השבוע שהיה

רשת האינטרנט ממשיכה לשנות את פניה, ההתרחשויות ב-HP מעוררות עניין רב ובכנסת דנים בסוגיות שמשפיעות על רוב חברי קהילת ההיי-טק הישראלית ● השבוע הבא יתאפיין ברצף של אירועים מעניינים שוודאי ייצרו לא מעט כותרות

השבוע החולף נפתח באירוע שנערך זו השנה השביעית ברציפות: טקס חלוקת פרסי Webi לארגונים המפעילים את האתרים הטובים ביותר בישראל בקטגוריות השונות. היותה של קטגוריית הסלולר והמדיה החברתית בולטת כל כך, המחישה יותר מכל את השינוי שעבר תחום האינטרנט מאז ימיה הראשונים של התחרות. בין היתר, למדנו בטקס, כי שם המשחק כיום הוא מסחר אלקטרוני ושהכוח נמצא בידי הצרכן. עוד למדנו, שהאינטרנט משמש כיום כפלטפורמה ליישומים סלולריים, שבאמצעותם יכול הגולש לבצע פעולות רבות ולקבל מידע והארגונים יכולים לתקשר באופן אינטימי יותר עם הלקוח.

השבוע גם למדנו שמלם מערכות מקבוצת מלם-תים החליטה להיפרד מחטיבת ה-SAP Business One שלה, ומכרה אותה לפירמת רואי החשבון BDO, המתקשרת מדי יום עם קהל היעד הטבעי של המערכת הזו.

למדנו השבוע גם על עסקה יפה בין שתי חברות בעלות שורשים ישראליים: צ'ק פוינט (Check Point) של גיל שוויד רכשה את דיינסק, שאחד ממשקיעיה הוא דיוויד אסיא – מייסד מג'יק ומאושיות ההיי-טק הישראלי. החברה הנרכשת פיתחה תוכנות לניהול רגולציות ותספק לצ'ק פוינט את מימד ה-GRC.

השבוע עסקנו גם בשאלה, מהי מנהיגות. מעבר לים קראנו על החלטתה של מג וויטמן, המנכ"לית החדשה של HP, להפוך על פיה את החלטתו של המנכ"ל הקודם, ליאו אפותקר, על מכירת חטיבת ה-PC של החברה. במקביל המשיכה וויטמן לאבד מנהלים נוספים בחברה, שמסיבות השמורות עימם החליטו לנטוש את הספינה. עם זאת, המנכ"לית החדשה הוכיחה ללא ספק שהיא מנהיגה שיודעת לקבל החלטות אמיצות והיא מאמינה שתצליח לגרום לשינוי. משימה לא פשוטה…

גם הוויכוח על המאגר הביומטרי פרץ שוב השבוע, בעקבות גילוי מקור הפריצה למאגרי מרשם האוכלוסין חמש שנים לאחר שקרתה. הכנסת התייחסה לנושא בפתיחת מושב החורף. מעבר לטענות הענייניות, יש כאן אלמנט של פחד ודאגה. חובת ההוכחה מוטלת על הממשלה ועל הממונים על המאגרים. מה שבטוח הוא שעוד לא נאמרה המילה האחרונה בנושא.

בשבוע הבא תדון הכנסת גם בפרשת ביטול הבונוסים לתלמידי 4 ו-5 יחידות מתמטיקה, שיירשמו ללימודי מדעי המחשב באוניברסיטאות. הסיפור נחשף לראשונה באנשים ומחשבים ובעקבותיו החלו חברי הכנסת רונית תירוש – יושבת הראש החדשה של ועדת המדע והטכנולוגיה וח"כ רוברט אילטוב – יו"ר ועדת המשנה לתעשיות עתירות ידע, לפעול לביטול ההחלטה הבלתי סבירה בעליל.

השבוע הבא עלינו לטובה יהיה עמוס בכנסים. בתחילת השבוע, בימים א' ו-ב', תערכנה הוועידות PRINT ו-CRMSM. ועידת PRINT תעסוק בהיבט הפחות מוכר בעבודת הארגונים העושים מאמצים כבירים לייעל את תהליכי העבודה שלהם בכל הקשור למסמכים ולהדפסתם. בשנים האחרונות התברר שהמדפסת היא כבר לא נחלתו של אגף המשק והתחזוקה של הארגון, אלא כלי IT ממדרגה ראשונה שעומד לרשות המנמ"ר ומאפשר לו לעשות את מה שמצפים ממנו כל הזמן: לחסוך כסף.

ועידת CRMSM תעסוק בתחום החם ביותר כיום בעולם השיווק והמסחר: מדיה חברתית. כל הדוברים באירוע יציגו פתרונות שיגיעו לשוק כבר בשנה הבאה, ויהוו חלק מאסטרטגיית השיווק של הארגונים. פייסבוק (Facebook) הפסיק מזמן להיות רק מגרש המשחקים של הילדים ויש יותר ויותר ארגונים שכבר מפיקים מפלטפורמה זו לא מעט רווחים.

באמצע השבוע, בימים ד' ו-ה', תקיים סאפ (SAP) את כנס הלקוחות השנתי שלה במדריד. השנה אוחד הכנס עם אירוע ה-TechEd הלימודי של החברה. ביום ה' גם יתפנו מעיסוקיהם כל מנהלי המיחשוב בממשלה, במשרד האוצר ובמוסדות ציבור, כדי להשתתף בכנס World eGov Forum השנתי. באי הכנס, שזוכרים שבשנה שעברה הובטח להם שהפעם יפתח את האירוע המנמ"ר הממשלתי החדש, ייאלצו להמתין בסבלנות.

שבוע טוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים