תוצאות הרבעון השלישי של דל: עלייה ברווח, ההכנסות – ללא שינוי

מהדו"חות שפרסמה החברה עולה, כי הרווח שלה עמד ברבעון השלישי על 893 מיליון דולרים ● ההכנסות הגיעו ליותר מ-15 מיליארד, אולם היו נמוכות מתחזיות האנליסטים ● דל צופה, כי ההכנסות שלה בשנת הכספים המלאה יעלו בשיעור של בין 1% ל-5%, ובכך יעמדו בתחזיות, אם כי ברף התחתון שלהן

דל (Dell) פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ועולה מהם, כי הרווחים שלה היו גבוהים מהצפוי, אך ההכנסות נותרו ללא שינוי וגם התחזית ביחס לצמיחה בשנת הכספים המלאה אינה ורודה.

הרווחים של דל הסתכמו ברבעון השלישי ב-893 מיליון דולרים, שהם 49 סנטים למניה (או 54 סנטים למניה, שלא לפי כללי GAAP), וההכנסות הגיעו ל-15.36 מיליארד דולרים. האנליסטים בוול-סטריט צפו לדל רווח של 47 סנטים למנייה והכנסות של 15.65 מיליארד דולרים.

החברה צופה, כי תעמוד בתחזית שצופה לה גידול של בין 17% ל-23% ברווח התפעולי בשנת הכספים המלאה, אך הגידול בהכנסות יהיה קרוב לרף התחתון של התחזית, שדיברה על בין 1% ל-5%, לכל היותר.

המנכ"ל, מייקל דל, ציין שבחברה מתמקדים בגידול בפלחי השוק של איחסון בארגונים, שרתים ורשתות, וכן פועלים להתקדם בתחום של תוכנה לפי דרישה. שיעורי הצמיחה של דל בשווקים מתפתחים ובשוק הארגוני הגיעו לערכים דו ספרתיים. על פי המנכ"ל, "אנחנו משקיעים במחקר ופיתוח קרוב למיליארד דולרים בשנה, והרווח למניה עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-86%".

הכנסות דל בשוק הפתרונות והשירותים לארגונים הסתכמו ברבעון ב-4.7 מיליארד דולרים – סכום שמייצג 31% מכלל ההכנסות. החברה רשמה ברבעון עלייה של 13% בהכנסות בשוק השרתים והרשתות. בהכנסות ממותגי האיחסון של דל, EqualLogic ו-Compellent, נרשמה עלייה של 23%.

בהכנסות משירותים נרשמה עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והן הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולרים. ההכנסות מארגונים גדולים עלו ב-4% ל-4.5 מיליארד דולרים, כאשר הרווח התפעולי הגיע ל-441 מיליון.

דל רשמה במהלך הרבעון הכנסות מהמגזר הציבורי בסך של 4.4 מיליארד דולרים – ירידה של 2% אל מול התקופה המקבילה אשתקד והרווח התפעולי שלה עמד על 463 מיליון דולרים. זאת, עקב האטה בהוצאות המגזר הציבורי בארצות הברית ובמערב אירופה. ההכנסות של החברה מעסקים קטנים ובינוניים הסתכמו ב-3.7 מיליארד דולרים, המהווים עלייה של 1%, והרווח התפעולי עמד על 386 מיליון דולרים.

עוד עולה מהדו"חות של דל, כי ההכנסות שהיא השיגה מצרכנים פרטיים ירדו ברבעון השלישי בשיעור של 6% והגיעו ל-2.8 מיליארד דולרים, והרווח התפעולי עמד על 76 מיליון דולרים. ההכנסות בסין עלו ב-23%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים