סקירה: Milestone 2 של מוטורולה

הסמארטפון החדש של מוטורולה הוא מכשיר לא רע בכלל, ששייך לקטגוריה מצומצמת של מכשירים מבוססי אנדרואיד המציעים בנוסף גם מקלדת פיזית ● בנוסף, מציע ה-Milestone 2 גם רזולוציה נאה יחסית, של 480x854 פיקסלים ● גם המחיר, 2,400 שקלים, הוא אטרקטיבי למדי ● הבעיה העיקרית שלו, היא שהוא פשוט הגיע מאוחר מאוד - בעיתוי בו השוק רווי במכשירי אנדרואיד מתקדמים ● ציון: 73

הדור השני של הטלפון החכם Milestone של מוטורולה (Motorola), דומה מאוד למכשיר המקורי במראה החיצוני ומצטרף לרשימה מצומצמת של טלפונים חכמים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) שמציעים גם מקלדת פיזית.

לפני כמה חודשים סקרנו את ה-Galaxy Pro מבית סמסונג (Samsung), ששייך גם הוא לקטגוריה הזו, אך בין השניים יש הבדל משמעותי: בעוד שבפרו של סמסונג המקלדת ממוקמת מתחת למסך קטן, ה-Milestone 2 מציע מסך בגודל מלא (אם אפשר להגדיר זאת כך), כשהמקלדת נשלפת מתחתיו לצד שמאל של המכשיר. מכיוון שכך, היא רחבה יותר, ובמקביל, התצוגה הרבה יותר גדולה ונוחה יותר לשימוש, במיוחד בעת גלישה באינטרנט או קריאת דואר אלקטרוני.

הטלפון הזה אולי נמצא בארץ מספר חודשים בודדים בלבד, אבל הוא הגיע לשוק האירופאי, כתאומו של ה-Droid 2, כבר בשלהי השנה שעברה. המשמעות היא שהוא הגיע מאוחר מאוד, בעיתוי בו השוק רווי במכשירי אנדרואיד מתקדמים. אז האם הוא עומד בציפיות?

המקלדת
המקלדת היא האלמנט המהותי ביותר בטלפון הזה, ומכיוון שכך, נתייחס קודם כל אליה: מנגנון הפתיחה פועל היטב בצורה חלקה ויציבה וניתן בקלות לפתוח ולסגור את המקלדת ביד אחת – אפילו אם מדובר ביד החלשה של המשתמש, וזה טוב. אבל בכללי, היא לא מספיק טובה, שלא לומר קצת מאכזבת. אין הפרדה בין המקשים וכדי להבדיל ביניהם, צריך להתרגל לגבשושיות הגומי הקטנות שנמצאות במרכז של כל מקש, מה שמוביל ללא מעט טעויות. המקשים, המבוססים על גומי קשיח, לא מקנים הרגשה נוחה להקלדה, וזה דבר שכדאי שיחשבו עליו כבר מעכשיו עבור הגרסה הבאה של המכשיר. ואם כבר הזכרנו את ה-Galaxy Pro, מוטורולה בהחלט יכולה ללמוד מסמסונג איך לייצר מקלדת טובה לטלפון חכם.

מראה חיצוני, ומשקל
מבחינה חיצונית ה-Milestone 2 נראה טלפון מוצק ועושה רושם שמדובר במכשיר באיכות גבוהה. הגב המתכתי שלו תורם להרגשה הזו וגם למשקל כנראה: הוא שוקל 169 גרם, ואין ספק שהתוספת של המקלדת הנשלפת מתחת למסך משפיעה על התחום הזה באופן מהותי. עם זאת, המשקל והגב המתכתי משרים הרגשה מסוימת של בטחון במכשיר.

מסך
המסך מהווה מעין חוויה מתקנת למקלדת. הוא בגודל 3.7 אינץ' והוא מציע רזולוציה נאה יחסית ביחס של 480×854 פיקסלים. למרות שמדובר במסך TFT שלא יכול להתחרות בצבעוניות העשירה של מסכי ה-Super Amoled וה-Super LCD, מדובר במסך שמספק תצוגה חדה עם זוויות ראייה מצוינות – מהטובות בהן נתקלנו בטלפונים סלולרים. התמונה המתקבלת היא באיכות גבוהה ביותר, ומושפעת ישירות מהרזולוציה הגבוהה יחסית שהמכשיר מציע.

המסך תומך במגע באופן מוצלח ומדויק ביותר ופשוט מגיב מצוין לכל תנועה. בנוסף, הוא מצויד בחיישן אור ועושה שימוש בתאורה הסביבתית כדי לקבוע את הבהירות המתאימה, וכדי לחסוך באנרגיה – לפי הצורך. למעשה בחירת תוכנית השימוש באנרגיה, דומה מאוד לבחירת אפשרויות צריכת החשמל בחלונות – נקודה שאהבנו במכשיר הזה, במיוחד את העובדה שניתן לקבוע תוכנית צריכה אישית.

מערכת ההפעלה
ה-Milestone 2 מבוסס על אנדרואיד 2.2.2. ומציע 7 מסכי בית שונים שאינם ניתנים להוספה או הסרה. המעבר בין המסכים מתבצע בגרירת אצבע לימין או לשמאל, ותוך כדי כך, השורה התחתונה משתנה כדי להציג את המיקום ביחס לשאר מסכי הבית. בנוסף, ניתן ללחוץ על מקש הבית בתחתית המסך כדי לראות את הפריסה של כל מסכי הבית, כולל הווידג’טים השונים ששולבו בהם. בתחתית כל מסך יש שלוש צלמיות קבועות באמצעותן ניתן לחייג, לגשת לתפריט הראשי, או לגשת לאנשי הקשר. הצלמיות הן קבועות ואינן ניתנות לעריכה וחבל מאד שכטלפון עסקי, לא ניתן לגשת בלחיצה אחת לתיבת הדואר האלקטרוני הארגונית.

פס ההתראות הממוקם בחלקו העליון של הטלפון, לא כולל אפשרות לכבות ולהדליק את אפשרויות הקישוריות השונות כפי שכבר התרגלנו למצוא בממשקים האחרים וחבל. הצורך להיכנס בכל פעם למסך ההגדרות כדי לבצע שינויים, והעובדה שלא כל האפשרויות נמצאות ביחד באותו מסך הגדרות (השליטה ב-GPS לא נמצאת יחד עם ה-WiFi אלא תחת הגדרות אבטחה ומיקום), הופכים את העניין הנקודתי הזה ללא נוח.

תפעול וגלישה
ליבו של ממשק ה-Motoblur של מוטורולה הוא ה"מרכזייה החברתית", אם אפשר לקרוא לזה כך. המשתמש, כדי לגשת לכל הרשתות החברתיות והדואר האלקטרוני שלו, צריך להגדיר את הכל תחת מקום אחד, אבל הסידור הזה לא מספיק גמיש ונוח לשימוש.

הגלישה במכשיר טובה ואף יותר מכך. דפדפן ברירת המחדל תומך באופן מלא בפלאש (Flash) של אדובי (Adobe). האתרים מוצגים כמעט כולם בדיוק כמו שהם מוצגים על מסך מחשב שולחני או נייד. אין צורך בתוכנה מיוחדת כדי לצפות בסרטונים של יו-טיוב (YouTube) או כדי לשחק בפייסבוק (Facebook). הצפייה באתרי האינטרנט באופן כללי, נעימה לעין וקל מאוד לבצע זום פנימה והחוצה, והפעולה עצמה מבוצעת באופן חלק לחלוטין תוך שמירה על פרופורציות נכונות כל הזמן.

קישוריות
המכשיר תומך, בכל אפשרויות הקישוריות הקיימות בשוק,  כולל WiFi, דור שלישי, בלוטות' (2.1), וכמובן יש גם GPS, כפי שכבר הזכרנו מוקדם יותר. הגלישה הייתה חלקה ולא משנה אם גלשנו באופן אלחוטי או בחיבור ה-3G. אם היו בעיות, הן היו בגלל הרשת אליה התחברנו ולא בגלל המכשיר.

שורה תחתונה
אין ספק שהמכשיר הגיע לשוק מאוחר מדי. לא מדובר במכשיר רע, אבל הוא פשוט לא מספיק טוב מול המתחרים המודרניים יותר בכל מה שקשור לביצועים. מחיר השוק של ה-Milestone 2 הוא כ-2,400 שקלים בקנייה עצמאית, וברשת אורנג': 69 ש"ח X 36 תשלומים או 2,484 ש"ח, כאשר בשימוש מעל 159 ש"ח בחודש מקבלים למעשה את המכשיר בחינם.

לסיכום: אם אתם אנשי עסקים שחייבים מקלדת פיזית, ואתם מוכנים להצטרף לרשת אורנג', כנראה שיש לכם דיל לא רע ביד.

ציון סופי: 73

תצורה:
מעבד: Texas Instruments OMAP, חד ליבה, מהירות 1 ג'יגה-הרץ
זיכרון עבודה: 512 מגה-בייט
זיכרון אחסון: 8 ג'יגה-בייט
הרחבת זיכרון: microSDHC עד 32 ג'יגה בייט
מסך: 3.7 אינץ' TFT ברזולוציה של 480×854
מצלמה: 5 מגה פיקסל, פלאש לד כפול
וידאו: אבחנה גבוהה, 1,280×720 ב-30 פריימים לשנייה
מקלדת: QWERTY מלאה, נשלפת הצידה
קישוריות: GSM, UMTS, HSDPA (עד 10.2 מסל"ש), בלוטות' (גרסה 2.1), GPS
מערכת הפעלה: אנדרואיד 2.2.2 עם Motoblur
סוללה – ליתיום יון 1,400mAh
מידות: 116x61x14 מ"מ
משקל: 169 גרם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים