משרד המשפטים יבצע פרויקט לשיתוף מידע בין מערכות ה-IT של גופי האכיפה; ההיקף: מיליוני שקלים

"הפרויקט יאגד את המידע של כל רשויות האכיפה - משטרה, פרקליטות, סנגוריה ציבורית, מערכות בתי המשפט ומחלקת החנינות - וכן של בית הנשיא", אמר ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים ● לדבריו, "בדרך זו אנחנו מקווים לחסוך זמן ומשאבים" ● המהלך הינו פרי יוזמה של פרופ' יעקב נאמן, שר המשפטים, ויצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים, והוא יחל בתחילת 2012 ויסתיים במהלך 2013

בקרוב יחל משרד המשפטים בביצוע פרויקט לשילוב מידע בין מערכות ה-IT של גופי האכיפה השונים, כך חשף עו"ד ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל המשרד. לאנשים ומחשבים נודע, כי הפרויקט יחל בתחילת השנה הבאה ויסתיים במהלך 2013 וכי היקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים. רשמית, לא נמסר כמה יושקע בפרויקט.

ד"ר רוטקופף דיבר ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

הפרויקט מבוצע ביוזמת פרופ' יעקב נאמן, שר המשפטים, ויצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים. "לשני המשרדים יש מערכות IT מתקדמות לאכיפה, אבל הן לא מדברות ביניהן", אמר רוטקופף. לדבריו, "הפרויקט יאגד את המידע של כל רשויות האכיפה – משטרה, פרקליטות, סנגוריה ציבורית, מערכות בתי המשפט ומחלקת החנינות – וכן של בית הנשיא. בדרך זו אנחנו מקווים לחסוך זמן ומשאבים".

"ממשלת ישראל רואה חשיבות גדולה מאד במערכות מיחשוב, כשהמניע העיקרי הוא שיפור השירות לאזרח", הוסיף. "השר מיכאל איתן, האחראי על שיפור השירות לאזרח, שם לו למטרה לעשות זאת קודם כל באמצעות מערכות IT. המחשבה שאזרח צריך להגיע למשרד הממשלתי לטובת הנפקת רישיון או דרכון פסקה לפני חמש שנים. המטרה היא שהוא יוכל לעשות כמעט את הכול מהבית". הוא ציין, כי "אנחנו לא בסוף התהליך, אלא רק באמצעו. רק השנה ביטלנו את מס הבולים לרישום בהסדר העברת דירה בטאבו. עברנו לכרטיסי אשראי – זה עולה גרושים וזה עובד".

"כשאין נתונים – אי אפשר לנהל ארגון", אמר ד"ר רוטקופף. "התחלנו תהליך שעולה עשרות מיליוני שקלים של מיחשוב כל יחידות משרד המשפטים ובאמצעותו יש לנו כיום כלי ניהול מספר אחת. המערכות נותנות לי שליטה על מה שקורה. בעבר, כשהיו מחליפים מערכת מיחשוב בממשלה, העובדים בחלקם נטו לשבות. כיום לא רואים זאת, כי המערכות משפרות את העבודה".

רוטקופף דיבר על כמה מהפרויקטים במסגרת ממשל זמין שנמצאים בעיצומם: "איגמנו משאבים לפרויקט בשם ענן חכם, שבמסגרתו יוכלו האזרחים בעתיד להיכנס ולראות איפה עומדת כל הצעת חוק. פרויקט אחר שלנו הוא לספק את חופש המידע".

"המוטו של ממשל זמין הוא לספק לאזרחים נקודת ממשק אחידה, שם הוא יבצע את כל הפעולות מולה ויידע סטטוס של כל תהליך", סיכם רוטקופף. "זה מוטו שילווה את פעילותנו בשנים הקרובות. נספק יעילות ושקיפות ונממש את ייעודנו העיקרי כמשרתי ציבור נאמנים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    ומי יבצע את זה?עבדי הקבלן במשרד המשפטים?מדוע המשרד שאמון על החוק ועל ההגינות לא קולט את העובדים האלו לשורותיו.כך יקבל ביצועים ושרותים טובים יותר, כי העובד דואג למקום שלו , ולא חושש כל כמה שנים שהמכרז נגמר.

  2. נמרוד

    תוכנית כזו קרמה עור וגידים בצה"ל עוד בשנים 2002-2003. התוכנית כללה בניית נדבכים של מערכות המקושרות ביניהן באמצעות EAI שכללו מערכות לשימוש המשטרה הצבאית, הפרקליטות הצבאית, בתי הדין המחוזיים ובית הדין הצבאי לערעורים

אירועים קרובים