גדי גילאון: "מיחשוב נייד בארגונים כבר לא עומד בסימן שאלה, אלא בסימן קריאה"

כיום, אמר גילאון בכנס CRM SM, "לכל עובד ארגוני יש טלפון חכם בכיס. המשמעות של הימצאות הכלי הזה בכיס היא שנוצרת בארגון מציאות חדשה. יש לנהל ולבקר מציאות זו ומי שצריך לעשות זאת הוא המנמ"ר" ● לדבריו, "האתגר החדש של המנמ"ר הוא ניהול הניידות העסקית - עליו לנהל את הטלפונים בארגון, כי הם מהווים כיום לא רק טלפון, אלא מחשב"

"מיחשוב נייד בארגונים כבר לא עומד בסימן שאלה, אלא בסימן קריאה. הוא עובדה בשטח. על המנמ"רים לקחת אחריות על המערכות הללו, של הניידות העסקית – ולהטמיע אותן בראיית ה-IT המסורתית", אמר גדי גילאון, מנכ"ל Mobisec.

גילאון דיבר בכנס CRM SM שדן בניהול קשרי הלקוחות ובחיבור בינו לבין העולם הנייד והמדיה החברתית. הכנס נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים מהתחום, והנחו אותו פלי הנמר – נשיא ויזם הקבוצה, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בה.

לדברי גילאון, "השימושיות בניידות העסקית בארגונים מתרחבת, מיישומי דואר אלקטרוניים אל עבר היישומים העסקיים. כמות הרכיבים הללו עולה בצורה מטורפת מדי יום. השוק הזה לא יציב, והוא נמצא בתוך תהליך של שינוי טכנולוגי אדיר".

כיום, אמר גילאון, "לכל עובד ארגוני יש טלפון חכם בכיס. המשמעות של הימצאות הכלי הזה בכיס היא שנוצרת בארגון מציאות חדשה. יש לנהל ולבקר מציאות זו ומי שצריך לעשות זאת הוא המנמ"ר".

"ארגונים מאמצים מיחשוב נייד", אמר גילאון, "והם עושים זאת כי אין להם ברירה וכי נדרשת מהם התייעלות עסקית. התחרות בשוק מחייבת את הארגונים לאמץ את הניידות העסקית. זו משימה חדשה לחלוטין עבור המנמ"ר, כי הטלפונים החכמים והטאבלטים מעולם לא נחשבו כחלק מעולם המיחשוב הארגוני. הטלפוניה טופלה במסגרת הלוגיסטיקה
בארגון ואילו כיום המנמ"ר הוא האחראי על הניידות העסקית".

גילאון ציין עוד, כי "ה-IT הארגוני קיבל אחריות על רכיבי הניידות העסקית והיישומים שלהם. הדבר מביא למגוון אתגרים, בין השאר בשל העובדה שהמדובר בריבוי מערכות הפעלה והולדת בעיות אבטחת מידע חדשות. ארגונים צורכים יותר שירותי ניידות עסקית ועל המנמ"ר לטפל במענה לצרכים הללו. ה-IT נדרש לנהל את התהליכים האלה, כמו שהרבה פעמים הוא נדרש לנהל את היישומים הארגונים".

האתגר החדש של המנמ"ר, אמר, "הוא ניהול הניידות העסקית, MDM (ר"ת Mobile Device Management). עליו לנהל את הטלפונים בארגון, כי הם מהווים כיום לא רק טלפון, אלא מחשב. זה קורה כי נוצר תהליך מאוד מורכב במערכי המיחשוב הארגוניים, אשר משלבים בין רכיבי ה-IT של הארגון לאלה שהעובדים מביאים מהבית, שאינם בבעלות המנמ"ר. מצב זה יוצר בעייתיות בהיבטים רבים, למשל – כאשר המנמ"ר רוצה למחוק מידע ארגוני בעל ערך או שהמעביד מוגבל בכניסה למידע שיושב על רכיב המיחשוב".

הוא ציין את היבטי התפעול השונים שעל המנמ"ר לפעול בהם: תכנון ויישום מדיניות ארגונית כוללת; אבטחת מידע בעת שימוש שוטף וטיפול במקרי גניבה ואובדן הרכיבים; ניהול מצאי חומרה ותוכנה בזמן אמת, 'היכן כל המכשירים, מה עובד ומה לא'; רציפות, גיבוי ושחזור המידע; תמיכה ברכיבים הניידים ותאימות ביניהם; אינטגרציה מול מערך ה-IT הארגוני; עבודה מול מערכות הפעלה שונות, מרובות תקנים ויצרנים, לצד יכולת לעבור בין המכשירים; ניהול מערכות שליטה ובקרה תוך טיפול בהיבטי הקצאה והרשאות למשתמשים; שינויי הגדרות; עמידה בדרישות רגולטוריות; וניהול תקציבי הסלולר.

מצב זה, אמר גילאון, "מחייב את המנמ"רים להתחיל ולפעול מיד. נדרשים תכנון וגישה שמרניים, ללא ויתור על קבלת פתרון מהיר. אסור למנמ"רים להסס ועליהם להכניס את הארגון שלהם לעולם הנייד. אם הם לא יעשו זאת כיום, מרצונם, הם ימצאו את עצמם נגררים לכך בכפייה, וישלמו על כך מחירים – כספיים וטכנולוגיים".

הוא ציין, כי החברה בראשותו עוסקת בתחום ניהול שליטה ובקרה של טלפונים חכמים וטאבלטים, וכי הם מציעים שירותי ייעוץ, אינטגרציה, תמיכה ותמיכה בעברית בתחום MDM, "בין השאר, אנו מייצגים את חברת Airwatch, המספקת שירות בענן עם יכולת הטמעה מהירה".

גילאון סיים באומרו, כי "סוף מעשה במחשבה תחילה. הדרך ליישום מצליח של MDM עוברת בתכנון קפדני, בהבנת הפעילות העסקית, לצד יישום טכנולוגי. יש להתמקד בפישוט התהליך והרציונליזציה שלו".

המשך הדיווח מכנס CRM SM יפורסם מחר (ג').

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים