מוזילה תטפל בזליגות זיכרון של תוספים לפיירפוקס

הארגון ירחיב יוזמה שהצליחה להקטין את צריכת הזיכרון של הדפדפן עד 50% ● בכוונתו לבדוק שתוספים שמועלים לאתר הארגון לא מכילים רכיבי "זומבי" שמובילים לזליגת זיכרון, לסמן את התוספים שגורמים לזליגה שכזו ולפתח כלים טובים יותר כדי לעזור למפתחים לזהות בעצמם, ובקלות, בעיות של זליגת זיכרון לפני שהם מעלים את התוספים לאתר

אחד ההיבטים החשובים ביותר שמוצעים בגרסאות החדשות של פיירפוקס (Firefox), הדפדפן מבית מוזילה (Mozilla), הוא חתימת זיכרון קטנה באופן משמעותי לעומת הגרסאות הקודמות שלו. כעת מתפנה הארגון להמשיך ולטפל בבעיות של זליגת זיכרון, שגורמות להאטת המחשב ובעקבות כך לבעיות בשימוש בתוכנות אחרות שמורצות במקביל לדפדפן. הפעם מדובר בזליגות זיכרון של התוספים וההרחבות שניתן להתקין בדפדפן – אלה שהפכו אותו לפופולרי.

מדובר בהרחבה של היוזמה אותה מכנה הארגון MemShrink. יוזמה זו הצליחה להקטין את צריכת הזיכרון של הדפדפן עצמו עד 50%, אך עדיין, לעיתים, החתימה הכוללת של פיירפוקס יכולה להיות גבוהה. הסיבה לכך היא הרחבות שאין הקפדה על צריכת הזיכרון שלהן.

"אנחנו מקבלים קרדיט בזכות קהילת כותבי התוספים שלנו, ולכן אנחנו חייבים לקחת אחריות לבעיות שנגרמות בגלל התוספים הללו", כתב ג'סטין ליבר ממוזילה בבלוג שלו. "אין כיום תוסף שחסין מפני בעיה של זליגת זיכרון, ואפילו התוספים המכובדים והפופולריים ביותר, שמכל הבחינות נחשבים לכאלה שכתובים היטב, סובלים מזליגת זיכרון כזו או אחרת".

למעשה, לפי ליבר, רוב הבעיות העיקריות שנגרמות בגלל שגיאות בזיכרון בזמן השימוש בפיירפוקס נובעות משימוש בתוספים ולא בדפדפן עצמו.

מוזילה מתכוונת להתייחס לעניין בשלושה היבטים, או גישות, אותם מכנה ליבר "הגזר, המקל ומפתח הברגים". הגישה הראשונה, "הגזר", היא בדיקת התוספים שמועלים לאתר התוספים של מוזילה כדי לבדוק שהם לא מכילים רכיבי "זומבי" שמובילים לזליגות זיכרון, בדיוק כמו שכיום בודק הארגון שתוספים חדשים שמועלים אינם מהווים, למעשה, רושעות שיכולות לפגוע במחשבים של המשתמשים שמורידים אותם. נושא זה כבר נמצא במעקב התקלות של החברה.

ההיבט השני, "המקל", מיועד לשימוש עבור תוספים שכבר קיימים באתר החברה, אלא שכותביהם לא מעוניינים לשפר אותם, או לא מודעים לכך. לדעת ליבר, מוזילה צריכה לבדוק את כל התוספים ולסמן באופן בולט את אלה מהם שגורמים לבעיות זיכרון, וכך ליידע מחד את המשתמשים ומאידך, לגרום לכותבי התוספים לעדכן ולשפר אותם.

הגישה השלישית, "מפתח הברגים", שייכת למוזילה עצמה. לפי ליבר, הארגון חייב לפתח כלים טובים יותר כדי לעזור למפתחים לזהות בעצמם, ובקלות, בעיות של זליגת זיכרון לפני שהם מעלים את התוספים לאתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים