו וללמוד כיצד לעשות בה שימוש בדרך שתתאים לצרכיו. גישה זו מקדשת את המוצר ושמה אותו במרכז.

למה 'ממשק משתמש' הוא פאסה? מכיוון שכולנו רוצים לייצר מוצר פשוט ואינטואיטיבי. כזה שיאפשר למשתמשים להפעילו ללא עקומת למידה ושייצר הצלחה עסקית בנקודת המפגש עם המשתמש. כדי להשיג זאת יהיה עלינו להשאיר את התפיסה הקלאסית מאחור – להפסיק לשים את המוצר במרכז ובמקומו, לשים את המשתמש במרכז.

הבנת היסוד שנצטרך לאמץ היא שההצלחה של מוצרים נמדדת בעיקרה בנקודת המפגש עם המשתמשים. כדי לייצר מפגש מוצלח, יהיה עלינו להביט על המוצר מנקודת המבט של המשתמש. יהיה עלינו ללמוד על עולמם של המשתמשים השונים ולהבין מבעוד מועד מה מאפיין אותם, מה הם רוצים וצריכים וכיצד נוכל להניע את המשתמשים לפעול באופן שיועיל לנו עסקית, ועל פי הבנה זו לתכנן את שכבת הממשק של המוצר. זהו יסודה של 'חוויית המשתמש'.

אירועים קרובים