אורגון: אזרחים הצביעו באמצעות ה-iPad

במסגרת הבחירות המקדימות שנערכו במדינה אפשרו עובדי ועדת הבחירות לאזרחים שסובלים ממגבלות להצביע באמצעות מחשבי הלוח של אפל ● העובדים הגיעו לבתיהם של הבוחרים עם מחשב iPad ואפשרו להם ללחוץ על שם המועמד הנבחר בצג ● לאחר מכן הודפס פתק עם שמו של המועמד שנבחר והוכנס למעטפה ששולשלה לקלפי רשמית

בבחירות המקדימות שנערכו אתמול באורגון יכולים היו לראשונה מצביעים שסובלים ממגבלות להצביע באמצעות מחשבי iPad. הבחירות המקדימות נערכו באורגון לאחר שנציג המדינה דייוויד וו מהמפלגה הדמוקרטית נאלץ לפנות את המושב שלו בבית הנבחרים של ארצות הברית בעקבות שערורייה בעלת אופי מיני, והן התנהלו באותו יום הן מטעם המפלגה הדמוקרטית והן מטעם המפלגה הרפובליקנית.

במסגרת הבחירות המקדימות אפשרו עובדי ועדת הבחירות לאזרחים שסובלים ממגבלות ואינם יכולים להגיע לקלפי להצביע באמצעות מחשבי הלוח של אפל (Apple). העובדים הגיעו לבתיהם של הבוחרים עם מחשב iPad ואפשרו להם ללחוץ על שם המועמד הנבחר בצג, או להשתמש באמצעי עזר אחרים (עבור בוחרים שאינם יכולים להניע את אצבעותיהם). לאחר מכן הודפס פתק עם שמו של המועמד שנבחר והוכנס למעטפה ששולשלה לקלפי רשמית.

דבורה יוטון, תושבת מחוז וושינגטון, זכתה לביקור של עובדי ועדת הקלפי משום שהיא מתקשה לקרוא את האותיות הקטנות בקלפי הרגילה. לדבריה, במחשב iPad אפשר להגדיל את הטקסט המוצג עד לרמה שמאפשרת לה לקרוא אותו ולהצביע בכוחות עצמה. מחשבי iPad נבחרו על ידי ועדת הבחירות גם בשל התמיכה המובנית בתקשורת בלוטות' שמאפשרת לחבר ציוד היקפי מיוחד שמסייע לבוחרים שסובלים ממגבלות – דוגמת דוושות או ג'ויסטיק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים