גרטנר: עד 2015, כחמישית מהעסקות הבנקאיות תיתמכנה על ידי הענן

על פי הנתונים של חברת המחקר, 39% מהמנמ"רים בענף הבנקאות צופים, כי עד 2015, יותר ממחצית העסקות שלהם תיתמכנה על ידי תשתית ענן ועל ידי תוכנה כשירות ● לדברי סמנכ"ל בגרטנר, "הענן צפוי להפוך למגמה רווחת, עם המעבר אליו של לב לבו של העסק - ייזום ועיבוד טרנזקציות"

39% מהמנמ"רים בענף הבנקאות צופים, כי עד שנת 2015, יותר ממחצית העסקות שלהם תיתמכנה על ידי תשתית ענן ועל ידי תוכנה כשירות (SaaS) – כך עולה ממחקר חדש של גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, בתקופה האחרונה ניכר שינוי מואץ בגישה של ענף השירותים הפיננסיים כלפי בנקאות ענן. סקר שערכה החברה בקרב מנמ"רים בענף הבנקאות העלה, כי הענן נמצא בקדימות עליונה עבור מנמ"רים בענף הפיננסים הגלובלי.

חברת המחקר מפרטת לגבי הנתונים שנמצאו באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). עולה מהם, כי 44% מהמנמ"רים בענף הפיננסים במדינות אלה צופים שעד 2015 יותר ממחצית העסקות שיבצעו המוסדות שבהם הם עובדים ייתמכו על ידי תשתית ענן. 33% מהם צופים, כי מרבית העסקות שלהן יעובדו בתקופה זו על ידי תוכנה כשירות.

לדברי פיטר רדשאו, סמנכ"ל בגרטנר, "ייתכן שהאימוץ המוקדם של הענן, בעיקר במגזרי השירותים הפיננסיים, היה מוגבל עד עתה לתחומים שאינם תחומי ליבה והוכחת יכולות. כעת הוא צפוי להפוך למגמה רווחת, עם המעבר של לב לבו של העסק – ייזום ועיבוד טרנזקציות – אל הענן". לדבריו, "בנקאות הענן צריכה להיות חדשנית, ייעודית לענף וניתנת לשינוי".

"לבנקאות הענן יש את היכולת להביא למצב של 'הרס יצירתי'", סייג רדשאו. "כך גם היכולת שלה לעזור לשפר שירות או תהליך קיים. מיחשוב ענן בענף הפיננסי יכול לספק את החופש לנסות שירותים ותהליכים חדשים לחלוטין, כמו מכירות פומביות הפוכות ומערכות ליבה בנקאיות המגיעות מצד שלישי, ואולי אפילו הפעלה שלהן במקביל. שירותי ענן חדשים ומצליחים יוכלו להחליף את התהליכים הקיימים והדומיננטיים בתחומי התכנון, ההפצה או ביצוע העסקות בדרך חדשנית, במקום רק לשפר אותם באורח גובר והולך".

לדבריו, אחד היתרונות האטרקטיביים ביותר של בנקאות הענן טמון ביכולת ליישם באמצעותו את מודל ה-"אלוף – טוען לכתר". מודל זה מוסיף דינמיקה תחרותית לדרך שבה אנחנו בוחרים תהליכים ומשפרים אותם. בעידן שבו הבנקים מחליפים בהדרגה את בני האדם בשרשרת הערך בפעולות אלגוריתמיות (AOs) בהרצת תהליכים וקבלת החלטות, הקניין הרוחני שלהם טמון יותר ויותר באלגוריתמים הללו. ערכם של בני האדם אינו טמון בהרצת הפעולות כי אם בשיפור הפעולות הללו. במקומות רבים, הטכנולוגיה אמנם מצויה עדיין בחיתוליה, אך הענן נמצא בקדימות גבוהה עבור הבנקים, שצריכים לשמור על התמקדות ארוכת טווח ביעילות. כמו כן, מציינת חברת המחקר, עליהם לתמוך באסטרטגיות הצמיחה של המנכ"לים שלהם, על ידי כך שיהיו יותר גמישים ומהירי תגובה, כדי לתמוך במודלים עסקיים חדשים, בשווקים חדשים, בערוצים חדשים ובמוצרים חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים