התקנה המגבילה את קנסות היציאה למנויים קיימים בכל ענפי התקשורת תיכנס לתוקף מחר

עם כניסתה לתוקף של התקנה יוכלו מנויים קיימים של חברות התקשורת לעבור מחברה לחברה תוך תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות בתקופת התחייבות ● עם זאת, תוכל החברה אותה עוזב המנוי להמשיך לגבות ממנו את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, וכן עבור חובות עבר שצבר המנוי ● שר התקשורת, משה כחלון: "תם העידן שבו לקוח שמבקש לעבור מחברה לחברה נדרש לשלם קנסות בלתי סבירים"

מחר (ג') תיכנס לתוקף התקנה המגבילה את קנסות היציאה למנויים קיימים בכל ענפי התקשורת: כבלים ולוויין, אינטרנט, טלפוניה נייחת, וטלפוניה בינלאומית. זאת, לאחר שלמנויים חדשים בוטלו הקנסות לחלוטין כבר באוגוסט 2011.

עם כניסתה לתוקף של התקנה יוכלו מנויים קיימים של חברות התקשורת לעבור מחברה לחברה תוך תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות בתקופת התחייבות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע, בגין שירותי החברה, כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם החברה.

עם זאת, תוכל החברה להמשיך לגבות מהמנוי את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, וכן עבור חובות עבר שצבר המנוי. אולם, לעניין תשלום על ציוד הקצה, החל ממחר (ג'), החברות לא תוכלנה לחייב מנוי שבהסכם ההתקשרות שלו עם חברת התקשורת משלם עבור הציוד בעסקת תשלומים, לפרוע את התשלומים על הציוד בתשלום אחד, אלא, להמשיך ולהסדיר את החוב, בעסקת תשלומים בלבד.

החוק יחול על מנוי שממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ-5,000 שקלים, ובמידה שהמנוי התקשר בהסכם לקבל מספר שירותי תקשורת, ובהם גם שירותי סלולר, החוק יחול עליו אם הוא התקשר לשם קבלת שירות לפחות מ-100 קווי סלולר וכן ממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ-5,000 שקלים.

כידוע, עד היום חלק ניכר מהסכמי ההתקשרות שהוצעו על ידי חברות התקשורת, כללו תקופת התחייבות, שביטול ההסכם על ידי המנוי במהלכה, כרוך בתשלום או בהפסד הטבה.  פעמים רבות התשלום אותו נדרש לשלם מנוי המבקש לבטל את הסכם ההתקשרות במהלך תקופת ההתחייבות, גבוה באופן המהווה חסם מעבר ממשי, כך שהמנוי התקשה לעבור לחברה מתחרה, אף אם הוא לא היה מעוניין להמשיך ולקבל שירות מהחברה הנוכחית.   לשם הגברת התחרות והרחבת האפשרויות העומדות בפני הצרכן, משרד התקשורת החליט לצמצם את חסמי המעבר ולהקל על מנוי המבקש להחליף את החברה  שממנה הוא צורך שירותים.

שר התקשורת, משה כחלון, אמר כי "תם העידן שבו לקוח שמבקש לעבור מחברה לחברה נדרש לשלם קנסות בלתי סבירים, מעכשיו הלקוח יזכה ליהנות מפירותיה של תחרות אמיתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים