יהודה אלחדיף, יושב ראש ענף הדפוס: "המצב בענף קשה – נקווה להתאוששות"

"הסיפור האמיתי של הענף הוא עודף הציוד שיש בארץ, שמביא להוזלת מחירים", אמר אלחדיף, שמשמש גם כנשיא התאחדות המלאכה והתעשייה ● הוא הוסיף, כי "אני מתפלל שיהיה טוב ומאמין שבתי הדפוס הקטנים ידולדלו ושיהיו מיזוגים בענף בין בתי הדפוס הגדולים לקטנים, ששרויים במצוקה תזרימית"

"המצב בעולם הדפוס בארץ קשה מאוד. יש בארץ עודף ציוד, אין יותר מדי עבודה. כולם אומרים שאת עיקר העבודה מענף הדפוס לקחו המדפסות הביתיות, אולם זה לא נכון. בכל מקרה, נקווה להתאוששות הענף", כך אמר יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה ויושב ראש ענף הדפוס.

אלחדיף פתח את כנס PRINT2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום ובהנחייתם של פלי הנמר, נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי אלחדיף, "הסיפור האמיתי של הענף הוא עודף הציוד שיש בארץ, שמביא להוזלת מחירים. אני מתפלל שיהיה טוב ומאמין שבתי הדפוס הקטנים ידולדלו ושיהיו מיזוגים בענף בין בתי הדפוס הגדולים לקטנים, ששרויים במצוקה תזרימית".

הצפי לשינוי, אמר אלחדיף, נעוץ בכך שיש לאן להתקדם. לדבריו, התצרוכת השנתית של נפש בארצות הברית לנייר מודפס עומדת על 350 ק"ג, ואילו זו של ישראל ואירופה – על 125 ק"ג בלבד.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא אמר, כי ענף הדפוס נתון בקשיים גם בעבודתו מול השוק הארגוני, מאחר שסמנכ"לי הכספים בארגונים מביטים רק על היבט העלות ולא על איכות המוצר. "אנחנו משקיעים הרבה מאוד בכסף ובציוד כדי להגיע לרמה מרבית של איכות, וזה לא באמת מה שאנשים מחפשים. המטרה היא לחנך טוב יותר את השוק".

"הדפוס עבר שינוי מהפכני, עם יכולת מהירה להגיע להתאמת צבע ברמה גבוהה", ציין אלחדיף. הוא סיכם באמרו, כי "למרות הדעה הרווחת, אין מוצרים תחליפיים לבתי הדפוס. השימוש במדפסות ביתיות הוא בהיקף קטן. העתיד יתאפיין בכך שהשיפורים הטכנולוגיים יימשכו בקצב מואץ, הן בתחום הרזולוציה, הן בעולם הצבע והן בהדפסות הארוכות. היתרון של בתי הדפוס מול המדפסות הביתיות הוא בעלות של הדפסת דף בודד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהודה

    הבחור אומר את כל הדברים הלא נכונים. סוף סוף יש ענף בארץ שיש בו תחרות שמורידה מחירים, אז הבחור מקווה שהקטנים ידוללו? אל תדאג, מי שלא כדאי לו, לא ימשיך. אני מקווה שיהיו עוד בענף ושהמחירים אפילו ירדו יותר. כמו כן אני מקווה שצריכת הנייר לנפש בארץ לא תעלה.

אירועים קרובים