ניצול טכנולוגיות מתקדמות לחיפוש וניהול הידע

"החשיבות של חיפוש וניתוח המידע אינם חדשים, אך הטכנולוגיות החדשות וריבוי המידע מייצרים דרכים חדשות לחיפוש", אמרה רינת זקצר, CTO מטריקס, במפגש פורום KMI מקבוצת אנשים ומחשבים ● מיכל שולמן מענף ההדרכה של בנק לאומי הציגה את פרויקט "רשת ידע" של הבנק, המשלב מנוע חיפוש ופורטל ארגוני חדשים על תשתית SharePoint ● ד"ר מוריה לוי, מנחת המפגש ויו"ר ועדת התכנים של הפורום סקרה את מגמות החיפוש לשנת 2012

KMI - פורום ניהול הידע של אנשים ומחשבים

ניהול הידע אינו תלוי רק בטכנולוגיה, אך בימים אלו של ריבוי ידע ממקורות שונים, לא ניתן לקיים ניהול ידע ללא טכנולוגיה חזקה, עדכנית, ותומכת. נושא זה, עמד במרכזו של מפגש פורום KMI מקבוצת אנשים ומחשבים, שהתכנס הבוקר (ג') במלון לאונרדו ברמת גן. המפגש התמקד בטכנולוגיות החדשות והיכולות המתקדמות לניהול ידע בארץ. את המפגש הנחתה ד"ר מוריה לוי, מנכ"ל Rom Knowledgeware, ויו"ר ועדת ההיגוי של הפורום, שהציגה את פעילות הפורום המתוכננת לשנת 2012.

רנית זקצר, CTO מטריקס, פתחה את המפגש ודיברה על תפקידי המפתח של החיפוש בעולם ניהול הידע ובעולם הידע החברתי: "החשיבות והמשמעות של חיפוש, ניהול וניתוח המידע – אלה אינם נושאים חדשים עבור ארגונים, אך הטכנולוגיות החדשות וריבוי המידע מייצרים היום דרכים חדשות לחיפוש", אמרה זקצר והוסיפה: "לא מדובר יותר בחיפוש המסורתי, יש היום גם מרכיב של ניתוח תכנים, הסקת מסקנות, ומעקב אחר הצרכנים באינטרנט כדי ללמוד איך למנף את החיפוש".

זקצר הציגה בנוסף את הטכנולוגיות החדשות לחיפוש וניהול המידע. היא הציגה את תהליך Content Analytics , שמטרתו לזהות תבניות מתוך טקסטים חופשיים ועל ידי כך לשפר תהליכים סובבי תכנים. בין היתר, כולל התהליך: סריקת טקסטים ושיפור ה-"מטה-דטה", וקטלוג מתקדם של מסמכים בעזרתו ניתן לנתח מהיכן נגזר הטקסט. עוד אמרה, כי התהליך כולל בתוכו כמה מגמות עיקריות: הראשונה – Search to navigate – מגמה לפיה, הדרך לנווט היא לחפש. לדבריה, ישנם אתרים שכדי ליישם מגמה זו "מפשיטים" את עצמם לגמרי מתפריטים ומתוכן לא רלוונטי ומתמקדים בייצור בורסת חיפוש. "זה לא מחליף את כלי הניהול המוכרים ללקוח", אמרה בהקשר זה.

מגמות נוספות שדיברה עליהם היו: "Navigate to search" – חיפוש דרך כלים ומסננות, Thumbnails – תהליך למיון התוכן ולייצור חתכים, מעין פנס חיפוש שמאיר את הדרך ומאפשר למשתמש לשוטט לאורו, כהגדרתה. מגמה נוספת ומרכזית היום בשימוש היא ה"אוצרות" (Curation) – הליך דומה לתפקיד האוצר במוזיאון: "מי שיידע לייצר תהליך טוב של זיקוק המידע ייצור הרבה ערך, אם אני כאוצר מביא ערך, יש סמכות למידע עבור הצרכנים". לדבריה, סביב תהליך זה יש בעולם 'הייפ': "ישנם מי שמגזימים בסיסמאות כמו 'עולם החיפוש לא יהיה כפי שהיה', אך אנו נמשיך ליהנות מתהליך זה בנוסף לניהול הידע הקודם שהיה, בסופו של דבר, הליבה היא טכנולוגיית החיפוש". בסיום דבריה נתנה זקצר גם דוגמאות לטכנולוגיות החיפוש החדשות שהביא איתו עולם המובייל.

מיכל שולמן מענף ההדרכה של בנק לאומי הציגה את פרויקט יישום החיפוש החדש של הבנק שעלה לאוויר לפני כשבוע. הפרויקט המכונה "רשת ידע", משלב במקביל מנוע חיפוש חדש של Fast, ומבוסס על תשתית SharePoint לניהול הידע בארגון, ופורטל ארגוני שיעלה בקרוב.

"כמות הידע והמידע הולכת וגדלה, צריך לנהל אותה בצורה ממוקדת, מסודרת ורלוונטית לעובד כדי שיוכל לבצע את תפקידיו בצורה הטובה ביותר. המדיה החברתית, הארגון הלומד – מאחורי כל הסיסמאות הללו נמצא עולם שלם של מידע שמהווה נכס ארגוני, והדור של ימינו מצפה לקבל את המידע זמין לעבודה", אמרה שולמן. לדבריה מטרת הפרויקט היא ליצור סטנדרטיזציה שרלוונטית לכל הבנק, ולייצר תכנים מותאמים אישית שמגיעים בדחיפה על ידי הארגון. "החזון הוא לנהל בעתיד את הידע הזה גם על גבי הסלולר ולהנגיש את הידע לעובד בכל מקום ובכל זמן", ציינה.

מנחת המפגש, ד"ר מוריה לוי, הזמינה את חברי הפורום לקחת חלק במפגש וירטואלי של הפורום, שייערך ב-20 לדצמבר ויעסוק אף הוא בשימוש ב"חוכמת ההמונים", וחתמה את המפגש בסקירה של מגמות החיפוש לשנת 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים