ירידה חדה ברווח הנקי של סלקום – פחת ב-40% ל-199 מיליון שקלים

הצניחה ברווח הנקי של החברה נבעה בעיקר מהירידה בהכנסות משירותים, שהיא תוצאה של הפחתת דמי הקישוריות ● הכנסותיה של סלקום ירדו במהלך הרבעון של 2011 ב-9.5% ל-1.5 מיליארד שקלים ● לדברי עמוס שפירא, מנכ"ל החברה, "שוק הסלולר עבר השנה שינויים שהשפיעו בצורה מהותית על רמת התחרות והאצת שחיקת המחירים, שהביאה לירידה בהכנסות וברווח"

הרבעון השלישי של 2011 שרשמה סלקום התאפיין בירידה חדה ברווח הנקי ובקיטון בהכנסות שלה. מהתוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ג') עולה, כי הרווח הנקי שלה צלל במהלך הרבעון ב-40.05%, ועמד על 199 מיליון שקלים בהשוואה ל-332 מיליון ברבעון השלישי של 2010. הרווח הנקי למניה הסתכם בשני שקלים לעומת 3.36 שקלים. הכנסותיה הרבעוניות של סלקום ללא 013-נטוויז'ן עמדו על 1.6 מיליארד שקלים – ירידה של 9.4% אל מול 1.73 מיליארד. יצוין, כי 013-נטוויז'ן מוזגה לתוך סלקום ברבעון המדווח, וההכנסות המאוחדות של החברה המאוחדת עמדו על 1.67 מיליארד שקלים.

הירידה ברווחיות של החברה נבעה בעיקר מהקיטון בהכנסות משירותים. אלה ירדו ב-20.9% ל-1.19 מיליארד שקלים לעומת 1.51 מיליארד. ירידה זו הושפעה בעיקר מהקיטון בדמי הקישוריות . לעומת זאת, ההכנסות של סלקום ממכירת ציוד קצה זינקו ב-114.5% ל-472 מיליון שקלים בהשוואה ל-220 מיליון. ההכנסות של החברה משירותי תוכן וערך מוסף עלו ב-2.4% ל-293 מיליון שקלים אל מול 283 מיליון.

המכירות הגולמיות שביצעה סלקום ברבעון הסתכמו ב-810 מיליון שקלים – ירידה של 3.3% לעומת 838 מיליון. הרווח הגולמי ירד ברבעון המדווח ב-11.9% ל-785 מיליון שקלים בהשוואה ל-891 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-47.1% אל מול 51.5%.

ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו במהלך הרבעון ב-22.19%, ועמדו על 435 מיליון שקלים לעומת 356 מיליון. הרווח התפעולי שלה צלל ב-34.4% ל-350 מיליון שקלים בהשוואה ל-534 מיליון.

ה-EBITDA הרבעוני של סלקום רשם ירידה של 25.4% והסתכם ב-534 מיליון שקלים אל מול 716 מיליון.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "ברבעון השלישי של 2011 המשכנו לראות את ההשפעה של השינויים הרגולטורים שנכנסו לתוקף בתחילת השנה על תוצאות החברה, כפי שצפינו ודיווחנו בעבר. כמו כן, השפיע עליהן המיזוג עם 013-נטוויז'ן, שהושלם בסוף אוגוסט. אמנם, תוצאות 013-נטוויז'ן שנכללות בדו"חות הן אלה של ספטמבר בלבד, אך אני יכול לומר בסיפוק רב שמדובר בתוצאות מרשימות, עם צמיחה במרבית הפרמטרים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ביניהן גידול של 24% ברווח התפעולי ושל 8% ב-EBITDA".

"שוק הסלולר עבר השנה שינויים שהשפיעו בצורה מהותית על רמת התחרות והאצת שחיקת המחירים, שהביאה לירידה בהכנסות וברווח", הוסיף שפירא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים