גוגל תקים חממה טכנולוגית לסטארט-אפים בתל אביב

החממה, שתתחיל לפעול באוגוסט 2012, תארח כ-20 סטארט-אפים הנמצאים בשלב טרום ההשקעה ● החממה תהיה פתוחה לסטארט-אפים מתחומים שונים, עם דגש על טכנולוגיות פתוחות ● פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל: "הפרויקט נולד מתוך רצון לעודד יזמות ולאפשר תמיכה וליווי מתאימים בעיתוי שבו לעתים קרובות הם יכולים להועיל ביותר"

מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל (Google) בישראל, פרופ' יוסי מטיאס, הודיע הבוקר (א') על כוונת החברה להקים חממה טכנולוגית לסטארט-אפים מקומיים. החממה מתוכננת להיכנס לפעילות בחודש אוגוסט 2012 ותתפרש על פני קומה שלמה הסמוכה למשרדי גוגל העתידיים במגדל אלקטרה בתל אביב. פרופ' מטיאס אמר את הדברים בפתיחת כנס המפתחים השנתי של גוגל.

בשלב הראשון, מתוכנן הפרויקט לארח כ-20 סטארט-אפים (כ-80 איש) לתקופה של מספר חודשים. בתום תקופה זו ייכנסו למתחם החממה סטארט-אפים חדשים אשר יחליפו את הקודמים. החממה תהיה פתוחה לסטארט-אפים מתחומים שונים, עם דגש על טכנולוגיות פתוחות, וגוגל תשאף לצרף יזמים ממגזרים שונים, כולל אלו שאינם זוכים לייצוג וחשיפה בענף הטכנולוגיה הישראלי כיום. לשם כך, יוקם צוות של אנשי גוגל אשר יעבוד עם אוניברסיטאות, מכללות וגופים נוספים בכדי לחשוף את הפרויקט לכמה שיותר יזמים ומפתחים.

סטארט-אפים אשר יצטרפו לחממה הטכנולוגית של גוגל ייהנו מחדרי עבודה וישיבות; גישה לאינטרנט; אפשרות לקבלת מידע, כלים וייעוץ מאנשי גוגל; הדרכה מגופים נוספים: יזמים, מומחים טכנולוגיים, עורכי דין, יועצי שיווק ופיננסים; חסות וליווי בארגון ערבים למשקיעים ועוד. עם זאת, החממה הטכנולוגית תפעל בנפרד מגוגל ותהווה קהילה בפני עצמה.

פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל ומנהל אזורי לשיתופי פעולה מדעיים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה אמר, כי "קהילת המפתחים בישראל היא חדשנית ותוססת, ובעלת פוטנציאל ליזום ולייצר עוד הרבה פיתוחים פורצי דרך. פרויקט זה נולד מתוך רצון לעודד יזמות ולאפשר תמיכה וליווי מתאימים בעיתוי שבו לעתים קרובות הם יכולים להועיל ביותר. החממה היא חלק מפעילות גוגל להעמיק את קשריה עם קהילת המפתחים".

את הפרויקט יובילו אמיר שבט, האחראי על קשרי מפתחים של גוגל בישראל, ואייל מילר, מנהל הפיתוח העסקי של גוגל בישראל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה בכר

    שלום ברשותי רעיון להקמת מיתקן ליצור חשמל ירוק יש מאין . האם אתם תומכים ועוזרים בישום רעיונות מסוג זה ? משה

אירועים קרובים