תוכן שיווקי

לקראת אירוע | כיצד BIG DATA יכול לעזור לי?

BIG DATA בפשטות: "יותר מידי מידע בכדי שהטכנולוגיות הסטנדרטיות לניהול מידע ידעו לטפל בו".

07/11/2011 16:10

מאת אריה גליקמן, מנכ"ל Liam One1

לאחרונה נפוץ המושג Big Data – מושג שאנשים מפרשים בצורה לא ברורה. כדי להבינו טוב יותר, אנסה להיעזר ב-IDC, אשר הגדירה אותו כך: "טכנולוגיית BIG DATA מתארת קבוצה או אוסף של טכנולוגיות חדשות וארכיטקטורות מגוונות, אשר תוכננו יחדיו לאסוף ולסנן מידע איכותי רב מממספר גדול של מקורות מידע תוך שימוש ביכולות זיהוי המידע, אחזור ויכולות ניתוח מהירות ביותר". בפשטות, על פי הגדרתו של דיוויד קלוג מ-Salesforce: "יותר מידי מידע בכדי שהטכנולוגיות הסטנדרטיות לניהול מידע ידעו לטפל בו".

שיטפון המידע צפוי להגיע מסיבה מאד פשוטה: המידע על הלקוחות שלנו לא נמצא במערכות הפנים ארגוניות, כגון ה-CRM או ה-ERP, אלא מחוץ לארגון, במקומות כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדין וכו'. "ענני מידע" אלו כוללים הרבה מאד מידע על הלקוחות, כדוגמת מידע אשר נמצא במסמכי אקסל ומסמי וורד בתוך הארגון. לכן, כדאי להבין שהנושא רלוונטי עבור כולם.

מהנתונים ברור כי כל ה-Online Retailers כמו eBay ו-Amazon, המשתמשים ביכולות אחזור וניתוח מידע מתקדמות בעולם ה-BIG DATA, מצליחים לקבל ערך גבוה גם כתוצאה ממכירות טובות יותר וגם הרווחיות התפעולית של הארגון גבוהה יותר ביחס לאלו שאינם צרכנים של BIG DATA. בארה"ב קפצה מהותית המודעות ל-Big Data בתחום הדרושים.

השתכנעתם? אז איך עושים את זה? השוק מציע פתרונות, רובם יקרים – של מותגי תוכנה/חומרה. לעיתים אנו בוחרים פתרון של חברה גדולה כי "התרגלנו" לפעול בדרך מסוימת בתחום מסוים. אלברט איינשטיין אמר פעם, כי "לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו כשיצרנו אותן". המסקנה היא כי חייבת להיות כאן חשיבה חדשה יצירתית שמאמינה בתחום. נידרש לפתרון בעל יכולות מתקדמות הכולל גמישות: לדעת להתמודד עם כל סוג מידע וכל גודל של מידע, פשטות, יחס טוב בעלות אל מול ביצועים ופתרון מקצה לקצה.

כלים כמו Green Plum של חברת EMC ו-DMX של SyncSort הם המרכיבים העיקריים של הפתרון. היכולת לטעון כמויות גדולות של מידע בפרקי זמן הקצרים פי 5 עד פי 20 מהנהוג כיום בבסיסי המידע המסורתיים, אל מול יכולת עיבוד טעינה ואנליזה מקביליים כמו זה של ה-GREENPLUM, משנים את חוקי המשחק. אולם הרבה מעבר לכך, נדרשת כאן חשיבה אחרת אשר לא תוכלו למצוא אותה אצל אלה המתבססים על בסיסי הנתונים הרגילים ועבודות הנמלים של חיבור ממשקי המידע בטכנולוגיות ישנות.

פרטים נוספים ניתן יהיה לקבל בכנס בנושא ה-BIG DATA, שייתקיים על ידי One1 ב-15 בנובמבר 2011. לרישום לכנס BIG DATA – לחץ כאן.

אירועים קרובים