למרות ההמלצות: משרד הפנים החליט שלא להכיר בתפקיד המנמ"ר כחיוני ברשויות המקומיות

חברת ייעוץ פרטית ששכר משרד הפנים המליצה עוד ב-2005 להכיר בתפקיד המנמ"ר ככזה שצריך להיות בכל רשות מקומית, אולם המשרד לא כולל אותו בקובץ תפקידים חדש שיפרסם בקרוב ● ברשויות המקומיות הביעו תדהמה מההחלטה ודרשו לקיים בירור מקיף "לסיום הסאגה הזו ולפרסם לאלתר את קובץ התפקידים הכולל את תפקידי המיחשוב" ● ממשרד הפנים נמסר, כי מדובר בשלב ראשון בלבד וכי אחריו "תבוצע הגדרת תפקידים נוספים, ובין היתר תפקידי המיחשוב"

20 שנים לאחר פרסום קובץ התקנים הרשמי המגדיר את התפקידים של העובדים ברשויות המקומיות, משרד הפנים עדיין לא מצא לנכון להכיר במקצוע המנמ"ר, וביתר המקצועות של מערכות המידע, כמקצועות רשמיים עם תקן שצריך להיות בכל רשות – והוא גם לא מתכוון לעשות זאת בקרוב. המשרד הודיע, כי בדעתו לפרסם קובץ תפקידים חדש שתפקידים אלה לא ייכללו בו.

ההחלטה ניתנה על אף שעוד ב-2005 הגישה חברת הייעוץ הפרטית אופק, שמשרד הפנים שכר את שירותיה תמורת עשרות אלפי שקלים, המלצות מפורטות לגבי תיאורי התפקידים ברשויות המקומיות, וכללה בהן את תפקיד המנמ"ר. השלטון המקומי, ביחד עם אנשי משרד הפנים עצמו, הגדירו את תפקידי העובדים במערכות המידע וסוכם, כי הם ייכנסו לקובץ העדכני. אולם, מסיבות לא ברורות, ההתקשרות עם חברת הייעוץ הופסקה עוד בטרם היא סיימה את עבודתה, וכאמור – תפקיד המנמ"ר לא נכלל בקובץ העדכני.

עובדה זו גררה תגובות שליליות מצד ראשי השלטון המקומי ופורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. במכתב מפורט ששיגר השבוע ראש עיריית אריאל, רון נחמן, לשר הפנים, אלי ישי, הוא מגולל באריכות את התהליכים שנעשו במשך 20 השנים האחרונות כדי לקבע רשמית את תפקיד המנמ"ר ברשויות, כולל העבודה הצמודה עם חברת הייעוץ.

"באחרונה פנינו למשרד הפנים כדי להתעדכן בסטטוס פרסום תפקידי המיחשוב", כתב. "להפתעתנו, עודכנו שהעבודה עם חברת הייעוץ הופסקה וכי בדעת המשרד לפרסם קובץ תפקידים שתפקידי המיחשוב לא יופיעו בו כלל".

נחמן המשיך וכתב לישי, כי "כידוע, נושא המיחשוב ומערכות המידע ברשויות הופך עם השנים למרכזי בהתנהלות שלהן. חוסר בקובץ תפקידים מעודכן, רחב וכולל מקשה מאוד על תפקוד הרשויות המקומיות, בעיקר בכל הנוגע לפרסום מכרזים וקביעת כישורי הסף הנדרשים". הוא הדגיש, כי "הנושא בעייתי במיוחד במקצועות המחשב שכלל לא מוכרים על ידי משרד הפנים, למרות מרכזיותם". נחמן דורש מישי לקיים בירור מקיף "לסיום הסאגה הזו ולפרסם לאלתר את קובץ התפקידים הכולל את תפקידי המיחשוב".

תגובת משרד הפנים

ממשרד הפנים נמסר בתגובה, כי המשרד "החליט ביוזמתו לבצע את תיאורי התפקידים ברשויות המקומיות מחדש. במסגרת זאת, הוחלט בשלב הראשון לבצע את תיאורי התפקידים הבסיסיים ביותר המצויים בכלל הרשויות המקומיות. עם סיום השלב הראשון תבוצע הגדרת תפקידים נוספים, ובין היתר תפקידי המיחשוב".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Eli

    כל עוד יש רב בכל מועצה ועיר המנמ"ר יכול לחפש מקורות אחרים לפרנסה. מדינת הלכה...

  2. אדם

    ככה זה במשרדי ממשלה ממשיכים לטמון את הראש בחול להתעלם מצורך בקידמה ובתפקידי מפתח ובכלל מאישים את התפקידים לאנשים שבמערכת ולאנשי שלומינו וכ"ב ...

אירועים קרובים