אריק שמידט, יושב ראש גוגל: Siri של אפל עלול לאיים עלינו

"Siri הוא פיתוח משמעותי - אמצעי קולי שנותן תשובות במכשירי iPhone וממחיש את החידושים בתחום החיפוש", אמר שמידט בסנאט האמריקני ● הוא הודה שטעה כשאמר שאפל ופייסבוק אינן מתחרות של גוגל בתחום החיפוש ● לדבריו, "יש לנו מתחרים רבים וחזקים ולא תמיד אנחנו מצליחים לצפות את האיום התחרותי שמציבים אמצעים חדשים לגישה למידע"

יושב ראש גוגל (Google), אריק שמידט, רואה בסייען הקולי Siri של אפל (Apple) "פיתוח משמעותי" שעלול לאיים על פעילותה של ענקית החיפוש.

"Siri של אפל הוא פיתוח משמעותי – אמצעי קולי שנותן תשובות במכשירי iPhone וממחיש את החידושים בתחום החיפוש", אמר שמידט בעדותו בוועדת המשנה של הסנאט האמריקני להגבלים עסקיים שניתנה בחודש ספטמבר. הדיון נערך בעקבות תלונות שהגישו חברות שמתחרות בגוגל על הטיה של תוצאות החיפוש, לטענתן, לטובת שירותים של ענקית החיפוש, על חשבון השירותים שלהן. "לגוגל מתחרים רבים וחזקים ולא תמיד אנחנו מצליחים לצפות את האיום התחרותי שמציבים אמצעים חדשים לגישה למידע", אמר שמידט.

הסייען האישי Siri עושה שימוש במיקרופון של מכשירי iPhone 4S כדי לקבל פקודות קוליות ממשתמשים ולבצע אותן. בעזרת הפקודות הללו אפשר, בין השאר, להתחבר לרשת, לחפש באינטרנט, לקבוע תזכורות או להתעדכן בשערי מניות. שמידט ציין, כי בחלק מהפרסומים תואר Siri כ-"נקודת גישה" של אפל לתחום החיפוש וכ-"אמצעי שיחסל את גוגל".

עוד הוא הודה, כי "טעה לחלוטין" כאשר טען שאפל ופייסבוק (Facebook) אינן מתחרות של גוגל בתחום החיפוש. "חלו שינויים משמעותיים בתפקיד שממלאות הרשתות החברתיות בחוויית האינטרנט של הצרכנים – אפילו בשנה האחרונה", אמר שמידט. "כשהצרכנים מחפשים מידע באינטרנט הם, למעשה, מבקשים לקבל תשובות – והרשתות החברתיות הפכו למתחרה משמעותי שלנו על מתן התשובות באינטרנט".

אפל החלה להציע את Siri במכשירי iPhone 4S שהושקו בארצות הברית ב-14 באוקטובר. התוכנה היא פרי פיתוח של חברת Siri, שנרכשה על ידי אפל באפריל 2010. בכוונת אפל להוסיף בה תמיכה בשפות נוספות וכן במפות ובחיפוש מקומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים