כרמלה אבנר, ממשל זמין: "טכנולוגיות העתיד כבר כאן, ויש בהן המון אפשרויות וסיכונים"

"לכן, יש לממש את אותן טכנולוגיות בצורה הנכונה", אמרה אבנר, מנהלת ממשל זמין במשרד האוצר ● לדבריה, העקרונות המנחים את תפיסת הממשל הפתוח של הממשלה הם שקיפות, שיתוף הציבור ואחריויות ● כדוגמה לשיתוף הציבור נתנה אבנר את אתר הידברות: "היינו פתוחים לקבל במסגרתו הצעות מהאזרחים, ואכן - קיבלנו יותר מ-3,500 הצעות, מאמרים וניירות עמדה בנושא Gov 2"

"הטכנולוגיות הן המאפשרות את העתיד. הן כבר כאן ועכשיו, ויש בהן אפשרויות רבות לצד סיכונים רבים. לכן, יש לממש אותן בצורה הנכונה", כך אמרה כרמלה אבנר, מנהלת ממשל זמין במשרד האוצר.

אבנר דיברה ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. אבנר השתתפה בפאנל בנושא פתרונות ויישומים בממשלה, אותו הנחה יעקב נבות, חבר ועדת התכנים בכנס ולשעבר מנהל שע"ם.

לדברי אבנר, עקרונות הממשל הפתוח מבוססים על התפיסה שלפיה יש להנגיש כמה שיותר שירותים לאזרח במגוון ערוצים. העקרונות המנחים תפיסה זו, אמרה, הם שקיפות, שיתוף הציבור ואחריותיות (Accountability).

יעקב נבות, מנחה הפאנל. צילום: קובי קנטורכמו כן, אבנר ציינה שבכוונת ממשל זמין "לגייס" את המדיה החברתית לטובת שיפור השירות. "אנחנו רוצים לחבר את הרשתות החברתיות אלינו", אמרה. "נוצרה סיטואציה חדשה, במסגרתה יש טכנולוגיות המאפשרות לנו להתבונן בצורה שונה לחלוטין על מה שקורה. הבנו זאת במהלך ההפגנות שדרשו צדק חברתי בקיץ האחרון. שם, לצד העובדה שאזרחים העבירו מסרים בינם לבין עצמם, הם עשו זאת גם מול הממשלה". לדבריה, "אנחנו רוצים לשתף את הציבור עוד יותר, לדבר אל האזרחים ולנצל את 'חוכמת ההמונים' שנוצרת במדיה החברתית".

כך, אמרה אבנר, "ביוזמת מיכאל איתן, השר לשיפור השירות הממשלתי לאזרח, הקמנו את אתר הידברות. היינו פתוחים לקבל הצעות מהאזרחים, ואכן – קיבלנו יותר מ-3,500 הצעות, מאמרים וניירות עמדה בנושא Gov 2".

"תפקידנו אינו סתם להוריד מידע לרשת, כי אם להנגיש את השירותים ואת המידע, וליצור דיאלוג עם האזרחים", סיכמה אבנר.

"חדרי המיחשוב לא תמיד מבצעים את התפקיד שלהם"

יוסי דיין, ה-CTO של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק (Schneider Electric), אמר ש-"חדרי המיחשוב נבנו במהלך השנים, עם תוספות, שדרוגים ושינויים. בשל כך, מערכות המיחשוב בהם מורכבות ומסובכות, מה שמוביל לכך שהם לא תמיד מבצעים את התפקיד שלהם – לתמוך בהיבטים העסקיים של הארגון". לדברי דיין, "הכול סובב סביב ניהול צריכת האנרגיה וניצול מיטבי שלה. מבין כל המצוקות שמולן מתמודדים המנמ"רים, עלויות האנרגיה הן המשמעותיות ביותר. מנמ"רים שלא יטפלו בסוגיה כבדה וקריטית זו לא יצליחו למלא את תפקידם ולא ישרדו במילוי יותר משימות בפחות תקציבים. זו הסיבה שהיעילות האנרגטית הולכת ותופסת יותר ויותר מקום בסדר העדיפות של המנמ"ר".

יוסי דיין, ה-CTO של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף, כי בעת היערכות לבניית או לשדרוג חדרי המיחשוב, יש להתייחס לכמה היבטים: אופן הבנייה והארכיטקטורה שלו, הווירטואליזציה, התאימות בין השרתים הפיסיים והווירטואליים, צפיפות, יכולת דינמית לשינויים, נצילות אנרגטית וההוצאות על האנרגיה. בתוך חדרי המיחשוב, אמר דיין, יש לדאוג למיכון מרבי של התהליכים ולניטור חכם. זאת, לצד היערכות לבניית ענן פרטי.

לדבריו, המנמ"רים "נדרשים להוכיח יחס טוב יותר בין צריכת החשמל לנצילות שלו. הווירטואליזציה בחדרי המיחשוב מביאה למצב שבו שרתים רבים יושבים על שרת אחד, מה שגורם לשינויים בהספקים. בנוסף, מעבדים רבים יושבים על ארון שרתים אחד – דבר שיוצר מידה רבה של אנרגיה וחום על כל מטר מרובע ולצריכה של 25-20 קילוואט לארון".

הוא סיכם בציינו, כי יש ל-APC תוכנות לניהול חדרי המיחשוב, כך שהן תהיינה מתואמות ומתוזמנות, ויכללו בנוסף תיאום למערכות הקירור ומיזוג האוויר. כך, לדבריו, יתקבלו נצילות אנרגטית טובה יותר וניהול פשוט וקל יותר של חדרי המיחשוב. "בעתיד, נדרש שיהיה איזון עומסים של משאבי המיחשוב, תוך התחשבות בצרכי הקירור", אמר.

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות יישומים ארגוניים באורקל ישראל. צילום: קובי קנטור"מידע ש-'יושב' במקום אחד"

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות יישומים ארגוניים באורקל (Oracle) ישראל, אמר שמה שדרוש עבור המגזר הממשלתי הוא יכולת לנהל את המידע בצורה מרוכזת ולאחר מכן להפיץ אותו בצורה מבוזרת, לטובת היישומים השונים.

הוא תיאר את פתרון Citizen Data Hub של החברה. פתרון זה משלב נתוני "לקוחות" (אזרחים) ומאפשר לגופים במגזר הממשלתי לרכז מידע ממערכות הטרוגניות, ליצור תצוגה אחת של מידע עליהם באופן שיכול למנף את עבודת הגופים הללו לטובת השירותים שאותם הם מספקים לאזרחים. זאת, תוך שמירת הנתונים על גבי מערכות ובתהליכים נפרדים. בדרך זו, הסביר, משתפר השירות שהממשל נותן, יש תמונת לקוח מלאה ואחידה ומתקבלת בקרה טובה יותר על התהליכים והשירותים. "יש ניהול אירועים, לצד תצוגה אחידה של האזרח, או תצוגה יחידה של משלם המסים", אמר.

דבורה מודיאנו, מנהלת הסניף הישראלי של ULYS. צילום: קובי קנטורמרנפלד הסביר, כי "הפתרון מאשר למידע 'לשבת' במקום אחד, מרוחק, אבל להחזיקHub  (מרכזת) של מידע שיימצאו בה כל הנתונים אודות האזרח, ומעל זה להלביש מערכת ניהול תיקים ואירועים". אפשרות נוספת לשימוש במערכת שאותה ציין מרנפלד היא באמצעות שירות עצמי.

הוא סיים בתארו את מוקד 311 בניו-יורק, המאחד את הטיפול של הסוכנויות הממשלתיות והעירוניות באזרחי העיר תחת קורת גג דיגיטלית אחת.

דבורה מודיאנו, מנהלת הסניף הישראלי של ULYS, ציינה שזהו משרד עורכי דין שמתמחה ומציע שירותים משפטיים בדיני קניין רוחני, דיני טכנולוגיה ומידע, המדיה והבידור, חוק ומשפט מסחרי בכלל. לדבריה, המשרד עוסק בייעוץ למספר רב של חברות מענף ה-IT, בהן כאלה העוסקות בתקשורת אלקטרונית, מפעילי תקשורת, ספקיות אירוח, חברות אינטרנט וחברות מיקור-חוץ. לקוחות נוספים שאותם ציינה הם ארגונים מבוססי IT, לרבות מהמגזר הממשלתי-ציבורי. לדבריה, הפירמה מלווה מספר הולך וגדל של מיזמים בצפון אפריקה ובכל היבשת, בשיתוף לקוחות ישראלים דוברי צרפתית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סושי

    דיבורים דיבורים - תעבירו את כל משרדי הממשלה לג'ומלה במקום לשלם כסף לרישיונות של מייקרוסופט זאת חכמת ההמונים בהתגלמותה.

אירועים קרובים