גרמניה: הליכים משפטיים כנגד פייסבוק בשל המנגנון לזיהוי פנים

ברשות להגנה על נתונים בהמבורג פתחו בהליכים משפטיים לאחר שהמגעים שנוהלו עם פייסבוק הגיעו למבוי סתום ● על פי החוק הגרמני לשמירה על פרטיות חייבות חברות להודיע למשתמשים בצורה ברורה ומפורשת על כל שימוש שנעשה בפרטיהם האישיים, ועל פי הרשות מהמבורג, הדבר לא נעשה כאשר בפייסבוק החלו ליישם את המנגנון לזיהוי פנים כדי להציע שמות לתגיות שישויכו לתמונות

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

ברשות להגנה על נתונים בהמבורג פתחו בהליכים משפטיים כנגד פייסבוק (Facebook) בשל המנגנון לזיהוי פנים לצורך הוספת תגיות לתמונות ברשת החברתית. זאת לאחר שבמגעים שנוהלו עם החברה סירבו מנהליה לדרוש מהמשתמשים הסכמה רטרואקטיבית לשיבוץ שמם בתגיות.

על פי החוק הגרמני לשמירה על פרטיות חייבות חברות להודיע למשתמשים בצורה ברורה ומפורשת על כל שימוש שנעשה בפרטיהם האישיים, ועל פי הרשות מהמבורג, הדבר לא נעשה כאשר ב פייסבוק החלו ליישם את המנגנון לזיהוי פנים כדי להציע שמות לתגיות שישויכו לתמונות.

במסגרת הדיונים על פשרה הציעו מנהלי פייסבוק להוסיף תיבת סימון שתאפשר למשתמשים להביע את הסכמתם לתנאי השימוש ולהנחיות לשימוש בנתונים, אך ברשות סברו כי אין בכך די כדי להעניק לגיטימציה לאיסוף נתונים ושימוש במידע ביומטרי במסגרת זיהוי הפנים.

מלבד זאת, תיבת הסימון הייתה מוצעת רק למשתמשים חדשים בפייסבוק, בעוד שמשתמשים קיימים כלל לא היו נשאלים אם הם מסכימים. ג'והנס קספר, המפקח להגנה על נתונים וחופש מידע בהמבורג, ציין כי התוצאות של המשא ומתן שנוהל במשך חודשים ארוכים היו מאכזבות.

מייק מילר, דובר הרשות להגנה על נתונים בהמבורג, ציין כי הרשות הוסמכה לפעול בעניין גם בשם שאר הרשויות שעוסקות בתחום בגרמניה. ההליכים המשפטיים יתנהלו בבית המשפט המינהלי בהמבורג וחברת פייסבוק עלולה להיקנס בסכום של 300 אלף יורו. כן עשוי בית המשפט להוציא כנגדה צו מניעה.

בחברת פייסבוק טוענים כי ההליכים המשפטיים מיותרים משום שהמנגנון שמציע שמות לתגיות תואם לחוקים של האיחוד האירופאי להגנה על נתונים. "סיפקנו למשתמשים הודעה מוקדמת והדרכה מקיפה ביחס למנגנון שמציע שמות לתגיות ואנו מספקים כלים פשוטים מאוד עבור מי שמבקש שלא לעשות שימוש במנגנון זה. שקלנו בקפידה אפשרויות שונות להגברת המודעות למדיניות הפרטיות שלנו ואנו מאוכזבים מכך שהרשות בהמבורג לא קיבלה את ההצעות שלנו".

יצוין כי תיתכן בעיה של סמכות בגרמניה משום שמשרדיה של פייסבוק באירופה שוכנים באירלנד. על פי פרופסור ג'וזף קנטקי, יועץ להגנה על נתונים לרשויות של האיחוד האירופי, החוק להגנה על נתונים בגרמניה אינו זהה בהכרח לחוקים העוסקים בתחום זה במדינות אחרות באירופה, ויתכן שאפילו אם יפסוק בית המשפט בגרמניה כנגד פייסבוק, יתכן שבמדינות אחרות באירופה תהיה פעילותה חוקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים