חואן ראדה, אורקל: "על גופים ציבוריים לייעל תהליכים, לצמצם הוצאות ולהשביע רצון האזרחים"

לשם ניהול גוף ממשלתי-ציבורי נדרשות מערכות IT שתומכות בתהליכים ובניהולם ושמספקות את מירב השירותים לאזרחים, בצורה אחודה, אמר ראדה, סגן נשיא אורקל העולמית למגזר הציבורי-ממשלתי ● "אלא שבמקרים רבים, מערכות ה-IT הממשלתיות אינן מצליחות לעמוד במשימה, כי הן ישנות ולא פועלות באופן רוחבי ואחוד", ציין ● לדבריו, "כך, הן מפספסות את ייעודן: לקבל תמונת מצב מלאה אודות הלקוח, האזרח, מחד ולספק לו מגוון שירותים באופן יעיל ומיטבי מאידך"

"ניהול ארגון במגזר הממשלתי מעולם לא היה יותר מאתגר. מספר הלקוחות שלו עולה על זה של גופים מקבילים במגזר העסקי ויש לו יותר פעילויות ושירותים. גופים ציבוריים, ככל ארגון, נדרשים לייעל תהליכים עסקיים, לצמצם הוצאות ולשפר את שביעות רצון הלקוחות – האזרחים", כך אמר חואן ראדה, סגן נשיא אורקל (Oracle) העולמית למגזר הציבורי-ממשלתי.

ראדה דיבר ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר זה. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

לדברי ראדה, לשם ניהול גוף ממשלתי-ציבורי נדרשות מערכות IT שתומכות בתהליכים ובניהולם ושמספקות את מירב השירותים לאזרחים, בצורה אחודה. "אלא שבמקרים רבים, מערכות ה-IT הממשלתיות אינן מצליחות לעמוד במשימה, כי הן ישנות ולא פועלות באופן רוחבי ואחוד", אמר. "כך, הן מפספסות את ייעודן: לקבל תמונת מצב מלאה אודות הלקוח, האזרח, מחד ולספק לו מגוון שירותים באופן יעיל ומיטבי מאידך".

הוא ציין, כי "יש לאורקל פלטפורמה שמספקת כמה יכולות במשולב: בינה עסקית, איסוף נתונים ממגוון מקורות מידע אודות האזרחים וכן חיבור וניתוח שלהם. המערכת הזו מגבירה את שקיפות מערכות השלטון ומשפרת את טיב השירותים המסופקים לאזרחים ואת מהירות אספקתם". לדברי ראדה, הפלטפורמה כוללת מסד נתונים, תווכה, יישומים, שרתים ומערכות איחסון, כאשר כל אלה מבוססים על תקנים פתוחים. ייחודה של הפלטפורמה, המשלבת חומרה ותוכנה, אמר, הוא ביכולתה להתמודד עם כמויות אדירות של מידע, תוך טיפול במגוון ערוצי CRM. יתרון נוסף הוא יכולתה של המערכת להתממשק בקלות למערכות ה-IT הקיימות בגוף הציבורי-ממשלתי, לדלות מהן ולהשיב להן נתונים באופן מהיר, ציין.

עוד ציין ראדה פלטפורמה המטפלת במיכון מדיניות וכן מרכזת ומאחדת חוקים, תקנות ורגולציות למסמך מדיניות אחד. בדרך זו, אמר, המגזר הציבורי יכול לספק לאזרחים שירות יעיל ועקבי, תוך שמירה על תאימות מלאה של החוקים והתקנות השונים. לדבריו, "הפתרון מאפשר לגוף הממשלתי להשתנות תוך כדי תנועה, בשל שינויי חקיקה או רגולציות, כאשר הדבר נעשה בצורה שקופה למשתמשים".

הוא ציין, כי אורקל דורגה ברביע הקסם הגבוה של גרטנר (Gartner), שבדקה והשוותה בין תשעה פתרונות CRM המיועדים למגזר הציבורי-ממשלתי.

"ממשלות ניצבות כיום בפני אתגרים קשים בשל הצורך הכפול שלהן להפחית הוצאות מצד אחד ולשפר את השירות ולהגדיל את היצע השירותים מצד שני", אמר ראדה. "אנחנו מסוגלים לספק לגופים במגזר הממשלתי-ציבורי יכולת להעניק לאזרחים יותר שירותים, באופן רב-ערוצי, עם יכולות בינה עסקית וקישור לרשתות חברתיות. כך, נוצרת תגובה מהירה לדרישות האזרחים".

בסיום דבריו נתן ראדה דוגמאות של מערכות ערים חכמות שהחברה הטמיעה, מבוססות אקסה דטה (Exadata) ואקסהלוג'יק (Exalogic). "הונג קונג שיפרה את יעילות השירות שלה על בסיס מערכות אורקל ב-95%, מערכת בינה עסקית שהוטמעה בבוסטון הביאה לשיפור בהליכי קבלת ההחלטות של בכירי העירייה ויש עוד דוגמאות רבות נוספות, בהן סקרמנטו, ברלין ומדריד", אמר. "המגזר הציבורי הוא אסטרטגי עבורנו ואנחנו משקיעים בפיתוח פתרונות שנועדים לו משאבים רבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים