פרטנר: מאות עובדים יפוטרו, אחרים יהפכו לעובדי קבלן

לאחר שבתחילת החודש פיטרה החברה 70 עובדים, כעת מתוכנן גל שני של פיטורי כ-400-500 עובדים, רובם עובדי שירות ותמיכה ● בטווח היותר ארוך מתכוונת החברה לפטר עוד מאות עובדים ולהעביר חלק מהפעילויות למיקור-חוץ

כבר לפני החגים נודע כי פרטנר עומדת לפטר מאות עובדים לאחר החגים. המהלך הראשון היה פיטורי 70 עובדים בתחילת החודש, וכעת יבוא הגל השני, של פיטורי כ-400-500 עובדים, רובם עובדי שירות ותמיכה.

בטווח היותר ארוך מתכוונת החברה לפטר עוד מאות עובדים, הן כחלק ממהלכי המיזוג עם סמייל-012, שמשמעותם איחוד מחלקות כפולות, והן על מנת לצמצם משמעותית את כוח האדם שלה, לאור אתגרי התחרות והשינויים הרגולטוריים שנכפו על שוק התקשורת בישראל. בנוסף מתכננת פרטנר להעביר חלק מהפעילויות למיקור-חוץ, כלומר להפוך חלק מהעובדים לעובדי קבלן.

לפרטנר מצבת כוח עובדים הגדולה ביותר מבין החברות הסלולריות – כמעט 8,000 עובדים, לעומת כ-4,700 בסלקום, וכ-4,300 בפלאפון. יצוין, כי סביר שיהיו לה יותר עובדים בשל פעילות הטלפון הקווי והאינטרנט שלה, וגם שבפלאפון מועסקים עוד 600-700 עובדים במיקור-חוץ. ואולם, גם בהתחשב בנתונים אלה, הגיוני שפרטנר שואפת להגיע למצבת כוח אדם בסדר גודל יחסי דומה לחברות המתחרות, במיוחד לאור העובדה שביצועי החברה היו פחות טובים ממתחרותיה ברבעונים האחרונים.

נראה כי פעילות זו של צמצום במצבת כוח האדם, היא האסטרטגיה של המנכ"ל החדש, חיים רומנו, בהיפוך גמור לאסטרטגיה של המנכ"ל הקודם, יעקב גלברד, ששאף להגדיל את מצבת כוח האדם ולחזק את מיקור-הפנים בחברה  – על חשבון הרווחיות ולטובת שיפור השירות והגדלת נתח השוק.

נראה כי חיים רומנו מיישר קו עם אילן בן דוב, בעל השליטה בחברה, ושואף להגדלת הרווחיות, גם על חשבון רמת השירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים