אנשי אנונימוס פרצו לאתרים של וול-מארט, CapitalOne וממשלות פינלנד ואל סלבדור

הם פרסמו כמויות ענק של נתונים גנובים וקראו לתקוף את המשרדים שמהם מתנהל המרוץ לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה ● בין היתר, חשפו אנשי אנונימוס פרטים על אנשי עסקים ידועים דוגמת וורן באפט ומייקל בלומברג

מנהלי אבטחת המידע עונים על סוגיות שונות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ארגון אנונימוס (Anonymous) מגביר את פעילותו: בסוף השבוע פרסמו אנשי הארגון נתונים שגנבו משרתי וול-מארט (WallMart) ו-CapitalOne. בין היתר, הם פרסמו פרטים על אנשי עסקים ידועים דוגמת וורן באפט, מייקל בלומברג, יו גרנט (מנכ"ל Monsanto) ולורנס סמרס, יועץ לשעבר של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

בסרטון וידיאו שפורסם בסוף השבוע קראו אנשי הארגון לתקוף את המשרדים שמהם מתנהל המרוץ לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה, לקראת ועידה שאמורה להיערך בהם בינואר הקרוב. אנשי הארגון האשימו הן את המפלגה הדמוקרטית והן את המפלגה הרפובליקנית בביצוע "פשעים נגד האנושות בשם העם האמריקני" וב-"השמדת הדמוקרטיה בארצות הברית".

בנוסף, ביום ב' הודו פקידים בכירים באל סלבדור, כי אנשי אנונימוס ביצעו לפני שבועיים מתקפה למניעת שירות נגד אתרי האינטרנט של הממשלה והציפו אותם בכ-30 מיליון פניות. האתרים הושבתו על ידי הממשלה עד לסיום המתקפה.

גם בפינלנד, מתברר, לא נמלטו מנחת זרועם של אנשי אנונימוס: אלה פרסמו בשבת פרטים של 16 אלף מתושבי פינלנד, אולם לא ידוע מאיזה מקור הם נגנבו. הרשימה כוללת שמות, מספרי ביטוח לאומי, כתובות מגורים, מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני של הקורבנות.

"לא ידוע אם הנתונים נאספו בפריצה לשירות מסוים או הושגו בדרך אחרת. על פי השמועות, מדובר ברשימה שנועדה לשיווק של קורסים למבוגרים", מסר מיקו היפונן, מנהל מחקר ראשי בחברת האבטחה הפינית F-Secure. גורמים רשמיים בהלסינקי העריכו שמקור הרשימה בכמה מוסדות להשכלה גבוהה, ובכלל זה האקדמיה לשוטרים של פינלנד.

עוד פורסם, כי אנשי אנונימוס פרצו למסד נתונים שכלל בקשות הצטרפות לרשימת דיוור של אתר אינטרנט ששייך למפלגת ימין קיצוני בפינלנד. מדובר במפלגת SKV, שעל פי הפרשן אנריקה טסיירי, אנשיה מחזיקי ב-"עמדות ניאו נאציות ומאמינים בתיאוריות של טוהר הגזע שהיו נפוצות באירופה של שנות ה-30".

ידיעות אלה מצטרפות לדיווחים על מתקפות שביצעו ביום א' האחרון אנשי אנונימוס נגד אתרים של ממשלת ישראל – דיווחים שהוכחשו על ידי הממשלה. הבוקר פורסם, כי בדיקה שערך משרד האוצר מאששת את הטענה הראשונית של הממשלה שלפיה מקורה של קריסת האתרים בתקלה. כך או כך, ההערכות הן שהפעילות הרבה של אנשי אנונימוס נועדה לציין את אירועי ליל גאי פוקס, שחל ב-5 בנובמבר. נותר רק לקוות, כי אכן מדובר בגל חולף של מתקפות, ולא במציאות חדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים