ניל ווטקינס, סימנטק: "ישראל במקום 'טוב' באמצע ברמת המחשבים מותקפי בוטנט"

מנתונים שהציג ווטקינס, מנהל טכנולוגי אזורי בסימנטק לאזור EMEA, עולה שישראל מדורגת במקום העשירי מבחינת כמות המחשבים מותקפי הבוטנט שמצויים בה, עם 3% ● גרמניה נמצאת במקום הראשון, כאשר 20% מהמחשבים בה נתונים למתקפות שכאלה ● הוא ציין בנוסף, כי כמות משלוחי דואר הזבל בארץ נמוך מעט לעומת הממוצע העולמי וכי מצבה של ישראל טוב יחסית מבחינת כמות איומי האבטחה ושיעור הווירוסים במחשבים

"ישראל מדורגת במקום העשירי באזור EMEA בכמות המחשבים מותקפי רשתות הבוטנט המצויים בה. זהו מקום 'לא רע' בכלל", כך אמר ניל ווטקינס, מנהל טכנולוגי אזורי בסימנטק (Symantec) לאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

ווטקינס היה דובר המפתח באירוע בכירים שערך אמש (ג') הסניף הישראלי של ענקית אבטחת המידע במתחם קסטיאל שבדרום תל אביב. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו עשרות מנמ"רים ובכירי IT מכלל מגזרי משק, ביניהם מצה"ל וממערכת הביטחון בכלל.

לדברי ווטקינס, גרמניה נמצאת במקום הראשון בדירוג כמות המחשבים מותקפי הבוטנט ל-2010, לאחר ש-20% מכלל המחשבים במדינה נמצאו כנגועים במתקפות אלה, יחסית לאזור EMEA. שנייה מדורגת איטליה, כש-15% ממחשביה נמצאו מותקפי בוטנט, יחסית לאזור EMEA. במקום השלישי מדורגת בריטניה (11%) ולאחריה פולין (8%), ספרד (7%), הונגריה (6%), צרפת (6%), פורטוגל (3%) וטורקיה (3%). במקום העשירי באזור מדורגת, כאמור, ישראל, כאשר 3% מכלל המחשבים במדינה פועלים או ניגעו על ידי רשתות בוטנט.

עוד ציין ווטקינס, כי שיעור דואר הזבל  בישראל נמוך מעט מזה העולמי: בעוד שבעולם עומד שיעור דואר הזבל על 74.2% בממוצע, בארץ הוא מגיע ל-71.5%. ווטקינס הוסיף, כי בשנתיים האחרונות חלה ירידה דרמטית בכמות משלוחי דואר הזבל בעולם. בעוד שב-2009 היא עמדה על יותר מ-90%, כיום היא עומדת, כאמור, על מעט יותר מ-70%.

ספרד ראשונה ברשימת איומי האבטחה באזור הים התיכון

בהתייחסו לאיומי האבטחה באזור הים התיכון ציין ווטקינס, כי "מדובר בשטח גדול – מישראל במזרח עד מרוקו במערב, מלוב בדרום עד צרפת בצפון. לכל אחת מהמדינות באזור זה יש סביבת איומים מיוחדת משלה וזה משתקף בשונות הרבה של שיעורי הנוזקות במדינות שמתבצע אחריהן מעקב אחר נתון זה". במקום הראשון באזור מדורגת ספרד, שאחד מכל 437.7 אי-מיילים שהגיעו למשתמשים בה הכיל נוזקה. אחריה איטליה, עם יחס של 1:390.7. שלישית ברשימה נמצאת צרפת (1:237.9). בישראל, לדברי ווטקינס, המצב פחות גרוע, כאשר 1 מכל 1,032.5 אי-מיילים שהגיעו למשתמשים בארץ הכיל נוזקה. הוא ציין, כי הממוצע העולמי עומד על 1:188.7.

מצבה של ישראל טוב יחסית גם בהיבט שיעור הווירוסים במחשבים במדינה, אמר ווטקינס. בעוד ששיעורם הממוצע של הווירוסים בעולם עומד על 1 מתוך 235.8, בארץ הוא עומד על 1 מתוך 2266.9.

עם זאת, אמר ווטקינס, "אזור EMEA חווה מספר משמעותי של תקיפות ממוקדות. במהלך 12 החודשים עד אוקטובר 2011, סימנטק איתרה 958 תקיפות שנשלחו ל-1 מכל 18.6 משתמשים מתוך בסיס הלקוחות באזור זה". כשליש מהתקיפות שזוהו בכל העולם נשלחו ללקוחות במגזר הציבורי, בעוד שבאזור הים התיכון הן מגיעות ל-73.6% מהתקיפות. לדברי ווטקינס, "נתון זה משקף כנראה את הפרופיל האזורי של ארגוני המגזר הציבורי". הוא התייחס גם למגזר הפרטי ואמר, כי "30% מהתקיפות נגדו נשלחות לגופי שירותים מקצועיים, שמספרם גדול באזור, בגלל סביבה מקומית אוהדת מבחינת מיסוי ותקנות חוקיות. שירותים אלה מושכים הרבה תקיפת ממוקדות, וכך גם ספקים גדולים שפרוסים בארצות רבות".

"חברות היי-טק המייצרות קניין רוחני בעל ערך גבוה הן יעדי תקיפה בכל העולם, ואזור הים התיכון אינו יוצא מן הכלל", הוסיף. "כל חברה שמשקיעה במחקר ומייצרת מוצרי טכנולוגיה בעלי ערך גבוה צריכה לראות עצמה כנתונה בסיכון לתקיפות ממוקדות". לדבריו, "תקיפות ממוקדות מתבצעות בשכיחות נמוכה. מרבית החברות שנופלות קורבן למקרים שכאלה יסבלו ארבע תקיפות בשנה. שני הארגונים שהותקפו ביותר באזור הים התיכון ב-12 החודשים האחרונים חוו כ-300 תקיפות".

"האיומים קשים לזיהוי ולהמחשה", סיכם ווטקינס. "גם את הרעים קשה לתפוס, כי הם לא מסתובבים בלילות במקומות אפלים אלא ישנים במוסך שלהם עם מחשב נייד. נדרש להגן על אנשים בהיבט הזיהוי ולאבטח את המידע, שמצוי על גבי כל רכיב מיחשוב ובכל מקום, ולדאוג שיהיה זמין ושריד. אנחנו מספקים מגוון של פתרונות להגנה על התוכן הארגוני, שהוא הנכס המרכזי כיום".

בין המנמ"רים, מנהלי ה-IT ומנהלי אבטחת המידע שנכחו באירוע: מוטי טובי, קומברס (Comverse); מאיר מושקה, אורמת; מיכאל בורשטיין ואבי מנשה, התעשייה האווירית; אריאל פיסצקי, 888; רועי לאופר, נייס (Nice); אפרים אקרלינג, אליהו חברה לביטוח; רונית רובין, פרטנר; אורי אביגדורוב, צורן; שמואל חכים, מנה"ר, משרד הביטחון; יוני ראוכברגר, קל אוטו; קובי ביטר, דלק; שלמה כץ, פז; אייל קלנר, קשת; אבירם אגמון, מכבי שירותי בריאות; אילן מרגלית, מגדל; אייל שמש, בנק הפועלים; שרגא פרנס, מפעל הפיס; אריה דרעי, סלקום; וטל נתנוביץ', דניה סיבוס. בין שותפיה העסקיים של סימנטק היו חיים מזרחי, מנכ"ל תים מקבוצת מלם-תים; אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים; יואב ויינברג, מנכ"ל א.מ.ת. מיחשוב; יוסי גז, מנכ"ל נטקום מקבוצת מלם-תים; ורונן צרפתי, סמנכ"ל גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים