תוכן שיווקי

"עסקים זה לא משחק" – על משחקים, מחקר, לידים ומה שביניהם

13/11/2011 14:45

"נרשמתי לכנס, עמדתי בפקקים, הכרתי עמיתים ולקוחות פוטנציאליים, חילקתי מטבעות שוקולד לכל דורש – אך לא הצלחתי לעניין את הקהל, לשאוב מהמשתתפים מידע בעל ערך ולייצר את כמות הלידים הרצויה". סיטואציה זו אינה זרה למנהלי שיווק. מטרתו של כל ארגון היא לשווק, לאסוף מידע ולידים וכמובן – למכור. עם זאת, המציאות המודרנית מקשה על כך: הלקוח הפך לחסר סבלנות, רף הגירוי עלה פלאים – וכדי לעניין עמית או לקוח, קל וחומר כדי לקבל ממנו מידע ופרטי התקשרות, חובה ליצור עניין, במהירות ובצורה ממוקדת.
ובכך לא תמה המלאכה. הקשר הראשוני הוא רק הצעד הראשון בתהליך, כששם המשחק (תרתי משמע) הוא ידע: כדי לנהל את תהליכי השיווק והמכירה בצורה יעילה, צריך לקבל מהלקוח מידע איכותי ומהימן על צרכיו והעדפותיו.

אין זה סוד: השיטות המסורתיות להשגת ידע הן ארכאיות, מייגעות ומנותקות מה-DNA החדש של הלקוח. מסיבה זו, שוקדים טובי המומחים ללא הרף על השאלה: איך להמציא את עצמנו מחדש? כיצד לעורר עניין? איך לגרום ללקוח לחשוף מה הוא חושב מבלי ליצור אצלו אנטגוניזם?

חברת CO Creation, מיזם ישראלי ייחודי, חקרה את הנושא – והצליחה לפתור את הבעיה על-ידי הפיכת השאלון להרפתקה. החברה פיתחה פלטפורמה חדשה, מותאמת גם לדור התזזיתי של היום, המשתמשת במשחק למחקרי שוק, או בעגה המקצועית: "משחוק". אפליקציות בתחום מחקרי השוק מועברות באמצעות פלטפורמות של אפל (Apple), ה-iPad וה-iPhone, כמו גם בהתקני הסמסונג, מציעות מחקרים ממוקדים בצורת משחקים – ויוצרות חוויית משתמש מהנה ולא שגרתית.

והתוצאות מדהימות: במגוון כנסים שהתקיימו השנה, ניתן היה לראות יותר ויותר אנשים ממתינים בתור כדי להשתתף בסקר או במחקר וירטואלי. אותם שאלונים מייגעים, המבקשים להרגיש את דופק השוק בעודם 'מייבשים' אנשים תמימים ליד דוכן קרטון, שינו את פניהם לבלי היכר – והפכו ממטלה התנדבותית לסוג של בילוי ולאתנחתא חביבה.

הערך לארגון ברור: אפליקציית CO-APP מאפשרת איסוף מידע איכותי, מהווה כלי מצוין לאיסוף לידים – ומאפשרת בניית פרופיל לקוח מדויק. בנוסף, מושכת האפליקציה תשומת לב ומביאה ליצירת הקשר הראשוני עם הלקוח, מה שמסתיים לא פעם בלחיצת יד ובחוזה חתום.
המידע שנאסף בכנס משמש לאורך זמן: לתיאום פגישות, לקישור ל-CRM, לפילוח מדויק של הלקוחות, להרחבת מאגר הדטה-בייס של החברה – וכמובן להבנה אמיתית של צרכי הלקוחות.
בכנס Journey 2011 של תעשיית ההיי-טק שהתקיים בנובמבר 2011, עשתה פירמת הפיננסים פועלים שוק ההון שימוש באפליקציה, והתוצאות היו מדהימות – נאספו לידים רבים, המשתתפים שיתפו פעולה – והתוצאות הוצגו 'בזמן אמת' על מסך ענק. גם עיתון The Marker, דלויט, מנורה מבטחים ואחרים כבר השתמשו באפליקציה המשחקית-מחקרית.

מחקרים שנערכו חשפו נתון מעניין לגבי שימוש האפליקציה המשחקית: מסתבר, כי שאלונים הכוללים מדיה חדשנית מעלים את שיעור ההיענות – ומכיוון שכיף יותר להשיב על השאלון, גם ההתייחסות רצינית יותר.

יתרון נוסף הוא ביכולת התאמת האפליקציה לכל סוגי המחקרים – מסקרי שביעות רצון לקוחות ועד שאלונים פנים-ארגוניים לשיפור תהליכי העבודה בארגון. בעתיד הקרוב גם תהיה אפשרות לבצע מחקרי שוק באמצעות משחק מהטלפון החכם שלך – אשר בזכות השימוש בטכנולוגיה זו, ייחסך מחבריהן עלויות מיותרות.

בקיצור, במשחק הזה יש רק מנצחים: משתתפי הכנס ישגרו חיצים לכיוון המטרה, ההיכרות הראשונית תהיה נעימה במיוחד – וארגונכם ייהנה ממידע רב-ערך ומהרחבת מאגר הנתונים ורשימת התפוצה.

אירועים קרובים