ניצחון למוטורולה: בית משפט בגרמניה הוציא צו שאוסר על מכירה של מוצרי אפל במדינה

על פי ההחלטה, נאסר על אפל למכור בגרמניה מכשירים ניידים מסוימים שיש בהם משום הפרה של זכויותיה של מוטורולה מוביליטי בפטנטים על טכנולוגיה סלולרית ● אם היא תמכור בכל זאת את המכשירים הללו, יהיה עליה לשלם קנס בסכום של 250 אלף יורו ● באפל כינו את הצו "הליך פרוצדורלי"

בית משפט בגרמניה הוציא צו מניעה זמני שאוסר על אפל (Apple) למכור במדינה מוצרים מסוימים. הצו הוצא במסגרת תביעה שהגישה נגדה מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) בגין הפרת זכויות בפטנטים. עם זאת, הצו לא יפגע במכירות של מוצרי אפל בגרמניה, שכן הוא הוצא נגד החברה עצמה, בעוד שאפל מוכרת את מוצריה במדינה באמצעות חברה בת, שעליה הצו אינו חל.

על פי ההחלטה, שניתנה על ידי בית המשפט במנהיים, נאסר על אפל למכור בגרמניה מכשירים ניידים מסוימים שיש בהם משום הפרה של זכויותיה של מוטורולה מוביליטי בפטנטים על טכנולוגיה סלולרית. אם היא תמכור בכל זאת את המכשירים הללו, יהיה עליה לשלם קנס בסכום של 250 אלף יורו, על פי הצו.

דוברת אפל, כריסטין האגט, הגיבה להחלטה באמרה, כי "מדובר בהליך פרוצדורלי במסגרת תביעה משוללת יסוד. הצו לא פוגע ביכולתנו למכור את מוצרינו בגרמניה או לפעול בה".

מוטורולה מוביליטי נמצאת בימים אלה בהליכי רכישה על ידי גוגל (Google), המפתחת של מערכת ההפעלה למכשירים ניידים אנדרואיד (Android). אפל, היצרנית של מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad, מנהלת בימים אלה קרבות משפטיים נרחבים כנגד יצרניות של מכשירי אנדרואיד, ובעיקר נגד סמסונג (Samsung), בארצות הברית ובמדינות נוספות, בהן אוסטרליה וגרמניה. בין השאר, הצליחה אפל לקבל צו שאסר על מכירה של מכשירים מסוימים מתוצרת סמסונג בגרמניה ובהולנד, והגישה בקשה לצו דומה בארצות הברית.

"לטכנולוגיות של מוטורולה מוביליטי, שמוגנות בפטנט, חשיבות גוברת והולכת בענפי הסלולר והתקשורת", נמסר מהחברה בתגובה לצו שהוציא בית המשפט בגרמניה. "נוסיף לפעול במרץ כדי להגן על נכסים אלה ולהבטיח שהטכנולוגיות יהיו זמינות למשתמשי הקצה ברחבי העולם. אנחנו מקווים ליישב את העניין, כדי שנוכל להוסיף ולהתמקד בפיתוח חידושים, לתועלת הענף כולו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים