רד-האט השיקה תוכנית לתמיכה בסטארט-אפים ישראלים

ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה ענקית הקוד הפתוח משיקה את התוכנית ● עד כה התקבלו כבר שבעה סטארט-אפים ישראליים לתוכנית, ששווי ההטבות המוענקות במסגרתה עומד על מיליוני דולרים ● מטריקס, נציגת רד-האט בישראל, תספק את התמיכה, האינטגרציה וכל סוג של ידע מקצועי שיידרש לחברות המשתתפות בתכנית ● ג'ים ווייטהרסט, רד-האט, "אני רוצה למצוא את סאפ הבאה"

רד-האט (Red Hat) הכריזה היום (ד') על השקת התוכנית Red Hat Innovate בישראל. מטרת התוכנית היא לסייע לסטארט-אפים ישראלים העוסקים בפיתוח תוכנה, למנף תכונות כמו עוצמה, שקיפות ושיתוף, המאפיינות את קהילת הקוד הפתוח, כולל גישה מיוחדת לתוכניות התוכנה והשותפות של רד-האט.

ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה רד-האט משיקה את התוכנית, הפונה אך ורק לסטארט-אפים ישראלים המושתתים על פיתוח תוכנה, והמגיעים להכנסות נמוכות ממיליון וחצי דולרים בשנה. בשנת 2012 מתכננת רד האט להחיל את התוכנית במדינות נוספות בעולם. עד כה התקבלו כבר שבעה סטארט-אפים ישראליים לתוכנית, ששווי ההטבות המוענקות במסגרתה – תוכנה, תמיכה ושירותים נלווים – עומד על מיליוני דולרים.

לדברי ג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד-האט, "אני רוצה למצוא את סאפ (SAP) הבאה. לשם כך אני מוכן להשקיע בחברות הזנק, וכאשר הן תצמחנה, הן תהיינה בעלות הפלטפורמה שלי". הוא ציין כי "התוכנית היא תוצאה טבעית וישירה של הצעת הערך הבסיסית שלנו –  לרתום את העוצמות הטמונות בקהילת הקוד הפתוח לטובת דרישות ה-IT  של הארגונים הגדולים. סטארט-אפים שיצטרפו לתוכנית יהפכו לחלק בלתי נפרד ממגמה זו". ווייטהרסט הוסיף, כי "היתרון המהותי של סביבת הקוד הפתוח הוא ביצירת שיתופי פעולה, המובילים לביצועים משופרים בהרבה, סקלביליות, יכולות מידע  וחשיבה חדשנית".

הוא הוסיף, כי "התוכנית מציעה לסטארט-אפים העומדים בתנאי הסף את ההזדמנות לשתף עימנו פעולה. ארזנו סדרה ארוכה של יתרונות, בעצמנו ובאמצעות מטריקס, המפיצה והמשווקת של רד האט בישראל, על מנת לאפשר לסטארט-אפים לזרז את החשיפה והמשיכה שלהם לשוק".

ארי רוזנבאום, מנהל פעילות סטארט-אפים ו-ISVs בחטיבת המוצרים של מטריקס. צילום: קובי קנטורמטריקס, נציגת רד-האט בישראל, תספק את התמיכה, האינטגרציה וכל סוג של ידע מקצועי שיידרש לחברות המשתתפות בתכנית. לדברי גילי רון, סמנכ"ל שיווק ושיתופי פעולה, מטריקס, "אנו שמחים לקחת חלק פעיל ביוזמה משותפת זו של רד האט ומטריקס ולהפעיל  תוכנית ייחודית לסטארט-אפים ישראלים. בתכנית יש יתרונות התואמים במדוייק את הצרכים והדרישות הטכנולוגים והשיווקים המקומיים".

היא ציינה, כי "בין היתרונות שמניבה התוכנית לסטארט-אפים המצטרפים: חשיפה להזדמנויות עסקיות וסיוע שיווקי; גישה חינמית למערכת ההפעלה של רד האט ולתווכת הפיתוח שלה, למטרות פיתוח, בדיקות וייצור; יישור קו עם קטלוג התוכנה של רד האט ועם OpenShift; גישה לשירותי פלטםורמה כשירות, PaaS, של רד האט ועוד".

"שיתוף הפעולה בין רד-האט ומטריקס, והמיצוב של שתי החברות בשוק הישראלי, מאפשרים לנו לתמוך ביוזמה החדשה בצורה מקיפה" אמר ארי רוזנבאום, מנהל פעילות סטארט-אפים ו-ISVs בחטיבת המוצרים של מטריקס, "במסגרת התוכנית אנו מתעתדים לפתוח לסטארט-אפים דלתות בקרב הלקוחות הישראלים, לייצר רפרנס ואף לייצגם בעתיד בארץ, וכך לפנות אותם למינוף פעילותם וכיבוש שווקים חדשים". הוא הוסיף כי "אנו מתכננים גם  לסייע להם באמצעות רשת הקשרים הענפה שלנו, גישה לספקים הבינלאומיים שמטריקס מייצגת בארץ ומתן שירותי ערך מוסף במודלים עסקיים ייחודיים כמו הסכמי  OEM ושירותי פיתוח ובדיקות במודל אופשור ו-נירשור".

"כיוון שזו השקה עולמית וראשונית", סיים רוזנבאום, "הסטארט-אפים ייהנו מתשומת לב מירבית. התכנית לוקחת בחשבון שסטארט אפים מעוניינים לקבל תמיכה בהיבטים של תפעול, פיתוח ושיווק ולהשתחרר מנושאים שאינם ליבת הפעילות שלהם. הייחודיות של התכנית היא בכך שהיא אינה 'סוגרת' את הסטארט-אפ בשום מובן ומשאירה אותו פתוח, זאת לצד מגוון ההטבות שהיא מציעה ברמה המקומית והעולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים