התחקיר מאשר: קריסת אתרי הממשלה נבעה מתקלה טכנית – ולא ממתקפת סייבר

ממצאי התחקיר שללו את הטענה שאתרי הממשלה וגופים ביטחוניים קרסו עקב מתקפת טרור קיברנטית ● מבדיקה שערכה הממשלה התברר, כי מקור התקלה הוא ברכיב איחסון בחוות השרתים ● שר האוצר הנחה את אנשי ממשל זמין להמשיך ולחקור את כל הקשור לתקלה, וכן לשפר את מערך הגיבוי ולמצוא פתרון שייתן מענה להמשכיות עסקית והתאוששות מאסון בשעת חירום ובעת פגיעה פיזית וטכנולוגית במערכות

תחקיר שערך משרד האוצר בנוגע לקריסת אתרי הממשלה וגופים ציבוריים אחרים בתחילת השבוע במשך קרוב ליממה מאשר, כי האירוע נבע מתקלה טכנית, כפי שטענה הממשלה בתחילה, ולא ממתקפת סייבר.

על פי התחקיר, ובבדיקות נוספות שבוצעו, נשללה האפשרות שמדובר בהתקפת טרור אינטרנטית מכוונת, כפי שהעריכו גורמים שונים. זאת, על אף שארגון ההאקרים אנונימוס (Anonymous) נטל על עצמו את האחריות לביצוע ה-"מתקפה" וטען, כי עשה זאת עקב עצירת המשט לעזה על ידי חיל הים.

התחקיר נערך בראשות שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ובהשתתפותם של ממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן; החשבת הכללית של המשרד, מיכל עבדי-בויאנג'ו; מנהלת מערך ממשל זמין, כרמלה אבנר; ראש אגף החירום והביטחון, יוני מור; ונציגים ממערכת הביטחון.

הוא בוצע לאחר שבצהרי יום א' האחרון אותרה תקלה בשרתי ממשל זמין שגרמה לשיבוש בפעילות אתרים ממשלתיים שונים, בכלל זה אתרים של גופים ביטחוניים כצה"ל, השב"כ והמוסד. מבדיקה שערכה הממשלה התברר, כי מקור התקלה הוא ברכיב איחסון בחוות השרתים. אנשי ממשל זמין, בשיתוף עם אנשי ספק הרכיב, הצליחו להשיב את המערכת לפעולה תקינה שלשום (ב') בשעות הבוקר, ובכך חזרו אתרי הממשלה לזמינות מלאה.

שר האוצר הנחה את אנשי ממשל זמין להמשיך ולחקור את כל הקשור לתקלה, לתפעולה ולסוגיות שונות של חוסר זמינות בשרתים, על מנת למנוע ככל הניתן הישנות מקרים דומים בעתיד, ולהציג בפניו את המסקנות. במקביל, הורה שטייניץ לשפר את מערך הגיבוי ולמצוא פתרון שייתן מענה להמשכיות עסקית והתאוששות מאסון בשעת חירום ובעת פגיעה פיזית וטכנולוגית במערכות.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    למה לא ציינתם כי מדובר ברכיב איחסון XIV של חברת IBM ?

אירועים קרובים