הטרנד הבא: BI חכם באמצעות הנייד?

מי שקורא בין השורות של הדיווחים והמחקרים השונים שמתפרסמים לאחרונה, מגלה שלצד הטרנד של CRM חברתי נולד טרנד חדש: Mobile BI ● המשמעות היא, העברת היכולות של ניתוח המידע שמאפשר קבלת החלטות בזמן אמת, לפלטפורמת המובייל ● זאת, כדי לעמוד בדרישה של מנהלים ועובדים להיות מחוברים לכל משאבי הארגון כמעט 24 שעות ביממה

בשבוע שעבר נערכה ועידת CRM SM שהוכיחה לכל מי שהיה לו ספק, כי תחום ה-CRM החברתי נטמע עמוק בתודעת הארגונים, מנהלי המיחשוב ומקצועני רשתות חברתיות. בלטה במיוחד מגמה אחת שדי משקפת את המציאות: הארגונים מצויים בתהליך של לימוד הנושא ובדיקת האפשרויות כיצד ליישם אותו.

כדי לחזק מסקנה זו, יצא השבוע מחקר עדכני שנעשה בארה"ב, לפיו 92% מהמנהלים הבכירים בארגונים, נערכים לשילוב פרויקטי CRM בארגון, וזה מהווה חלק אינטגראלי מתקציב ה-IT שלהם. זהו חלק בלתי נפרד מהשקעות ארוכות טווח שהם עושים בטכנולוגיות שיש מאחוריהן חדשנות, אשר מביאות תועלות עסקיות מידיות.

התעמקות בסקר מגלה, כי ה-CRM כבר מזמן לא לבד. אחיו הבכור, ה-BI שמאז ומתמיד היה לצידו חוזר לקדמת הבמה. על פי הסקר, אותם מנהלים בכירים, משקיעים ב-BI אנליטי לא פחות מאשר ב-CRM – זאת, לצד השקעות במיחשוב התהליכים האחודים בארגון. כיום ,השקעה בכלי CRM שמייעלים את תהליכי המכירה וחוסכים במשאבים היא אינה מספקת, יש צורך בכלים שמאפשרים לדעת הרבה יותר על הלקוחות ועל מה שקורה בשוק.

אבל מי שקורא בין השורות של הדיווחים והמחקרים השונים שמתפרסמים לאחרונה, מגלה שלצד הטרנד של CRM חברתי נולד טרנד חדש: Mobile BI. המשמעות היא, העברת היכולות של ניתוח המידע שמאפשר קבלת החלטות בזמן אמת, לפלטפורמת המובייל. זאת, כדי לעמוד בדרישה של מנהלים ועובדים להיות מחוברים לכל משאבי הארגון כמעט 24 שעות ביממה. זו משימה לא פשוטה, מעצם אופיו של המוצר הזה, יש לטלפון החכם הנייד מגבלות משלו, אבל בעולם קיימת הסכמה שאנו כעת בתחילתו של תהליך.

סקר אחר שנערך לאחרונה, גילה כי למרות הפוטנציאל הרב שטמון בכך, רק 10% מכלל הארגונים מיישמים BI על פלטפורמה ניידת. עורך הסקר ברני פינוקיין, סבור שמדובר בתהליך שנמצא בראשית דרכו. הוא ציין, כי אותם 10% שצוינו בסקר שערך, הם עיבוד של תשובות שניתנו במחקר מעמיק יותר שנערך על פני ארבע שנים. אז, אומר פינוקיין, הטכנולוגיה הייתה במקום אחר לגמרי, וככל שהתקדמנו עם הזמן, סביר להניח שאותם 10% הגבירו את השימוש שלהם בכלי BI באמצעות הניידים, ומן הסתם הצטרפו אליהם עוד. יש לזכור גם, כי חלק לא מבוטל מתהליכי ה-BI נעשה עדיין בתוך הארגונים פנימה מול מסכים גדולים ששואבים מידע ממקורות שונים. ולכן, המסקנה היא שה-BI הנייד ימשיך לתפוס תאוצה, אבל הוא לא יהיה האפליקציה הכי חמה ופופולארית שתדחק את ה-BI המסורתי.

ה-BI הנייד יוכל להגדיל את נתח השוק אצל קבוצות אוכלוסיה אחרות, כמו למשל צרכנים שמגיעים לקניון שבו יש מספר רב של חנויות בגדים שמוכרות כמעט אותם מוצרים. הצורך בקבלת החלטה מיידית לאיזו חנות כדאי להיכנס ואיפה לא כדאי להשקיע את הזמן, יכול לבוא לידי ביטוי בשימוש באפליקציות BI ניידות. כמובן שניתן גם לחשוב על יישומים בקרב משתמשים שקבלת החלטות בזמן אמת היא חלק משגרת חייהם, והשילוב של ניידות ומערכות ניתוח מידע חכמות יכול לסייע להם. ה-BI חודר גם לתחומי הביזנס החברתי, שהוא חלק בלתי נפרד מהרשתות החברתיות והשפעתן על העסקים.

נושאים אלו ואחרים ידונו בכנס BIBOOM – העידן החדש 2011, בהפקת אנשים ומחשבים, שייערך ב-1.12.2011 במרכז הכנסים אווניו, בקריית שדה התעופה. לצד הרצאות של מנהלי חברות וספקיות העובדות עם הענף, יופיעו בכנס  גם בכירים מקרב הארגונים, כמו רן גוראן, משנה למנכ"ל בזק, טל שלסקי, מנהל אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים, נתן הרשקוביץ', מנמ"ר הרשות לניירות ערך, יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית, ועוד. זו תהיה ההזדמנות מצוינת להיחשף לעידן ה-BI החדש שמציב בפנינו אתגרים משמעותיים.

לפרטים נוספים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים