יאיר פרנק, משרד המשפטים: "הענן שלנו יוריד גשם ב-2013"

"השלב הבא הוא בשיתוף האמיתי בין משרדי הממשלה", אמר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים ● הוא התייחס לידיעה שפורסמה בלעדית באנשים ומחשבים שלפיה משרד המשפטים יחל בקרוב בביצוע פרויקט לשילוב מידע בין מערכות ה-IT של גופי האכיפה השונים ואמר, כי "מדובר במענה למצב הקיים", שבו איםן שיתוף הפעולה בין מאבטחים אלה ● לדבריו, "יש לעשות את העבודה בצורה משותפת ולא רק ברמת הממשקים הסטנדרטיים"

"הצורך בשיתוף מידע זועק לשמיים, ובעזרת מיחשוב ענן ניתן לעשות זאת בצורה יעילה יותר. ההשתתפות שלנו בפרויקט שיתוף מידע בין גופי האכיפה השונים תביא לכך שענן זה יוריד גשם, כך אני מקווה, בשנת 2013", כך אמר יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים.

פרנק דיבר ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בסוף השבוע במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. פרנק השתתף בפאנל בנושא אסטרטגיית מיחשוב ממשלתית, אותו הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למיחשוב ממשלתי וחבר ועדת התכנים לכנס.

בדבריו התייחס פרנק לידיעה שפורסמה בלעדית באנשים ומחשבים ביום ה' האחרון שלפיה משרד המשפטים יחל בקרוב בביצוע פרויקט לשילוב מידע בין מערכות ה-IT של גופי האכיפה השונים. לאנשים ומחשבים נודע, כי הפרויקט יחל בתחילת השנה הבאה ויסתיים במהלך 2013 וכי היקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים. רשמית, לא נמסר כמה יושקע בו.

הפרויקט מבוצע ביוזמת פרופ' יעקב נאמן, שר המשפטים, ויצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים. לשני המשרדים יש מערכות IT מתקדמות לאכיפה, אבל הן לא "מדברות" ביניהן. הפרויקט יאגד את המידע של כל רשויות האכיפה – המשטרה, הפרקליטות, הסנגוריה הציבורית, מערכות בתי המשפט ומחלקת החנינות – וכן של בית הנשיא. בדרך זו, מקווים אנשי משרד המשפטים לחסוך זמן ומשאבים.

לדברי פרנק, "השלב הבא הוא בשיתוף האמיתי בין משרדי הממשלה. בפרויקט האמור אנחנו מספקים מענה למצב הקיים כיום, שבו לכל אחד מגופי ה-IT של רשויות האכיפה השונות יש מידע ומערכות IT משלו, אבל הוא מצד אחד לא מספיק מצוי בשיתוף עם הגורמים האחרים, ומנגד – הוא משוכפל, לעיתים פעמים רבות ושלא לצורך. זהו מצב שזועק לשמיים. יש לעשות את העבודה בצורה משותפת ולא רק ברמת הממשקים הסטנדרטיים. אנחנו רוצים ללכת, בפרויקט זה ובאחרים, צעד אחד קדימה".

לממשלה, אמר פרנק, "יש יכולת לספק מיחשוב ענן. האתגר הוא בהיבט אבטחת המידע. זה מתחבר למה שנעשה ואנחנו מקווים לרתום את ענן האכיפה למצב שבו הוא יקרום עור וגידים. זה החזון שלנו, ונקווה שהוא יוריד גשם ב-2013".

עוזי נבון, סמנכ"ל מכירות באורקל ישראל. צילום: קובי קנטורהוא סיכם בציינו, כי "ספקים – אל תדברו איתנו על טכנולוגיה, אלא על פתרונות. אל תדברו על פתרונות של השבדים, אלא על כאלה שמתאימים לשדה בארץ. אל תציעו דברים שיביאו להחלפה של כל התשתיות, אלא דברו איתנו על הצרכים שלנו, עם התאמה אלינו ולא אליכם".

רשתות חברתיות במקום טפסים או שאלונים

עוזי נבון, סמנכ"ל מכירות באורקל (Oracle) ישראל, אמר ש-"הרשתות החברתיות הן מהפכה תרבותית חברתית, שבאופן מוזר החלה מבני הנוער. מדובר גם במהפכה טכנולוגית. היא מהווה שינוי גדול באופן שבו מתקיימת אינטראקציה בין-ארגונית". לדבריו, "תמו הימים שבהם הממשל היה מתקשר עם האזרחים דרך טפסים או שאלונים. עברנו לרשתות חברתיות. כעת, האתגר שניצב לפתחן של הממשלות הוא כיצד לשלב את הרשתות החברתיות עם מערכות ה-IT שלו".

לאורקל, אמר נבון, "יש את הכלים על מנת לחבר בצורה מיטבית בין שתי סביבות מיחשוב אלה. ניתן לעשות זאת בשילוב כלי CRM וכלי מדיה חברתית".

הוא ציין, כי "המידע שנדרש לטפל בו כעת השתנה. זהו מידע ממין אחר, שמעמיד אתגרים שונים בשל כך. זה מידע ששונה בכמותו, בתכנים שלו ובערוצים שבהם הוא עובר ומתקבל. מדובר במידע רב-ערוצי, שדורש ניתוח אחר. הטיפול של אורקל ב-Big Data  מספק פתרונות המשלבים חומרה ותוכנה יחדיו, לצד התשתית שאנחנו מספקים. אנחנו מנתחים כמויות אדירות של מידע, מקבלים אותו ומטפלים בו באופן אנליטי, כך שניתן למצוא מחט בערימת שחת".

נבון סיים בפנייה למנמ"רים הממשלתיים: "יש להעמיק את שיתוף הפעולה בינינו, לפעול בפתיחות ולא לעשות דברים רק תוך התייחסות לטווח הקצר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים