מכירות המעבדים לשוק ה-PC עלו ברבעון השלישי של השנה ב-12%

היקף השוק של המעבדים הללו עמד ברבעון על כ-11 מיליארד דולרים - כך עולה מנתונים של IDC ● מספר היחידות שנמכרו עלה בקרוב ל-7% ● אינטל ממשיכה להוביל את השוק ללא עוררין, עם נתח של כ-80% לעומת כ-20% בלבד של AMD

מכירות המעבדים המיועדים למחשבי ה-PC ממשיכות לעלות. מהדו"ח הרבעוני של IDC עולה, כי היקף שוק המעבדים הללו עמד ברבעון השלישי של 2011 על 10.7 מיליארד דולרים. מדובר בעלייה של 12.2% לעומת הרבעון השני של השנה ובגידול של 16.6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010. מספר היחידות שנמכרו עלה ב-6.7% לעומת הרבעון הקודם וב-5.2% במונחים של שנה לשנה.

העלייה הגדולה יותר מההכנסות ממכירת המעבדים הללו מאשר זו שנרשמה בכמות היחידות שנמכרו נבעה מהגידול שחל במחיר הממוצע שבו נמכר כל אחד מאותם מעבדים. לפי שיין ראו, מנהל מחקר השבבים למחצה לתחום המיחשוב האישי ב-IDC, מדובר בעליית מחירים ממוצעת של כ-5% לעומת הרבעון השני של 2011. זהו הרבעון השמיני ברציפות שחלה בו עלייה במחיר הממוצע של המעבדים. הסיבה לכך היא הביקוש הגבוה יחסית אליהם, למרות ההתחזקות העצומה של שוק הטאבלטים, שבו שולטים מעבדי ה-ARM.

אחת הסיבות לעלייה במחירים היא המעבדים המשולבים שמוצעים כיום בשוק – מעבדי ה-Sandy Bridge של אינטל (Intel) ומעבדי ה-APU של AMD – שכוללים בתוכם גם את השבב הגרפי. למעשה, המעבדים הללו היו אחראיים לכ-73% מכלל המכירות. לא מדובר בנתון מפתיע, שכן הם מהווים את רוב ההיצע של החברות בתחום, ואפילו המעבדים החלשים יותר שמוכרות אינטל ו-AMD מיוצרים באותה השיטה. AMD מסרה שברבעון השלישי של 2011, לא פחות מ-90% מהמעבדים שמכרה היו מעבדי APU.

על פי הנתונים של IDC, אינטל רשמה במהלך הרבעון השלישי של 2011 עלייה במכירות המעבדים מתוצרתה. החברה אחראית למכירות של כ-80.2% מכלל מעבדי ה-x86 – גידול של כמעט 1% לעומת הרבעון הקודם. לעומת זאת, AMD ירדה ב-0.7% לעומת הרבעון השני של 2011, והנתח שלה עמד על 19.7%. חברת VIA נעלמה כמעט לחלוטין מהמפה. בתחום המעבדים המיועדים למחשבים הניידים הפסידה אינטל 2.1% ואילו AMD גדלה ב-2.4%. זאת, על אף שבחלקים גדולים של הרבעון היא סבלה מבעיות אספקה של המעבדים החדשים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים