המורכבות שבפשטות

מאז ומעולם נתפסה סאפ כמי שהביאה לעולם מערכות המידע את אחת המערכות המורכבות ביותר מאז ומתמיד ● כעת, היא מנסה לפשט את העולם המורכב של תהליכי מיחשוב ארגוניים, מבלי להסתיר את המורכבות שמאחוריהם

מאז ומעולם נתפסה סאפ (SAP) כמי שהביאה לעולם מערכות המידע את אחת המערכות המורכבות ביותר מאז ומתמיד. תשתית ה-ERP, ששינתה לחלוטין את פניהם של מרבית הארגונים בעולם, מבוססת על אינסוף פתרונות תוכנה שאיפשרו לארגונים לנהל טוב יותר את עסקיהם. אלא שהיישום וההטמעה של מערכות אלו נתפסים עד היום כמורכבים ביותר. מדובר בפרויקטי ענק, שנמשכים לאורך שנים, ודורשים כל הזמן עדכונים. שלא לדבר על תעשיות ענק שקמו סביב מערכות ה-ERP, שנועדו להשלים את מוצרי התשתית של סאפ ומתחרותיה.

אבל סאפ כבר מזמן אינה חברת ERP, אלא חברת פתרונות שנועדו למחשב ולייעל את כלל התהליכים העסקיים, תוך סינכרון מלא עם הליבה, ה-ERP. הסיבוכיות במיחשוב תהליכים ארגוניים אינה ייחודית רק לסאפ.

בכנס SAPPHIRE NOW שנערך בשבוע שעבר במדריד, התייצב ג'ים סנבה, המנכ"ל המשותף של סאפ, והציג את הפתרון של החברה למציאות מורכבת זו – ה-HANA. הלהיט החם ביותר של כנס הלקוחות והשותפים העסקיים, שכבש כל פינה וכמעט כל הרצאה בכנס. כמו בחיים, גם במציאות, המערכת מורכבת ומתוחכמת, אבל השימוש והיישום פשוט. מדובר ברכיב תוכנה שמתלבש על כל אפליקציה קיימת בארגון, מעליה, וכל מה שהוא עושה הוא להאיץ את ההרצה שלה, על ידי טיפול בזיכרון הפנימי של אותו תהליך.

היטיב להגדיר זאת ד"ר ויסאל סיקה, הטכנולוגוג הראשי של סאפ, בהרצאתו במליאת היום השני: "בעזרת HANA תהליך עסקי שלקח שלושה ימים יכול להיעשות בשלוש שניות". ברחבי אולמות התצוגה של הכנס במדריד, יכלו המשתתפים לצפות במו עיניהם בפלא החדש שסאפ שיחררה לעולם. מעין פלא טכנולוגי, שלא מומלץ לנסות אפילו להתחיל להבין איך הוא בנוי, העיקר להשתמש בו וליהנות. זוהי המורכבות שמאחורי הפשטות בהתגלמותה.

טרנד אחר אותו המשיכה סאפ לגלגל בכנס שלה במדריד הוא הניידות. למען האמת היא החלה בזה בכנס שערכה לפני שנתיים בפרנקפורט, זמן קצר לאחר רכישת סייבייס. היו לא מעט, גם בקרב אנשי סאפ, שהרימו גבה. אז, הניידות נראתה כטרנד רחוק יחסית והיה חשש שסאפ מקדימה מעט את זמנה. אלא שהאירועים שהתרחשו בשנתיים האחרונות, הקפיצו את המובייל לקדמת הבמה והביאו עימם את הדרישה של ארגונים לאפשר לכל עובד שיש לו טלפון חכם לגשת לכל יישום בארגון, באופן מיידי. כאן מצאה את עצמה סאפ עם פתרונות בשלים, קצת לפני המתחרים, שללא ספק עובדים כעת קשה מאוד כדי להדביק את הפער.

ג'ים סנבה יכול היה להרשות לעצמו לחייך לכל עבר בכל ימי הכנס, ולא רק מפני שזה אופיו. הוא הגיע לכנס אחרי שהציג לבעלי המניות שלו שישה רבעונים טובים ברציפות, מציאות שסאפ התגעגעה אליה זמן רב. האם ניתן יהיה לסכם בספרי ההיסטוריה, כי הוא ושותפו לניהול, ביל מקדרמוט, הצליחו לפצח את הקוד שהחזיר את הצבע ללחיים של בעלי המניות של סאפ? ימים יגידו.

בין 10,000 המבקרים בכנס SAPPHIRE שהתקיים השנה לראשונה ביחד עם כנס מצליח אחר של סאפ, TechEd, היתה משלחת מכובדת של לקוחות ושותפים עסקיים מישראל, ביניהם מנמ"ר מקורות, צביקה גלייכמן, שהרצה במסלול למקצוענים בשעות אחר הצהריים של יום רביעי, ורוני ברנוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות של יס, שנבחרה להיות במסלול ייחודי ויוקרתי של בכירים.

שורה תחתונה: סאפ לוקחת את החדשנות, שהיא נשמת אפה של כל חברה חפצת חיים, אל עבר העולם המורכב של תהליכי מיחשוב ארגוניים, ומנסה לפשט אותם כלפי חוץ מבלי להסתיר את המורכבות שמאחוריהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים