אפל נתבעת על סילוף של חיווי הקליטה במכשירי iPhone

בתביעה נטען כי אפל אימצה שיטה משלה שאינה תואמת לשיטה המקובלת לחישוב עוצמת האותות הנקלטים והציגה עוצמת קליטה גבוהה מזו הקיימת בפועל ● "בחברת אפל תכננו את מחוון הקליטה כך שיפריז בחיווי של קליטה מעולה וימעיט בחיווי של קליטה גרועה", על פי כתב התביעה.

כיום מתמקדים באפל (Apple), מן הסתם, בצמצום הנזקים מפרשת הסוללות הממהרות להיפרק במכשירי iPhone 4S, אך מתברר כי עדיין לא נפטרו בחברה מספיחי פרשת האנטנה של מכשירי iPhone 4. בתביעה שהוגשה ביום ה' לבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה, נטען כי החברה הוליכה שולל את המשתמשים במכשירי iPhone בכך שהציגה עוצמת קליטה גבוהה מזו הקיימת בפועל.

מקור ההאשמות בהסברים שנתן סטיב ג'ובס המנוח בקיץ שעבר, בעקבות הטענות על קשיי קליטה במכשירי iPhone 4. במכתב פומבי שפרסמה החברה בזמנו היא אף הודתה, כי "הנוסחה שלפיה חושב מספר הפסים מוצגים במחוון הקליטה הייתה שגויה לחלוטין".

"בחברת אפל תכננו את מחוון הקליטה כך שיפריז בחיווי של קליטה מעולה וימעיט בחיווי של קליטה גרועה" על פי כתב התביעה. "זאת כדי לגרום ללקוחות להיות מרוצים מהמכשירים גם בתנאים של קליטה גרועה, לתועלתה של אפל ועל חשבון התובעים ושאר הרוכשים של המכשירים".

עוד טוענים התובעים כי עקב החשאיות עליה הקפידו באפל לשמור לא ידעו בחברת הסלולר שנהנתה בזמנו מבלעדיות על מכשירי iPhone בארצות הברית, AT&T, על השגיאה בנוסחה. "בניגוד ליצרניות אחרות של טלפונים סלולריים שללה אפל מהלקוחות את הגישה לנתונים שעליהם מתבסס מחוון הקליטה".

התובעים דורשים לקבל מחברת אפל פיצוי על הירידה בערך המכשירים המשומשים. "הערך של מכשיר iPhone עם מחוון קליטה פגום נמוך מערכו של מכשיר מקביל עם מחוון תקין", טוענים התובעים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת אפל. יצוין כי החברה שחררה כבר בשנה שעברה עדכון לתיקון השגיאה במחוון הקליטה (ובקרוב מתכוונים בחברה לשחרר עדכון לתיקון השגיאה שגורמת לפריקה מהירה של הסוללות במכשירי iPhone 4S).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים