לקראת שבוע אורקל: השותפים העסקיים התכנסו לרב-שיח שדן במגמות בשוק ה-IT הישראלי

בין היתר, שוחחו המשתתפים על תחום שתופס תאוצה נרחבת בתקופה האחרונה - ה-EXA, על OBI ועל המגמות שעוברת אורקל באחרונה ● שבוע אורקל ייפתח ב-20 בנובמבר ויכלול סמינרים לימודיים, סדנאות Hands-on ובעיקר הרצאות שיעסקו בנושאים מתוך הליבה העסקית של הארגונים

שותפיה העסקיים של אורקל (Oracle) התכנסו באחרונה במשרדיה של החברה לדיון פתוח על מגמות שוק ה-IT בישראל ועל הציפיות שלהם לקראת השנה הבאה. הדיון התקיים לקראת שבוע אורקל 2011, שייערך בין 20 ל-24 לנובמבר.

במהלך רב השיח בלט תחום שתופס תאוצה נרחבת בתקופה האחרונה – ה-EXA. "זוהי בהחלט שנת ה-EXA", אמר ירון אלטשולר מ-א.מ.ת מיחשוב. "נכון לעכשיו, נמכרו בארץ שש מכונות Exadata, ויש הזדמנויות חמות בשטח". אלטשולר צופה, כי בשנה הקרובה ייכנסו לתחום בין 5 ל-10 לקוחות חדשים.

אולם, זהו לא השינוי היחיד שאורקל יישמה בתקופה האחרונה. ניר בית און מ-Bitpro אמר, כי "אורקל יודעת להגיע ללקוחות ללא חברת חומרה לצידה. היא יודעת לתת פתרון כולל. בעיניי, זהו ערך מדהים ללקוחות, יש להם One stop shop מרמת התשתית הכי בסיסית". מעבר לכך, הוא אמר ש-"אולי יש חוסרים בתחום ה-Storage. על ידי השלמתם, המענה יהיה באמת מושלם".

דוד יהלום מ-Naya-Tech אמר, כי "בשנה האחרונה שמנו לב לעובדה שבתחום התוכנה, יש לאורקל אפשרות לעשות פרויקט אצל לקוח מעבר לדטה-בייס, ממש לספק מעטפת מלאה בתחום התוכנה, מקצה לקצה".

לדברי אלכס פרוטאס מ-Unitask, "בשנים הקודמות, ההתמקדות של אורקל הייתה בתחום ה-ERP. כיום, ניתן לראות מגמה הולכת וצומחת בתחום הסיבל (Siebel). אלה הכיוונים אליהם צועדת אורקל, ואיתה גם אנחנו. גם כאשר מדובר במוצרים גדולים כמו דמנטרה, אנחנו מצליחים לקחת את המוצרים ולהתאים אותם לשוק המקומי".

תחום חם נוסף שעלה במהלך הפאנל הוא ה-BI. זהר אלקיים מגלאסהאוס (Glasshouse) אמר, כי "אנחנו מרגישים ש-BI הפך לתחום מדובר וכמוהו גם ה-OBI, שהפך למושג שגור אצל יותר ויותר אנשים ומקומות. כל החברות ניגשות ל- Appliance. נוצרת ההבנה שדטה-בייס הוא לא רק בסיס, אלא שקיים משהו מעבר, גם מתחת וגם מעל".

מגמות חדשות

אלון שפיגל מ-Brillix אמר, כי "ניתן לראות שתי מגמות שהתחילו בשנה שעברה ויתפתחו בשנה הקרובה, שתיהן הפוכות זו לזו. הראשונה היא להכניס אליך מכונה פיזית והשנייה – להוציא הכול החוצה. יש לקוחות שצריכים מיחשוב קרוב אליהם, כמו לקוחות ביטחוניים. לקוחות אלה הולכים לפתרונות של מיחשוב כ- Appliance. לעומת זאת, יש לקוחות הפוכים, שרוצים לצרוך לפי מודל ענן ולשלם לפי צריכה. הרעיונות האלה מחלחלים בראשם של המנמ”רים' שמוציאים מודולים החוצה".

לדברי יריב טבק מאקסטרים טכנולוגיות, "מוצרי אורקל בארץ ובעולם משמשים לדטה-סנטרים הגדולים והמהותיים. כחברה העוסקת בעיקר בסביבת עולמות הפיתוח והייצור, אנחנו חווים גידול בנושא, בהבנת הקריטיות של המערכות והצרכים שלהן וכן בצרכים רגולטוריים שונים. כמו כן, מיחשוב הענן דוחף את הארגונים להיערכות, הן ברמת תשתיות המיחשוב והן לצרכי תשתיות התוכנה, שיתמכו בהעברת חלק מהיישומים לסביבת הענן".

"אנחנו נמצאים בשיאה של מהפכת המובייל", ציין זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה, וזכה להסכמתם של משתתפי הפאנל. יהלום אמר, כי "אורקל מפתחת גישה ל-BI תוך שימוש ב-iPhone ,iPad, בלקברי (Blackberry) וכדומה. יש גישה ל-BI הארגוני בכל מקום שבו נמצא המשתמש, והוא לא מתנתק מהמידע ברגע שהוא קם מהמחשב שלו".

אייל שני, CTO אורקל ישראל, אמר ש-"יש גידול ענק בתחום הג'אווה (Java). אורקל הרימה אותו לרמות חדשות. ההכרזה האחרונה עוסקת ב-Fusion applications. ארגונים נכנסים יותר ויותר לתחום ועוברים לפתח הכול בג'אווה. הכול נכתב בג'אווה וכן מקונפג ומותאם בג'אווה". הוא חוזה, כי "נראה גידול במספר מפתחי הג'אווה בארץ ובעולם".

כמו כן, דיברו המשתתפים בפאנל על תחום האבטחה. הדגש על תחום זה אינו מקרי וניכר שאט אט, גופים התחילו להבין את הסיכונים הקיימים בבסיסי הנתונים שלהם. במהלך הפאנל אף הוזכר מחקר שערכה IDC שחשף שאיומי האבטחה הגדולים ביותר מגיעים מפנים הארגון. כאשר לכל מפתח או DBA יש גישה לא מוגבלת למידע הארגוני, הוא חשוף לגניבות ולשימושים לא חוקיים. בפאנל הודגש, כי אורקל שמה דגש על תחום זה וכי היא יצרה ארכיטקטורה מאובטחת מלכתחילה.

בית און אמר, כי שוק ה-SMB נמצא בצמיחה. לדבריו, Bitpro העבירה באחרונה למוצרי אורקל חברות שהשתמשו עד כה במערכות של סאפ (SAP).

עמי אהרונוביץ', מנהלו החדש של איילוג, דיבר על הגידול המשמעותי של חברי הארגון. "חווינו גידול של יותר מ-20% בכמות המנויים על השירותים שלנו ובכמות האנשים שמגיעים לאירועים. בימים אלה, נכנסנו לתחום הסולאריס (Solaris), שמצטרף, עם רכישת סאן (Sun) על ידי אורקל, לסל המוצע. כעת, איילוג פונה לכל תחום החומרה והתוכנה המעוצבים לעבוד יחד – Exa".

מה יכלול שבוע אורקל?

שבוע אורקל, שכאמור – ייפתח ב-20 בנובמבר, יכלול השנה, לצד הסמינרים הרגילים, סדנאות Hands-on, ציינו יהלום ועמי אהורונוביץ' מ-DBAces. בסדנאות יוכלו המשתתפים לקחת חלק פעיל בעיצוב סביבת העבודה, תוך התנסות אישית, ולצאת בסוף היום עם יישום מוכן לשימוש.

בנוסף לסמינרים הלימודיים, יכלול שבוע אורקל מסלול העשרה ייעודי למנהלים וכן הרצאות בתחום התשתיות, שיעבירו מומחי גלאסהאוס. הרצאות נוספות שיתקיימו במסגרת האירוע יעסקו ב-Tuning ובכלים אוטומטיים עבורו, ובעיקר הרצאות שיעסקו בנושאים מתוך הליבה העסקית של הארגונים, תוך הדגמת השימושיות היומיומית שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים