בזק: ההכנסות ירדו ב-4%; הרווח הנקי פחת ב-6%

ההכנסות של קבוצת בזק עמדו ברבעון השלישי של 2011 על שלושה מיליארד שקלים ● הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-550 מיליון ● עיקר הירידה בהכנסות נרשמה בפעילות הקווית של בזק ובהכנסותיה משירותים סלולריים, עקב הפחתת דמי הקישוריות

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק

רבעון של ירידות לקבוצת בזק: מהתוצאות שפרסמה הקבוצה לרבעון השלישי של השנה עולה, כי היא רשמה ירידות של 3.8% בהכנסות ושל 6.5% ברווח הנקי לבעלי המניות. זה עמד במהלך הרבעון על 550 מיליון שקלים לעומת 588 מיליון ברבעון השלישי של 2010. הרווח הנקי של הקבוצה למנייה רשם ירידה גדולה יותר – של 9.1% – ועמד על 0.2 שקלים בהשוואה ל-0.22 שקלים. הכנסותיה הרבעוניות של קבוצת בזק הגיעו ל-2.92 מיליארד שקלים אל מול 3.03 מיליארד.

עיקר הירידה בהכנסות נרשמה בפעילות הקווית של בזק ובהכנסותיה משירותים סלולריים – אלה של חברת פלאפון – שהושפעו לשלילה מהפחתת דמי הקישוריות לרשתות סלולריות, שנכנסה לתוקף בתחילת 2011.

הירידה בהכנסות השפיעה על הפעילות התפעולית של הקבוצה. הרווח התפעולי של בזק ירד במונחים של רבעון לרבעון ב-3.6% ל-944 מיליון שלקים לעומת 979 מיליון. הקבוצה רשמה ירידה גם ב-EBIDTA שלה, שקטנה ב-2.1% ל-1.3 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.33 מיליארד. ה-EBIDTA השולי הסתכם ב-44.6% אל מול 43.8%.

מאז תחילת השנה צנח תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של קבוצת בזק ב-21.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2010, והסתכם ב-2.33 מיליארד שקלים. הירידה נובעת בעיקר מהגידול המשמעותי שרשמה הקבוצה בתשלום לספקים שלה, על רקע העלייה החדה במכירת טלפונים חכמים, בעוד שהתקבול מהלקוח בגין המכשיר משולם לרוב ב-36 תשלומים.

כתוצאה מהשחיקה בתזרים המזומנים מהפעילות השוטפת ומהעלייה בהשקעות ירד תזרים המזומנים החופשי של קבוצת בזק ב-34.9%. הוא הסתכם, מתחילת השנה, ב-1.23 מיליארד שקלים אל מול 1.9 מיליארד.

עוד עולה מהתוצאות, כי ההשקעות של קבוצת בזק בציוד ברוטו הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-437 מיליון שקלים –  גידול של 14.7% בהשוואה לרבעון השלישי של 2010. גידול זה נבע, בין היתר, מההשקעה שרשמה בזק בינלאומי בכבל התת ימי. יחס ההשקעות להכנסות המאוחדות של בזק עמד על 15% בהשוואה ל-12.6%.

שאול אלוביץ', יושב ראש בזק, ציין ש-"גם ברבעון השלישי של השנה המשכנו להשקיע באופן נרחב ביותר בתשתיות ובטכנולוגיות חדשניות בכל תחומי הפעילות". לדבריו, "שוק התקשורת מתאפיין בתקופה זו בעלייה מהירה ביותר בצרכים ובדרישות של הצרכנים, כשברור שהצרכים רק יגברו. הפעילות הקווית מתמקדת בפריסה של רשת ה-NGN. במקביל, פלאפון מקדמת את רשת ה-HSPA ובזק בינלאומי נמצאת בשלבים מתקדמים של הנחת הכבל התת ימי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים