פיירו אינרלי, Micro Focus: "מדי יום מתבצעות יותר טרנזקציות בשפת קובול מאשר חיפושים בגוגל"

לדברי אינרלי, בכל יום מתבצעות 30 מיליארד טרנזקציות, בסכום מצטבר של שני טריליון דולרים ● "ייתכן שמספר הטרנזקציות עולה על כלל הפעילויות ברשת", אמר ● הוא הוסיף, כי "כיום פועלות עדיין 240 מיליארד שורות קוד בשפת קובול, יותר מ-50 שנים לאחר לידת השפה הזו, ב-1959"

"מדי יום מתבצעות יותר טרנזקציות בשפת קובול (Cobol) מאשר פעולות חיפוש בגוגל (Google), ואולי אף מכלל הפעילויות ברשת", אמר פיירו אינרלי, מנהל אזור EMEA בחברת Micro Focus.

דבריו של אינרלי נאמרו בכנס שערכו החברה ונציגתה בישראל, קבוצת מלם-תים, לרגל הכרזת ויז'ואל קובול – סביבת פיתוח שמאפשרת הגירה של המערכות הקנייניות לסביבות ג'אווה (Java) ודוט.נט. הכנס התקיים בהפקת אנשים ומחשבים.

אינרלי אמר, כי בכל יום מתבצעות 30 מיליארד טרנזקציות, בסכום מצטבר של שני טריליון דולרים. "אדם ממוצע עושה שש טרנזקציות ביום שמאחוריהן עומדת Micro Focus מבלי לדעת זאת. ניתן למנות ביניהן, בין היתר, תשלום בקופה הרושמת בסופרמרקט, שימוש בכרטיס אשראי ותשלום לחברות תעופה ולתחנות דלק. כיום פועלות עדיין 240 מיליארד שורות קוד בשפת קובול, יותר מ-50 שנים לאחר לידת השפה הזו, ב-1959. זה מראה על החשיבות של מערכות הקובול, שמבצעות את היישומים הקריטיים הללו". נתון חשוב נוסף שציין אינרלי מלמד על כך שקובול היא השפה השלישית בצמיחה, בכל הקשור לתחילת פיתוח יישומים חדשים.

"שפת קובול היא הקשר בין העבר לעתיד של שוק ה-IT", אמר. הוא הוסיף שכל 200 החברות הגדולות בעולם בתחומי הבנקאות, הפיננסים ותחומי שירותים אחרים משתמשות במוצרים של Micro Focus. בין אותם לקוחות ניתן למנות את הבורסה בניו-יורק, בנק HSBC, טסקו, UBS, פורד (Ford) וחברות תוכנה עצמאיות כגון אמדוקס ולוסון, שמפתחות מערכות בקובול עבור לקוחותיהן.

ולנטינו מאגרי, מנהל טכנולוגיות לאזור EMEA ב-Micro Focus. צילום: ניב קנטורלדברי אינרלי, Micro Focus פועלת בתחום הקובול מאז 1975. "אחרי 35 שנים אנחנו עדיין בשוק, עדיין מספקים פתרונות קובול פתוח ועדיין חברה עצמאית. זאת, מכיוון שאנחנו לא קשורים למערכת הפעלה מסוימת, לא שייכים לבסיס נתונים מסוים".

ויז'ואל קובול

ולנטינו מאגרי, מנהל טכנולוגיות לאזור EMEA ב-Micro Focus, אמר שהקשר לעבר והתשתית העצומה של משתמשי סביבות הקובול של החברה יהיו בליבת היישומים העסקיים העתידיים שלה, לרבות מודרניזציה, וירטואליזציה, מעבר יישומים לענן והפצת היישומים לשימוש במכשירים ניידים.

הוא ציין, כי מ-2006 ועד היום רכשה Micro Focus שבע חברות HAL שמתמחות בהערכות ובמעבר ממיינפריים למערכות פתוחות. בין היתר, "ב-2007 רכשנו את אקוקפורפ, המתחרה בתחום הקובול. ב-2008 נרכשה נטמנג' הישראלית ורכשנו גם את חברת ליאנט (העוסקת בסביבה ותיקה אחרת -PL1 – א"ב)".

אד איירי, מנהל השיווק העולמי של ויז'ואל קובול. צילום: ניב קנטורלדבריו, "הרעיון היה למלא את החזון בהיצע שלם לכל הצרכים של ארגון ה-IT, החל מניתוח, הגדרה וניהול דרישות, בנייה, תחזוקה ושדרוג, דרך בדיקות ועד שחרור הגרסה והטמעתה. התוצאה הייתה פיתוח ויז'ואל קובול – שפה שמכילה את כל הפקודות הקיימות בקובול אך מאפשרת בנוסף ממשק משתמש לסביבות הפיתוח המודרניות ג'אווה ודוט.נט".

ויז'ואל קובול בשירות המודרניזציה

אד איירי, מנהל השיווק העולמי של ויז'ואל קובול, אמר שמודרניזציה של סביבת הקובול מאפשרת מודרניזציה של היישומים, מגדילה את הפרודוקטיביות והגמישות ומפחיתה את העלויות ואת הסיכונים.

"אחת הדאגות נסבה סביב ההכנות לתחומים חדשניים כמו ענן וניידות – האם אוכל לבצע בדיקות איכותיות ולספק למפתחים כלים שיהפכו אותם יותר פרודוקטיביים?", אמר. לדבריו, "ויז'ואל קובול תוכנן ליישומים עסקיים קריטיים, וכן מאפשר האחדה של סביבות הפיתוח. עד כה, מפתחי הקובול היו מבודדים ולא שיתפו לפעולה עם הקהילה הגדולה יותר. ויז'ואל קובול מאפשרת להפוך אותם לחלק מקהילת המפתחים ועושה להם מודרניזציה".

סקוט נילסן, מנהל מוצרים ב-Micro Focus העולמית. צילום: ניב קנטור"היסטורית, שפת הקובול הייתה תחום התמחות של מעטים בארגון", הוסיף. "הסיבות לכך היו הכלים. כלי הפיתוח בשפת קובול היו קנייניים. הבעיה מחמירה במיוחד כיום, כאשר בארגונים פועלים כלי פיתוח רבים, בפרט דוט.נט וג'אווה. ללמוד את הכלים הקנייניים הללו לוקח זמן. ויז'ואל קובול מאפשר לכל חברי הצוותים להשתמש באותם כלי פיתוח – פיוז'ן לסביבת מיקרוסופט (Microsoft) או אקליפס לסביבת לינוקס (Linux). הדבר מאפשר הורדת עלויות פיתוח וגמישות בדרך שבה רוצים להטמיע יישומים קיימים ללקוח. כמו כן, ניתן באמצעות זאת למצב את ארגון ה-IT לעתיד, אילו שירותים נרצה לספק מחר, בין אם מיחשוב ענן או ניידות. אלה מגוון דברים שניתן להשיג עם ויז'ואל קובול".

סקוט נילסן, מנהל מוצרים ב-Micro Focus העולמית, אמר ש-"אין שום סיבה למשבר המומחים בקובול. כאשר כל משתמש דוט.נט או ג'אווה יידע גם ליישם קובול, זו תהיה עוד שפה בסביבות הללו, ולא יהיה מחסור במומחי קובול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים