גוגל שוקלת "להעניש" אתרים שעמוסים בפרסומות

החברה בוחנת אלגוריתם שיגרמו לאתרים שעמוסים בפרסומות, בעיקר בחלק העליון שלהם, לאבד נקודות בתוצאות הדירוג במנוע החיפוש שלה ● הדברים עלולים להגיע עד כדי כך שהאתרים הללו ייעלמו מהדפים הראשונים של תוצאות החיפוש ● בכיר בגוגל אמנם אמר שבשלב זה, החברה רק שוקלת את הנושא, אולם ההערכות הן שהיא כללה כלים שמורידים את הדירוג עבור אתרים שכאלה כבר בעדכון האחרון של מנוע הצגת התוצאות

גוגל (Google) שוקלת לבצע שינויים במנוע החיפוש שלה כך שאתרים שעמוסים בפרסומות שמקשות על מציאת התוכן באתר ייענשו כך שייאבדו נקודות דירוג בתוצאות החיפוש, ברמה שתוכל לגרום להם להיעלם אפילו מהדפים הראשונים של התוצאות. זאת, כאשר בדרך כלל, המחפשים משתמשים רק בתוצאות שמוצגות בדף הראשון, או לכל היותר בדף השני. מדובר בעיקר באתרים שהחלק העליון שלהם מלא בפרסומות שונות, כך שהתוכן המשמעותי מופיע רק לאחר שמבצעים גלילה בדפדפן.

מט קאטס, שעומד בראש קבוצת הספאם בגוגל, אישר את הדברים בכנס Pubcon שנערך באחרונה בלאס וגאס. קאטס אמר שהחברה בוחנת אלגוריתם שקובע "מהם הדברים שבאמת חשובים וכמה תוכן מוצאים נמצא מעל 'הקיפול' של המסך".

הוא אף פנה ישירות לנציגי חברות שמפעילות אתרים כבדים ואמר: "אם מודעות מסתירות את התוכן שלכם, אני מציע לכם לחשוב על ההתנהלות הזו. האם המבקרים באתרים שלכם רואים תוכן או משהו אחר שמסיח את דעתם או מעצבן אותם?"

אף על פי שלדברי קאטס, גוגל רק בוחנת נכון להיום את השינוי, ההערכות הן שהחברה כללה כבר בעדכון האחרון של מנוע הצגת תוצאות החיפוש, שמכונה אלגוריתם פנדה, כלים שמורידים את הדירוג עבור אתרים שעמוסים ביותר מדי מודעות על חשבון תוכן. העדכון של האלוגריתם, לגרסה 2.5, יצא כבר בתחילת אוקטובר, אולם נראה שגוגל מתכננת עדכון נוסף שיעסוק באופן מעמיק יותר ב-"מלחמה" באתרים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים