רביד שמואלי, הנהלת בתי המשפט: "ה-IT הוא מכפיל כוח לטובת שיפור השירות לאזרחים"

"על מערכות ה-IT במגזר הציבורי-ממשלתי להיות איכותיות ויעילות יותר מאלה שבמגזר העסקי, בשל העובדה שהן משרתות ציבור לקוחות רחב בהיקפו", אמר שמואלי, מנמ"ר הנהלת בתי המשפט ● הוא דיבר על מערכת נט המשפט ואמר, כי היא "מעצימה את הציבור ואת באי כוחו, עורכי הדין, שפועלים מולה"

"ה-IT במגזר הממשלתי, ובתוכו בהנהלת בתי המשפט, נדרש להיות מכפיל כוח, על מנת לשפר את השירות שאנחנו מספקים לציבור", כך אמר רביד שמואלי, מנמ"ר הנהלת בתי המשפט.

שמואלי דיבר ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. הוא דיבר בפאנל בנושא פתרונות ויישומים בממשלה, אותו הנחה יעקב נבות, חבר ועדת התכנים בכנס ולשעבר מנהל שע"ם.

לדברי שמואלי, "מערכות ה-IT במגזר הציבורי-ממשלתי צריכות להיות איכותיות ויעילות יותר מאלה שבמגזר העסקי, בשל העובדה שהן משרתות ציבור לקוחות רחב בהיקפו". הוא אמר, כי "מערכת נט המשפט מעצימה את הציבור ואת באי כוחו, עורכי הדין, שפועלים מולה. המערכת חוסכת זמן ומייעלת את עבודת השופטים והצדדים המתדיינים".

הוא ציין, כי מערכת נט המשפט, מערכת לניהול ממוחשב של התיקים המתנהלים בבתי המשפט, החליפה בהדרגה את מערכות המידע האחרות. "היא מבוססת על תיק אלקטרוני ללא נייר, המזמן לכל משתמש בה את המשימות המוטלות עליו, באמצעות סל העבודה הממוחשב", אמר שמואלי. "המערכת מטפלת בכל מחזור החיים של התיק – החל מפתיחתו, דרך קביעת הדיונים וניהולם, זימונים והמצאות, בקשות והחלטות, פרוטוקולים ומוצגים, גזרי ופסקי דין, אגרות וקנסות ועד לסגירת התיק או הערעור. היא נגישה לכלל המשתמשים, המשתלבים בתהליך העבודה באמצעות מאגר נתונים משותף, ומאפשרת שקיפות, נגישות וזמינות". לדבריו, יש למערכת קרוב ל-5,000 משתמשים פנימיים: שופטים, עוזרים משפטיים, מזכירים, קלדנים ועובדי מטה.

יתרונות המערכת, אמר שמואלי, הם "ייתור הצורך להגיע פיזית לבית משפט כדי להגיש מסמך; היכולת שלנו להקל עומסים במזכירות אחת ולנתב העבודה למזכירות אחרת, כך שהמיקום הגיאוגרפי כבר אינו פקטור; ולראות תמונת מצב ארצית, כאשר לנשיאי המחוזות יש תמונת מצב על הנעשה במחוזותיהם וכל אחד מהשופטים יכול לדעת את מצבו. נט המשפט מספקת ראייה מערכתית כוללת, שלא הייתה בעבר".

דב קובסניאנו, מנכ"ל ומנהל מכירות אולטק סולושנס. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי השלב הבא יהיה פתיחת המערכת לעבודה מול רכיבי מיחשוב נייד, "לשופטים וגם לציבור, כדי להמשיך ולייעל את השירות".

"מהות המיחשוב הממשלתי – שירות יעיל ומשופר לאזרח"

דב קובסניאנו, מנכ"ל ומנהל מכירות אולטק סולושנס, אמר שכל מהות המיחשוב הממשלתי היא להיות ממוקדת שירות יעיל ומשופר לאזרח. הוא ציין, כי לחברה בראשותו יש פתרונות בעולם שיחות ועידה בווידיאו. לדבריו, אותן שיחות יכולות לסייע בהשגת המטרה של שיפור השירות לאזרח, בכך שהן חוסכות לו הגעה למשרדי הממשלה.

"ניתן לבצע הרבה מההליכים המנהליים של האזרח מול הרשויות באמצעות שיחות ועידה – מהמחשב או המחשב הנייד, או מהטלפון החכם, והכול בצורה מאובטחת", אמר קובסניאנו. הוא ציין, כי "הפתרונות שלנו מותאמים לעבודה בתצורת מיחשוב ענן". לדבריו, פעמים רבות, עבודה בדרך זו יכולה לסייע לקהלים רבים מהאזרחים, למשל כבדי שמיעה או חירשים, שבדרך זו יכולים לקורא תנועות שפתיים של הפקיד הממשלתי המצוי מולם. "הפתרון חוסך זמן וכסף", אמר.

"יש לנו פתרון וידיאו זמין, יעיל ואיכותי", הוסיף. "למשל, מכבי שירותי בריאות הטמיעה פתרון זה במערכות ה-IT שלה, ולקוח של הקופה יכול להשתמש כיום במערכת שלנו, לקבל הפניה, ולרופא המטפל אותה עת יהיה את התיק הרפואי שלו".

נמרוד הירשהורן, CTO כלנית. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו את יכולות השרידות הגבוהה של המערכת, בשל היותה בענן. "מדובר בפתרון מושלם עבור משרדי הממשלה", אמר.

נמרוד הירשהורן, CTO כלנית, אמר שהחברה פיתחה מענה לצורך שהתגלה, של הגעה ליישומים עם כל רכיב ומכל מקום. לשם כך, החברה פיתחה תשתית של מיחשוב ענן פרטי, שדרכה ניתן להגיע ליישומי החברות-לקוחות. "התשתית הזו פותחת שלל אופציות, בשל העובדה שאנחנו מתעסקים עם כל הניהול הקלסי של תחנות הקצה וקושרים זאת לעננים ציבוריים", אמר. "זה עוזר לנהל את תחנות הקצה של משתמשים מרוחקים".

"נמשיך בעשייה הרבה בתחום התשתיות, טכנולוגיות והשירותים המנוהלים", סיכם הירשהורן. "כמו כן, נמשיך במגמה של השיפור המתמיד ברמת השירות ובמגוון המוצרים שאנחנו מספקים ללקוחותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים